Windows 11 Windows 11 24H2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Qtex
  • Startdatum Startdatum
*tevens word er een Windows.old vermeld op C
Dat is normaal ... best een tijdje laten staan tot je zeker bent dat er geen rollback meer nodig kan zijn...

Ik installeer nooit met een fysieke DVD of stick, maar met een 'mounted ISO' - zo kan een reboot dubbel van stick of medium gewoon niet voorvallen... maar zo'n bizarre boot situatie heb ik ook nog nooit gezien.

een tip voor iedereen:

het verlengen van de undo-update bij een upgrade van OS:
======================================

## hoelang bedraagt de periode van undo-update ##

dism /online /get-osuninstallwindow

antwoord normaal 10 dagen, zegt bovenstaande opdracht!

## verleng de periode van 10 naar maximaal 60 dagen, value =aantaldagen ##

dism /online /set-osuninstallwindow /value:60

wat ik ook heb opgemerkt: de probleem oplossers kan je enkel gebruiken met een MS-account!!!

1728071213789.png

Laatst bewerkt:
Windows 11 24H2 maakt namelijk gebruik van de SSE 4.2-instructiesetuitbreiding, specifiek de PopulationCount-instructie. Heb je Windows 11 geforceerd op een zeer oude processor geïnstalleerd (ouder dan Intel Nehalem of AMD K10), dan zal het systeem de 24H2-update niet installeren en als je dat toch doet, niet meer succesvol kunnen booten.

te testen met cpu-z.:
1728102362486.png

de iso op massgrave werkt ( ik heb zelf een amd processor ryzen 7 5700x)
Of komt dit omdat ik Vmworkstation gebruik om te testen ?

Hoe check MS via windows update of dit vrijgeven mag worden?

@Qtex Zoals je kon lezen is de update ISO nog niet vrijgegeven voor AMD processoren, enkel voor Intel !

1728120792757.png

PhilipV een ARM processor is GEEN AMD processor !!!
een amd is hetzelfde als een intel.

Een Armprocessor is een van een familie van centrale verwerkingseenheden (CPU's) op basis van de RISC-architectuur (RISC) -computer (RISC) voor computerprocessors. Arm Limited, het bedrijf achter de Arm-processor, ontwerpt de kerncomponenten van de CPU en geeft het intellectuele eigendom in licentie aan partnerorganisaties, die vervolgens op arm gebaseerde chips volgens hun eigen vereisten bouwen. Arm Limited produceert of verkoopt geen chips rechtstreeks.

verruim je kennis voordat je onzin vertelt!

Laatst bewerkt:
Windows 11 24H2 maakt namelijk gebruik van de SSE 4.2-instructiesetuitbreiding, specifiek de PopulationCount-instructie.
Die (afgekort) POPCNT-instructie heet voor Intel processors SSE4.2 en voor AMD processors SSE4A. Zie hier: https://www.neowin.net/news/how-to-check-if-your-old-computer-can-run-windows-11-version-24h2/

De AMD processor in de pc van Qtex heeft de instructieset SSE4A, dus dat is OK. Dat is dus niet de reden waarom de upgrade naar 24H2 niet lukt bij Qtex. Wat dan wel de reden is, weet ik helaas niet.

Ik heb een oudere laptop waarop ik de 24H2 heb proberen installeren ... en dat lukt blijkbaar niet, ook niet met de kunstgreep. Het zij zo...
Maar nu staat die vast op 'Updates worden uitgevoerd ... 31 %" dus na de herstart.

En ik mag doen wat ik wil : afsluiten, wachten ... steeds bij het inschakelen kom ik terug op dat scherm.
Hoe kan ik zo'n bakje dan werkelijk laten booten ?

Er is geen makkelijk verwijderbare batterij ... dus stroomloos zetten zal niet gaan.

Danke porrelaar, maar al deze oplossingen vergen dat je beweging in het apparaat kan krijgen.
Dat is in mijn geval niet zo ...
Onmiddellijk na het opstarten kom ik onmiddelijk op dat scherm met frozen beeld op 31 %, het beeld NA de restart van de upgrade die eerst tot 100 % completed was gegaan.

Er is geen mogelijkheid te zien om een reboot te forceren : CTRL_ALT_DEL werkt uiteraard niet ... hoe krijg ik een reboot ?
Daarna kan ik je hints overlopen, maar tot zolang is het ding zo dood als maar kan ...

Terug
Bovenaan