Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
ik heb een vraag over windows 10 upgrade, op mijn PC stond vroeger Windows 7 Home OEM (medion Akoya) ,heb destijds een preview versie van windows 10 geinstalleerd,
nadien heeft hij automatisch geupdated nr.windows 10 Home edition NL 64 bit.
Nu alle andere PC's (van mijn broer en moeder zijn onlangs automatisch geupdated nr windows 10 V.1511. Bij mij echter niet, mijn bedoeling is nu een update nr V.1511 te forceren
via MS Techbench Upgrade Program,zie link , Tech Bench heb de iso gedownload en gebrand op DVDRW en vervolgens proberen up te daten maar het is mislukt,
NB ik had bij installatie de eerste optie eest (werk PC eerst online of zoiets )niet gekozen,en vervolgens online de update nr .windows 10 V1511 geprobeerd,maar het is mislukt,
weet iemand wat ik fout doe?,het was een legale oem versie van windows 7 vroeger)


mvg,
 
*in feite is het zo dat je een preview versie niet kunt upgraden naar de nieuwste build van Windows 10 in dit geval dus versie 1511 build 10586* 63 eerder kon dit wel onder de build 10140 *..
*wil jij nu rechtstreeks naar de nieuwste build upgraden dien je eerst de preview te verwijderen en er voor te zorgen dat de Windows 7 er terug aanwezig is ...
*om te upgraden mag men nooit opstarten vanaf de dvd zelf of je gebruikt het Media Creation Tool waar naar verwezen word .
*je zou kunnen proberen om dus de preview te upgraden naar de nieuwste build door gewoon de dvd te openen via de verkenner en vervolgens de setup.exe aan te klikken ( maar ik betwijfel sterk omdat het hier gaat om het upgraden van een preview naar de nieuwste build of dit wel kan !)
*als je de dvd geopend heb via de verkenner dan zie je dus al de installatie mappen staan ... je dubbel klikt enkel op de setup.exe !
*schrik niet als je beeldscherm veranderd naar een zwart scherm en wees geduldig !
*het kan soms langer dan 5 minuten duren voordat de volgende fase komt !
 
windows 10 upgrade

windows 10 upgrade

Maar ik heb geen preview versie meer,zoals ik al zei had ik in die tijd een preview versie, maar die is later geupgraded ,ik weet echter niet welke versie,bij systeeminfo staat gewoon Windows 10 home en dat hij geactiveerd is





*in feite is het zo dat je een preview versie niet kunt upgraden naar de nieuwste build van Windows 10 in dit geval dus versie 1511 build 10586* 63 eerder kon dit wel onder de build 10140 *..
*wil jij nu rechtstreeks naar de nieuwste build upgraden dien je eerst de preview te verwijderen en er voor te zorgen dat de Windows 7 er terug aanwezig is ...
*om te upgraden mag men nooit opstarten vanaf de dvd zelf of je gebruikt het Media Creation Tool waar naar verwezen word .
*je zou kunnen proberen om dus de preview te upgraden naar de nieuwste build door gewoon de dvd te openen via de verkenner en vervolgens de setup.exe aan te klikken ( maar ik betwijfel sterk omdat het hier gaat om het upgraden van een preview naar de nieuwste build of dit wel kan !)
*als je de dvd geopend heb via de verkenner dan zie je dus al de installatie mappen staan ... je dubbel klikt enkel op de setup.exe !
*schrik niet als je beeldscherm veranderd naar een zwart scherm en wees geduldig !
*het kan soms langer dan 5 minuten duren voordat de volgende fase komt !
 
type dan eens "winver" (zonder haakjes ) in het zoekvenster en klik dan vervolgens verder op de vermelding winver ...
er springt een schermpje op vergelijkbaar met deze ..
Ashampoo_Snap_2016.01.23_16h08m48s_003_.png
*de laatste build is dus zoals je zie build 10586.63
is dit bij u niet zo dan kun je dus of te wel de update forceren met het gebruik van de dvd maar je mag er niet van opstarten !
of je gebruik het Media Creation Tool
 
Start eens de commandline
Type in het zoekvenster "cmd"
Rechtsklik en open als admin
Een zwart dos venster opent.
Type daar in dit
slmgr -dlv
Er wordt een venster geopend waarin de versie, licentie etc wordt vermeld.

Geef ook eens de foutmelding van de upgrade, en in welke fase.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    44.6 KB · Weergaven: 149
@Qtex,luc,etgohome,
de versie van de licentie is 10.0.010240.16384 ,licentiestatus:licentie,dat is allemaal OK,tijdens de upgrade vanaf DVD met setup.exe,verloopt alles vlekkeloos,maar als het gedaan is en welkomstvenster
verschijnt zit de pc vast ,optische muis en toetsenbord werken niet,gelukkig maak ik altijd een backup met acronis en met de acronis bootable media rescue disk kan ik dus terugkeren naar de oude status.
Volgens mij ligt het aan de DVD en moet ik de media creation tool of een opstartbare usb disk gebruiken die juist geformatteerd is
mvg,
 
je zegt dus dat de upgrade je wel lukt maar dat je problemen ondervind met het toetsenbord en de muis !
trek deze dan eens los en koppel ze dan weer aan op de pc ..ben er haast zeker van dat ze dan wel te gebruiken zijn !

je begaat weer de vergissing om te denken dat je dient op te starten vanaf de usb stick !
indien je opstart vanaf een dvd of vanaf een usb stick dan heb je de mogelijkheid NIET om een upgrade te doen ....

*indien je het media creation tool ga gebruiken is het zelfs niet nodig om een installatie medium aan te maken !
het media creation tool laat je immers ook toe om rechtstreeks te upgraden ...

*kies je dan toch voor het aanmaken van een opstartbare usb stick dan dien je er niet van op te starten maar ga je weer via de verkenner naar de installatie mappen op deze stick om vervolgens de setup.exe op te starten !
 
windows 1O upgrade

windows 1O upgrade

beste Qtex,

ik had niet opgestart vanaf de dvd,gewoon in de Pc gestoken en setup.exe uitgevoerd als administrator,of de upgrade lukt weet ik niet,daar ik alleen dat venster zie,
en muis en toetsenb vast zitten.
Zal eerst eens die media creation tool eens uitproberen en als dat jou eerste methode uitproberen(muis en toetsenb uittrekken)
Bedankt voor de raad,laat nog iets weten
mvg




je zegt dus dat de upgrade je wel lukt maar dat je problemen ondervind met het toetsenbord en de muis !
trek deze dan eens los en koppel ze dan weer aan op de pc ..ben er haast zeker van dat ze dan wel te gebruiken zijn !

je begaat weer de vergissing om te denken dat je dient op te starten vanaf de usb stick !
indien je opstart vanaf een dvd of vanaf een usb stick dan heb je de mogelijkheid NIET om een upgrade te doen ....

*indien je het media creation tool ga gebruiken is het zelfs niet nodig om een installatie medium aan te maken !
het media creation tool laat je immers ook toe om rechtstreeks te upgraden ...

*kies je dan toch voor het aanmaken van een opstartbare usb stick dan dien je er niet van op te starten maar ga je weer via de verkenner naar de installatie mappen op deze stick om vervolgens de setup.exe op te starten !
 
Wacht eens even. Na de upgrade van 7 naar 10 destijds werd uw Win 7 in de folder Win.old gestopt. De setup van Win 10 vraagt ook veel plaats om de bestanden uit te pakken. Dus vraag ik me af of uw schijf voldoende plaats heeft. Of de schijf is beschadigd/versleten waarop uw setup vast loopt.
Kijk je dat eens na?
En koppel alle hardware af voor je de upgrade start. Misschien is er een driverprobleem.
 
Hi,deze late reactie wegens andere zaken aan mijn hoofd , maar goed , het is indererdaad een driver probleem ,met name die van de USB muis en toetsenbord,voorheen zat ik altijd vast
bij de ugrade van build 1020 nr. versie 1511,het usb toetsenbord en muis werkte niet en ik zat aldus vast in het openingsscherm met datum en tijd,ik ging dus terug met acronis
restore naar de oude versie build 10240 , met een truk : opstarten met de emergency disk van acronis en via het menu koos ik windows en alles werkte terug , maar ik zat nog wel met de oude versie , nu heb ik windows 10 V 1511 build 10586.71 , was vroeger ook maar wist ik niet omdat pc vastzat en op de een of andere manier door met die truk nr windows v1511 te gaan met die emergency disk heb ik de PS2 ingangen voor muis en toetsenbord met een ander toetsenbord gebruikt en ik werk momenteel dus onder de laatste versie 1511 build 10586.71
maar dus met dat oude PS2 toetsenbord mijn vraag is dus nu: hoe kan ik mijn normaal medion usb toetsenbord en usb muis terug laten werken? moet ik apparaat verwijderen kiezen of wat?
graag raad,
met vriendelijke groeten
 
Beste Qtex,entgome,luc

ik heb de media creaton tool gebruikt zonder medium,dus rechtstreeks geinstalleerd en vervolg zie hier:
Hi,deze late reactie wegens andere zaken aan mijn hoofd , maar goed , het is indererdaad een driver probleem ,met name die van de USB muis en toetsenbord,voorheen zat ik altijd vast
bij de ugrade van build 1020 nr. versie 1511,het usb toetsenbord en muis werkte niet en ik zat aldus vast in het openingsscherm met datum en tijd,ik ging dus terug met acronis
restore naar de oude versie build 10240 , met een truk : opstarten met de emergency disk van acronis en via het menu koos ik windows en alles werkte terug , maar ik zat nog wel met de oude versie , nu heb ik windows 10 V 1511 build 10586.71 , was vroeger ook maar wist ik niet omdat pc vastzat en op de een of andere manier door met die truk nr windows v1511 te gaan met die emergency disk heb ik de PS2 ingangen voor muis en toetsenbord met een ander toetsenbord gebruikt en ik werk momenteel dus onder de laatste versie 1511 build 10586.71
maar dus met dat oude PS2 toetsenbord mijn vraag is dus nu: hoe kan ik mijn normaal medion usb toetsenbord en usb muis terug laten werken? moet ik apparaat verwijderen kiezen of wat?
graag raad,
met vriendelijke groeten
nb die truk is gewoon in opstartmenu Acronis 2015 rescue/emergency bootable disk windows kiezen,dus rechtstreeks naar windows gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan