Windows 11 Installatieproblemen bij upgrade Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke workaround gebruikt bij de installatie ?
Blijkbaar ééntje dat de controle op de boot methode en de TPM nog intact laat.
Er zijn mogelijkheden om die check gewoon niet mee te installeren bij de installatie van Windows 11 en dan lukt het gegarandeerd wel.

Verwijder daarna VOORAF het bestand "Sources/appraiserres.dll" uit de ISO.
Ik probeer nu een upgrade te doen van Windows10 pro V21H2 naar Win 11 pro V21H2 op een laptop (A717-71G) met niet ondersteunde processor (I7-7700Hq @2,8 Ghz.
Dus eerst Appraiserres.dll verwijderd uit de iso, Setup gestart en inderdaad geen tests meer maar .. De installatie begint maar na een paar keer opgestart word de laptop terug naar windows 10 gezet met de volgende foutmelding : " 0x800700D-0x2000C mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens APPLY_IMAGE bewerking".
Ook op een andere laptop geprobeerd met Win10 home, zelfde resultaat.
Iemand een idee?

Hoe kan je appraiserres.dll verwijderen bij het maken van een opstartbare USB-drive :

Hier leest u hoe je een Windows 11 ISO aanpast om het appraiserres.dll-bestand te verwijderen en het opnieuw in te pakken, zodat u een tool als Rufus kunt gebruiken om een opstartbare Windows 11 USB-drive te maken die de TPM-vereiste omzeilt.

Download en installeer bijvoorbeeld Anyburn op uw pc

1640781926896.png

Eenmaal geïnstalleerd, start u de app en selecteert je ‘Edit Image file’.

Klik nu op het Folder icoon en sleecteer de Windows 11 ISO vanaf je lokale opslag.

1640781945504.png

Klik op ‘Next’.

1640781986499.png

De image wordt geopend in een file browser venster. Klik links op ‘Sources’ .

1640782017227.png

Localiseer ‘appraiserrs.dll’ aan de rechterkant. Klik en selecteer het bestand.

1640782037893.png

Klik nu bovenaan op ‘Remove’.

Klik op ‘Yes’ om uw keuze te bevestigen.

1640782088339.png

Klik nu op ‘Next’.

1640782115733.png

Voer een nieuwe naam in voor uw nieuwe ISO. Hiermee kunt u het gewijzigde op dezelfde locatie op uw lokale opslag opslaan.

1640782143527.png

Breng geen wijzigingen aan in de ISO-configuratie en klik op 'Nu maken'.

Upgrade vervolgens naar Windows 11

U kunt upgraden naar Windows 11 door ofwel de ISO te gebruiken om direct te upgraden van uw huidige installatie van Windows of de ISO te gebruiken om een opstartbare USB te maken als u uw schijven wilt formatteren.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hier anyburn gebruikt en vervolgens de werkwijze hier boven toegepast aangebracht door aardbei om de " appraiserres.dll " uit de iso te halen ..
daarna gaf ik deze de naam Windows 11 x64-modded.iso en laadde deze daarna op in een VMWare draaiende Windows 10 home x64 ..
wel in het kort ... de setup ging probleemloos van start zonder een controle uit te voeren betreffende het systeem.. heb er een filmpje van aangemaakt zodat jezelf kunt zien dat er geen controle uitgevoerd werd .

de setup werd stop gezet aangezien ik hier al een Windows 11 gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan