Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Allereerst hartelijk dank voor de verleende tips over W10 :applaus:

Het GWX-logo is echter uit de taakbalk verdwenen. Hoe kan ik dat terug krijgen?

Bovendien meen ik begrepen te hebben dat de installatie procedure van W10 er ook voor zorg draagt dat geinstalleerde (compatibele) software uit W7 en W8.1 zou worden overgenomen in de W10 installatie en dat dat ook geldt voor de bestanden. Moet ik daartoe nog iets speciaals doen, want het lijkt of dat bij mijn W7 machine niet is gebeurt.

Groet van Cees
 
heb jij de upgrade al gedaan naar de Windows 10 ?
indien zo is het ook normaal dat het logo (of beter gezegd het reserverings icoontje ) verdwenen is ..
uit de vermelding en ik citeer hier en deel van je tekst
Cees Medema zei:
want het lijkt of dat bij mijn W7 machine niet is gebeurt.
maak ik dus uit dat er nu de Windows 10 in gebruik is
 
Windows 10

Windows 10

heb jij de upgrade al gedaan naar de Windows 10 ?
indien zo is het ook normaal dat het logo (of beter gezegd het reserverings icoontje ) verdwenen is ..
uit de vermelding en ik citeer hier en deel van je tekst
Cees Medema zei:
want het lijkt of dat bij mijn W7 machine niet is gebeurt.
maak ik dus uit dat er nu de Windows 10 in gebruik is

Ik heb mijn bestaande W7 PC inmiddels vervangen door een W8.1 machine. Daar heb je me ook uitvoerig bij geholpen en die draait prima!

Vervolgens heb ik mijn inmiddels oudere W7 gebruikt om een test te doen van W10; ook weer mbv de door jou/jullie aangeleverde adviezen/ aanwijzingen :bravo:.
Dan kan ik later beoordelen of ik mijn nieuwe W8 PC ook ga upgraden.

Ik praat mbt bovenstaande vraag dus over de (oudere) testmachine.
Ik moet zeggen dat de performance daarvan merkbaar is verbeterd, dus daar ben ik heel tevreden over!
Wat ik, al dan niet terecht verwacht had is dat hij de onder W7 geïnstalleerde applicaties, zoals Office 2007 en de daarbij behorende bestanden ook gemigreerd zou hebben.
Daar kan ik echter niets over terugvinden.
Waren mijn verwachten te hoog gespannen, of moet ik iets doen?
 
indien er vast gesteld word dat er een software programma niet geschikt bevonden word om meegenomen te worden naar Windows 10 dan kreeg je hier een melding van ..
deze melding verdwijnt echter weer en de betreffende software word dan ook niet mee genomen naar de upgrade Windows 10.
er zou normaal gezien ook een snelkoppeling op je bureaublad moeten verschijnen nadat de upgrade gedaan is ...
deze snelkoppeling verwijst dan weer naar al de programma's die verwijderd werden in het upgrade proces ...
nu je mag er zeker van zijn dat de Office 2007 niet geschikt is voor de Windows 10 omdat deze te oud is je kan best over gaan naar een nieuwere versie bv : de Office 2013
 
Alles wat je me nu verteld is nieuw voor mij, dus ik heb noch de meldingen noch snelkoppeling gezien. Misschien had ik toch bij het proces moeten blijven kijken. Diezelfde Office versie werkt trouwens perfect op de W8.1 machine.....

Maar dank voor je heldere antwoord weer! Moet wel wennen aan W10, maar dat is denk ik normaal. Geef het gewoon een paar weken en dan dan zie ik wel weer.
 
het kan best zijn indien je de Office 2007 opnieuw installeerd dat deze ook te gebruiken is maar dan vraag ik me af waarom deze eerder verwijderd werd tijdens het upgrade proces ...
ik heb eerder al vermeld dat er gecontroleerd word naar de aanwezige software ...tijdens het upgrade proces ... ik heb het echter vergeten te vermelden in de beschrijving hier .. http://www.pctuts.be/f515/upgrade-p...erug-naar-het-vorige-besturingssysteem-48759/
 
Dat zal dus de reden wel zijn.. Had toch niet zo´n behoefte aan die ondersteuning. Never change a good running program(lachen)

Opmerkelijk trouwens dat een PC die qua performance m.i.aardig aan zijn eind liep, weer zo´n boost kan krijgen. Weet natuurlijk niet of dat zo blijft, maar voorlopig is het toch maar zo.


Het was me weer een waar genoegen! Dank voor je broodnodige ondersteuning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan