Windows 10 Windows-10-21h1 nu beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Philip voor elkaar heb de Microsoft edge verwijderd met dit proggie.
Even hier neer gezet voor iemand die het ook weg van ze pc wil hebben.

Uit wat ik erover lees leid ik af dat je dat wel kan doen, maar dat er een aantal zaken in Windows dan niet meer zullen werken.
Het OS en Microsoft hebben immers een aantal zaken zo geprogrammeerd dat ze beroep doen op Edge. Die zullen dus niet meer werken ... je mag vb. problemen verwachten met de Microsoft Store.
 
Philip voor elkaar heb de Microsoft edge verwijderd met dit proggie.
Even hier neer gezet voor iemand die het ook weg van ze pc wil hebben.
Open het proggie.
Als het proggie opstart krijg je een nieuwe dos kader, tik nummer 2 er achter enter even wachten en de Microsoft edge is van uw pc.
Daarna even pc opnieuw starten.
Zoals een collega al vermelde, allemaal mooi en wel. Maar je mag je zeker aan mogelijke problemen verwachten in de toekomst.
Als toevoeging hoor ik hier ook veel afkeurende berichten naar Microsoft Updates toe, voornamelijk falende updates etc. Allemaal mogelijk natuurlijk, maar bovenstaande werkt zoiets natuurlijk ook in de hand. Je moet niet verwachten dat je iemand een oog kan uitsteken, en dan die persoon vragen hoe zen dieptezicht is. Juist ja,... weg!
 
Wanneer ik bij recente updates kijk zie ik een hele reeks Updates of Cumulatieve updates voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen de laatste dateert van 17/05/21 nergens staat dat er een update is van 21H1 ook na het klikken op naar updates zoeken
 
Wanneer ik bij recente updates kijk zie ik een hele reeks Updates of Cumulatieve updates voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen de laatste dateert van 17/05/21
en draai je op 20H2 ?
Dan zeker nog installeren of indien gebeurd geinstalleerd laten, want anders zit je vast - je kan dan niet mee naar 21H1

PS : Enkel cumulatieve updates ... de cumulatieve Preview Updates negeer je best, staan ook meestal additionneel.
 
Misschien stomme vraag maar kun je even uitleggen wat de praktische verschillen zijn tussen een image en een clone ?
Andere inhoud ? anders mee omgaan ?
Het verschil zou hetzelfde moeten zijn. Maar ik begreep dat met een clone kan opgestart worden. Tenminste als de clone in de computer gestoken wordt.
Een image is uiteraard een spiegelbeeld. Dat zou een clone ook moeten zijn maar met ietsje meer.
Ik heb al een clone gemaakt op een sata extern aangesloten. Die in de computer hierdoor vervangen. Op de knop gedrukt en systeem start perfect op zoals de oude die er in zat.
 
vermits de updates van 20H2 geïnstalleerd werden draait hierop vermoed ik.Wanneer ik via instellingen naar windows Update ga staat er Uw pc is bijgewerkt.
Rechts bovenaan staat opzoek naar informatie over de meest recente updates,als ik daar op klik opent zich een nieuw venster:Geschiedenis van updates voor windows 10,links van de pagina staat Updates voor windows 10 versie 21H1 releasedatum 18/5/21 je vind daar een link de update voor windows 10 mei 21 downloaden als je daar op klikt kom je in een ander venster met als titel how to get the Windows 10 may 21 download volledig in het Engels waar je een video kan bekijke en allerlei links staan waar ik niets van snap met mijn school Engels van 51j geleden
 
@Hubert Collaer De update naar 21H1 word je dus nog niet echt aangeboden, maar je kan door die link 'op zoek naar informatie' hem wel te zien krijgen.. Wat je daar dan ziet is de downloadpagina voor een manuele upgrade naar de nieuwe versie.

Maar als je op veilig wil spelen wacht je gewoon maar even af tot hij in de automatische updates wordt aangeboden.
 
Misschien stomme vraag maar kun je even uitleggen wat de praktische verschillen zijn tussen een image en een clone ?
Andere inhoud ? anders mee omgaan ?
Een clone is veel minder flexibel dan een image. Een clone is letterlijk een 1:1 copy op een andere disk.

Een image daarentegen is zoals een zip bestand waar alles inzit. Je kan die copy comprimmeren enzo. Plaatsbesparend dus. Meestal ook flexibel in het terugzetten, dus keuze uit grootte, partities, ...
 
Nog 2 toestellen een upgrade gegeven en weet het nu quasi zeker: het (systeem)herstelstation wordt (tijdelijk) uitgeschakeld na voltooiing en na 1 of 2 x herstarten automatisch terug ingeschakeld. Geen manuele interventie nodig dus voor behoud van herstelpuntcreatie na upgrade.

4 toestellen in beheer; 4 keer probleemloos geüpgraded naar 21H1 via windows update assistent.
 
Ik heb al een clone gemaakt op een sata extern aangesloten. Die in de computer hierdoor vervangen. Op de knop gedrukt en systeem start perfect op zoals de oude die er in zat.
Ik zie het nut niet van een clone op een 2de harde schijf, je schijf gaat toch niet zo snel kapot; je kan ook een clone wegschrijven als image.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan