Windows 10 Windows-10-21h1 nu beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier kan ik niet updaten.
Vreemde meldingen: Oudere versie is zo wie zo vreemd als ik van 20H2 naar 21H1 wil gaan updaten maar de melding dat Windows mogelijk in een niet ondersteunende map is geïnstalleerd is nog vreemder.
Kan me niet meer herinneren toen ik een kale install deed dat ik een keuze kreeg waar in ik Windows kon installeren.

Enige mogelijkheid die ik nu heb is alles verwijderen om 21H1 te installeren en daar worden we dan weer niet echt vrolijk van. Keuzerondjes die er boven staan zijn grijs en niet te activeren.

Windows 10 21H1.jpg
 
@Skippy Ik had daarnet ook iets gelijkaardigs op mijn Virtuele Machine als ik een ISO wou gebruiken ... maar ik wacht nu af tot hij spontaan in Updates verschijnt.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de ISO-procedure afwijkt of anders reageert dan als hij gewoon binnenkomt.
 
Net die WSL 2 eens bekeken. Windows Subsystem for Linux 2. Werkt out of the box zeer eenvoudig en snel. Ubuntu image erop, allemaal direct uit de Windows store (gratis).
Helaas ziet het er naar uit dat Microsoft dit enkel voorziet in Windows 10. En ze hebben niet echt plannen om dit naar Windows Server te brengen. Zou echt geweldig zijn om Linux toepassingen Server side op Windows Server te draaien dan. Maar ik moet er blijkbaar niet op hopen. Waarschijnlijk kunnen en willen ze het secuirity aspect niet verdedigen. Niet tegenstaande dat dit blijkbaar wel goed en stabiel werkt op Windows 10.
 
@Skippy voor u zou ik eerder een in-place upgrade aanbevelen ...
het voordeel van deze is dat alles behouden blijft ook je programma's enkel de Windows systeembestanden worden vervangen ..
de Windows.old kun je daarna verwijderen .

de in-place upgrade start je doordat je de setup.exe aanklikt van de installatie bestanden betreffende van uit een usb stick of een virtueel opgeladen iso van deze 21H1

*onderstaand scherm krijg je dan te zien waar je dus gewoon op installeren dient te klikken .

Ashampoo_Snap_woensdag 19 mei 2021_19h14m05s_001_.jpg
 
Blijkbaar weer goede reclame voor Windows 10
Een update en het kan weer mislopen ik zal nog wel wat bij Windows 7 blijven.
Ik neem aan dat uzelf geen Windows 10 hebt dan? Ik kan u verzekeren dat uw oordeel volledig misplaatst is. De problemen die hierboven aan bod komen zitten vrij diep. Vermoedelijk/mogelijks hardware zelfs. Ik vind het zeer spijtig dat mensen kritiek uiten indien men zelf er geen enkele ervaring mee heeft. Ik zeg niet dat er bij Microsoft geen fouten gemaakt worden. Maar dat zal zeker niet meer of minder zijn dan bij een gelijkaardig concurerend product. Als het echt zo slecht zou zijn als sommigen beweren, zou het wereldwijd niet zoveel gebruikt worden. Er zijn genoeg mensen (waaronder ikzelf) waarbij Windows 10 als een zonnetje draait.
Uiteraard heb ik ook al situaties gezien waarbij updates faalden, maar dat was dan meestal ook een gevolg van de "toestand" van dat systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan