Windows 10 Windows-10-21h1 nu beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
afbeelding_2021-05-26_120226.png

Is dit de nieuwe versie?
Installatiedatum is nog van de vorige versie!
Installatie gebeurde in minder dan 5 minuten.
 
Ik zie het nut niet van een clone op een 2de harde schijf, je schijf gaat toch niet zo snel kapot; je kan ook een clone wegschrijven als image.
Ik heb in het verleden een paar maal data verloren na het maken van een back-up. Daarom neem ik het zekere voor. Ik weet uit ondervinding dat die clone werkt. Na een fout in soft of crash zet ik alles binnen het 1/2 uur terug. Zoals hierboven, problemen met update, als je eerst een verse clone gemaakt hebt voor de update toe te laten dan zit je zeker safe. Maar elk zijn meug hé.
 
Ik zie het nut niet van een clone op een 2de harde schijf, je schijf gaat toch niet zo snel kapot; je kan ook een clone wegschrijven als image.
Daar ben ik het manifest NIET mee eens, een harde schijf gaat meestal 'snel' kapot nl. in één klap, zonder verwittiging. Het enige dat je niet weet is wanneer dat zal gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Ik heb vorige week manueel langs alle mogelijke wegen de upgrade naar 21H1 trachten te doen, niets wilde lukken. Telkens tijdens het installeren na uuuuuurrrrreeeen aan 48% bam, viel de pc uit in plaats van terug op te starten. Op de powerknop drukken en lap, terug draaien. Terug naar af. Ik had de hoop opgegeven en deze week er niet meer aan gedacht. Vanavond stond hij daar dan. Ik druk elke avond op de knop zoeken naar updates. Daar stond hij dan. In slechts enkele minuten deze keer was alles klaar. Zeggen dat ik er vorige week uuuuurrreeeen in gestoken heb om het te proberen manueel up te graden. Ben dus nu ook terug helemaal mee.
 
@cve Heb ook die ervaring : manueel updaten gedaan op een vrij recente HP laptop ... uren heeft hij erover gedaan !!! maar wel met goed resultaat.
Zonet op een vrij eenvoudige Dell desktop : 13 minuten van downloaden tot herstart zijn, maar aangeboden via updates.
En op een HP Workstation, snel en krachtig maar volgeladen met zware installaties ! : 35 minuten van downloaden tot herstart.

Blijkbaar is de upgrade vanaf een ISO toch wel erg verschillend van wat Automatic Updates je serveert.
Eind goed, al goed ...
Heb hier nog wel een 5-tal laptops te gaan, maar dat zal wel meevallen dus vermoed ik. Maar voor mij géén manuele meer... even wachten loont !
 
De feature update naar 21H1 op zich gaat goed en ook vlot maar ... nadien bij eerstvolgende 'zoek naar updates' komen er 2 tevoorschijn KB5003214 en KB5003254 die absoluut niet voor de poes zijn qua tijdsduur installatie ... duurt eindeloos en staat héél lang stil op 21 % en dan 43 % ...
 
Ik heb in het verleden een paar maal data verloren na het maken van een back-up. Daarom neem ik het zekere voor. Ik weet uit ondervinding dat die clone werkt. Na een fout in soft of crash zet ik alles binnen het 1/2 uur terug. Zoals hierboven, problemen met update, als je eerst een verse clone gemaakt hebt voor de update toe te laten dan zit je zeker safe. Maar elk zijn meug hé.
1622109087568.png

Bij mij duurt dat +- 3 minuten om een images terug te zetten. ik weet ook zeker dat die werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan