Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn reactie is ook niet te positief

Mijn reactie is ook niet te positief

Mijn reactie is ook niet te positief te noemen.

Ik ben wel verplicht om het systeem te gebruiken aangezien we er binnenkort lessen moeten over geven aan de nieuwe PC gebruikers.

Wie nu een PC koopt daar zit Vista zonder fout al op, zodus, ergens wordt de eerste stap naar het systeem al in de winkel voorbereid en de klant is in feite de sigaar van Microsoft's onkunde.

Onkunde in die zin dat het systeem eigenlijk alleen maar kan gebruikt worden voor de zware computers en ook zeker nog niet kan draaien op 64 Bit want de drivers en programma's zijn daar nog niet allemaal voor gemaakt.

Als je dan in mijn geval nog geconfronteerd wordt met het probleem dat de opstartconfiguratie van XP en Vista verschillend zijn om een Dual-Boot (dubbele opstart) systeem te creëeren dan wordt het pas een "merde"

Conclusie : Vista is overbodige luxe en werkt bovendien nog niet naar behoren. Toch moeten we mee.... maar de vraag is ...van wanneer af gaan we mee willen.
Het systeem moet nog veel verbeterd worden om XP te kunnen evenaren.
 
denk er nog niet aan om over te stappen naar vista, denk zelfs van er linux op te zetten.
rede om geen vista te gebruiken:
PRIJS!!!!! moet niet gratis zijn maar wel redelijk
nog te veel bugs en problemen en misschien nog een deel programma's die niet draaien onder vista
xp draait behoorlijk
weinig symphatie voor microsoft

Indien je een Ubuntu distro wenst even een PM naar mij sturen met je naam en adres en ik stuur je een cd op :p
 
Vista of XP

Vista of XP

Ik ben nooit zo nieuws gezind geweest,xp draait bij mij heel goed op 2 pc's en op een laptop, aan iedereen die me iets over vista vraagt geef ik de raad om nog 2 jaar te wachten met vista,waarom zou je iets anders willen zolang het vorige nog goed werkt,voor het uitzicht?pppffftttt er bestaan genoeg oplossingen om je xp het uiterlijk van vista te geven en zeg nu zelf...zo speciaal is het toch ook niet hé,ik doe webdesign met dreamweaver dus wil ik zowiezo geen vista daar het die programma's niet ondersteunt,deze en nog vele andere want het enige wat bill gates wil is nog rijker worden dan hij al is en dat vind ik al reden genoeg om geen vista te willen,ik heb een unattended vista ultimate in m'n bezit maar die zal nog een tijd in de doos blijven, vrienden van mij hebben vista er terug afgesmeten om weer xp te installeren en zo kan ik nog wel wat doorgaan,ik heb sinds win95 elk OS van windows gebruikt en nooit zo'n stabiel gehad als XP...dus....voorlopig voor de volgende 2jr GEEN vista voor mij,dat nonkel bill in amerika het zelf gebruikt en voorlopig z'n vista steekt waar de zon nooit schijnt!!!
 
Nog steeds op XP prof ,Vista lijkt steeds meer op Windows ME
Het kan toch niet in deze tijd dat je zoveel hardware en software zo moeten wegsmijten .......wij heten niet allemaal Gates hoor:p :p :p
 
Ik heb zelf nog geen Vista maar heb wel men XP omgebouwd naar Vista. Het ziet er allemaal wat mooier uit dan de klassieke XP. Ik ben mij er wel van bewust dat Vista een tussentijdse Windows versie is zoals Windows 2000.Ben dan destijds ook van Windows 98 naar XP gegaan. Ben tevreden over men XP en blijf er dan voorlopig ook met draaien. Heb wel een paar programma’s
die standaard op vista zitten op men XP gezet en die dan ook probleemloos draaien. En denk dat je Vista gaat draaien genoodzaakt bent om de nieuwste krachtige hardware te hebben zodat al die toeters en bellen van Vista je pc niet te veel gaan vertragen.
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:eek:ffice" /><o:p> </o:p>
Mvg Jumpy
 
Ik begrijp de personen best die problemen hebben met hun vista.
Ik heb al veel ontdekkingen gedaan met mensen die draaien met een AMD 64 Bits processor die het meest problemen hebben, onder andere met hun software dat niet draait op 64 Bits, daar kan vista niets aan doen.;)

De keuze van 64 Bits processor kies je helaas zelf voor althans ik er ook 2 in bezit heb waar ik spijt van heb, ze zijn zelf niet geschikt voor vista thans ze het zou moeten zijn volgens vista advisor.;!

Mijn conclusie ze ontwikkellen 64 Bits en het staat nog in de kinderschoenen en zetten daar een 64 Bits vista op. De mensen kopen dat type toestel met gevolg de software wordt slecht ondersteund omdat deze bijna allemaal draaien voor 32 Bits.(nar)

Ik heb een Aldi pc die te koop waren vanaf 21 Mrt 07 waarvan een versie 32 Bits staat en ik heb geen enkel probleem al mijn software en zelf een deel software dat al flink verouderd is en draait er perfect op.(kp)

Zodus een Pentium Duel Core2 met 32 Bits Windows Vista Home Premium is zeker zo slecht nog niet(sw) Ik moet en wil vooreerst geen 64 Bits. ;)
 
Ook ik ben terug gegaan naar Windows XP prof, heb een nieuwe computer met een dualcore processor en Asus P5B-e moederbord en 2 giga intern geheugen.
Windows XP draaid ook hier veel stabieler en sneller...kan in iedergeval alle drivers vinden en installeren...

Groetjes Corpet
 
Vista... (lachen)

Ik heb al meer Vista moeten verwijderen bij mensen en terug XP installeren als ik had gedacht. En persoonlijk gebruik ik het nu ook niet meer wegens niet interessant. Heb onlangs nog iets gezien waar ik me vragen bij stel.

Twee verschillende mensen hadden in een bekend magazijn een geconfigureerde PC gekocht met daarop Vista Basic. In één van die PC's zat slechts 512 Ram! Maar daar ging dan nog 64 vanaf voor de onboard video kaart. Voor die PC hebben die mensen € 400 betaald en dat vind ik persoonlijk wel wat overdreven. Voor mij is dat puur bedrog en onwetende mensen serieus bedriegen. Een moederbord van ECS (volgens Everest een onbekend merk) en alles onboard. Het opstarten duurde meer dan 4 minuten door nutteloze beveiligingsprogramma's (opgedrongen door de verkopers, nadien te betalen door de consument...).

Vista heeft (naast toeters en bellen) voor mij niks nieuws te bieden. Het is traag en sloom. Heb het ondertussen al op talloze systemen getest en telkens kom ik weer tot de vaststelling dat XP toch veel beter is. Heb zelfs een Raptor schijf gekocht maar Vista was er snel weer af.

Vista doet mij persoonlijk een beetje denken aan Millennium. Het ging ook veel beter zijn dan Windows 98. Toch ken ik nu nog enkele mensen die met 98 werken. Vrijdag moet ik voor een vriend een nieuwe PC samenstellen. Ik heb hem gezegd dat hij recht heeft op een OEM-versie van Vista maar hij verkiest toch XP nadat ik hem hier wat laten testen had met Vista. Voor mij geen Vista. Daar zou ik geen cent willen aan uitgeven. (ca)

Peter
 
Zolang mijn PC met XP draait zonder (grote) problemen en ik kan alles doen wat ik moet doen zie ik geen enkele reden om over te schakelen. Als ik in de toekomst een nieuwe PC aanschaf en Vista is daartegen een stabiel systeem geworden, zou ik het misschien overwegen.
 
voor mij ook niet meer pc pc mee naar de vaantje's geholpen deed het 3 jaar zonder problemen en met vista
cpu verbrand.
grtjs
 
Ik begrijp de personen best die problemen hebben met hun vista.
Ik heb al veel ontdekkingen gedaan met mensen die draaien met een AMD 64 Bits processor die het meest problemen hebben, onder andere met hun software dat niet draait op 64 Bits, daar kan vista niets aan doen.;)

De keuze van 64 Bits processor kies je helaas zelf voor althans ik er ook 2 in bezit heb waar ik spijt van heb, ze zijn zelf niet geschikt voor vista thans ze het zou moeten zijn volgens vista advisor.;!

Mijn conclusie ze ontwikkellen 64 Bits en het staat nog in de kinderschoenen en zetten daar een 64 Bits vista op. De mensen kopen dat type toestel met gevolg de software wordt slecht ondersteund omdat deze bijna allemaal draaien voor 32 Bits.

Nou, ik heb een ACER met AMD 64 x2 3800+ en ik heb al die problemen echt niet die jij op noemt!.. met Vista, Ubuntu, XP pro 32 (& 64 bit ook erop gehad) als multiboot, geen centje pijn.
Dat haalt daar niet weg dat ik XP prefereer, maar goed...
Mss dat de goedkopere pc's en al die aanbiedingen van: 'pc voor een prik' dat die de problemen hebben.
Dit is m'n 1ste Acer na een PII laptop van die merk en moet zeggen dat de stabielste machines zijn die ik ooit heb gehad!
 
voor mij ook niet meer pc pc mee naar de vaantje's geholpen deed het 3 jaar zonder problemen en met vista
cpu verbrand.
grtjs


Wat spookt je dan uit met je pc, dat die cpu zo maar in de flik gaat, geen zuivere koffie, ooit zal de tijd komen voor overstap van vista of je moet een ander besturing gaan gebruiken (sk)
 
Nou, ik heb een ACER met AMD 64 x2 3800+ en ik heb al die problemen echt niet die jij op noemt!.. met Vista, Ubuntu, XP pro 32 (& 64 bit ook erop gehad) als multiboot, geen centje pijn.
Dat haalt daar niet weg dat ik XP prefereer, maar goed...
Mss dat de goedkopere pc's en al die aanbiedingen van: 'pc voor een prik' dat die de problemen hebben.
Dit is m'n 1ste Acer na een PII laptop van die merk en moet zeggen dat de stabielste machines zijn die ik ooit heb gehad!



Ik heb ook nog een Acer waar ik vista op heb staan en het werkt zeer goed(lachen)

Staks nog 2 computers upgraden naar vista een cloon en een HP.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan