Status
Niet open voor verdere reacties.
Vista... (lachen)

Ik heb al meer Vista moeten verwijderen bij mensen en terug XP installeren als ik had gedacht. En persoonlijk gebruik ik het nu ook niet meer wegens niet interessant. Heb onlangs nog iets gezien waar ik me vragen bij stel.

Twee verschillende mensen hadden in een bekend magazijn een geconfigureerde PC gekocht met daarop Vista Basic. In één van die PC's zat slechts 512 Ram! Maar daar ging dan nog 64 vanaf voor de onboard video kaart. Voor die PC hebben die mensen € 400 betaald en dat vind ik persoonlijk wel wat overdreven. Voor mij is dat puur bedrog en onwetende mensen serieus bedriegen. Een moederbord van ECS (volgens Everest een onbekend merk) en alles onboard. Het opstarten duurde meer dan 4 minuten door nutteloze beveiligingsprogramma's (opgedrongen door de verkopers, nadien te betalen door de consum

Vista heeft (naast toeters en bellen) voor mij niks nieuws te bieden. Het is traag en sloom. Heb het ondertussen al op talloze systemen getest en telkens kom ik weer tot de vaststelling dat XP toch veel beter is. Heb zelfs een Raptor schijf gekocht maar Vista was er snel weer af.

Vista doet mij persoonlijk een beetje denken aan Millennium. Het ging ook veel beter zijn dan Windows 98. Toch ken ik nu nog enkele mensen die met 98 werken. Vrijdag moet ik voor een vriend een nieuwe PC samenstellen. Ik heb hem gezegd dat hij recht heeft op een OEM-versie van Vista maar hij verkiest toch XP nadat ik hem hier wat laten testen had met Vista. Voor mij geen Vista. Daar zou ik geen cent willen aan uitgeven. (ca)

Peter

Vroeg of laat komen we als windows gebruiker toch in contact met vista, op alle pc waar ik vista op zet die controleer ik zeker of ze wel geschikt zijn voor vista en het gehele algebra dat ze beweren. ik wil de mensen zeker niet bedotten.

Eerlijk gezegt ik heb nog niets negatiefs gehoord na een maand en zie regelmatig deze personen terug en klagen niet en zijn zeer tevreden.
 
nog geen vista geprbeerd, en zo te horen van de meeste onder jullie ,zal het nog lang duren alvorens te veranderen
 
Vista?

Vista?

ik draai nog steeds xp ,en zo te horen bij de meeste onder jullie, ziet het er naar uit dat vista bij mij "hasta la vista " zal blijven als het niet nodig is

grts,


dina,(nar)
 
IK werk nu al verscheidene maanden met vista, daar hij bijgeleverd was met de nieuwe (Aldi) P.C. die ik aangeschaft heb. Heb al verscheidene malen een factory restore mogen doen en hij is soms tergend traag in het opstarten. Ook mijn Mio Gps programma is niet compatibel met Vista... Maar aan al diegenen die nu XP draaien houden zo en stap pas over binnen een jaar of twee of zo... Hopelijk zijn alle kinderziekten er dan uit en hoef je alle problemen die ik nu heb niet mee te maken. Over het algemeen is Vista wel ok en dankzij PC-Tuts en andere site's krijg ik de meeste problemen veelal wel opgelost waarvoor hartelijken dank. Nadeel is dat ik meer tijd spendeer aan problem solving/tweaking dan aan nuttig pc gebruik maar voor mij is dat meer een hobby met als voordeel dat ik in de toekomst anderen misschien ook kan helpen met hun vista problemen.Groetjes allemaal en als je Vista nog eens kuren krijgt...... Gewoon ff tot 10 tellen helpt meestal .... ik ga nog eens preventief rebooten nu voor ie weer vastloopt HIHI LOL
 
IK werk nu al verscheidene maanden met vista, daar hij bijgeleverd was met de nieuwe (Aldi) P.C. die ik aangeschaft heb. Heb al verscheidene malen een factory restore mogen doen en hij is soms tergend traag in het opstarten. Ook mijn Mio Gps programma is niet compatibel met Vista... Maar aan al diegenen die nu XP draaien houden zo en stap pas over binnen een jaar of twee of zo... Hopelijk zijn alle kinderziekten er dan uit en hoef je alle problemen die ik nu heb niet mee te maken. Over het algemeen is Vista wel ok en dankzij PC-Tuts en andere site's krijg ik de meeste problemen veelal wel opgelost waarvoor hartelijken dank. Nadeel is dat ik meer tijd spendeer aan problem solving/tweaking dan aan nuttig pc gebruik maar voor mij is dat meer een hobby met als voordeel dat ik in de toekomst anderen misschien ook kan helpen met hun vista problemen.Groetjes allemaal en als je Vista nog eens kuren krijgt...... Gewoon ff tot 10 tellen helpt meestal .... ik ga nog eens preventief rebooten nu voor ie weer vastloopt HIHI LOL


Hier zitten er straffen gasten tussen. Ik draai ook met Vista en toevallig ook puur toeval met een pc van Aldi ( type 8822 ) en heb geen last van tergend traag opstarten. Mijn pc draait prima lekker snel met al mijn programmas die ook op xp stonden, raar maar toch waar. (lachen) ;) (kp)
 
Kheb maand geleden laptop gekocht met vista op.
Die verkoper beloofde mij dat er maar een minimum is aan programma's die niet werken op vista.
De eerste week ging dat allemaal goed maar nu word die eigenlijk met de dag trager vooral in opstarten. Moest mijn andere computer niet stuk geweest zijn zou ik nog geen vista hebben.

Het is ongelofelijk als je ziet hoeveel fouten je zelf nog kan vinden in vista. een beveiligde account kan je soms zelf gewoon binnengaan zonder wachtwoord en de andere keer dan niet:s of de lay-out die op sommige plaatsen niet uitkomt zoals bv de klok die de ene keer voor de helft in het midden staat van je taakbalk ...

Maarja hopen op een update e :D
 
Windows Vista Home Premium

Windows Vista Home Premium

Ik hoor regelmatig klachten over windows Vista.Ik zal de laatste zijn om te beweren dat die onbestaande zijn,zeker niet...Maar veel mensen vergeten dat Xp in den beginne ook niet "koek en ei" was!Dat was en dat is zo bij iedere nieuw besturingssysteem,wat men ook moge beweren...Ik heb mij eind maart de nieuwe Aldi-pc aangeschaft met Vista Premium op en ik vind die versie héél behoorlijk draaien hoor....Moet wel zeggen dat de veranderingen tegenover Xp niet fabuleus zijn maar draaien doet hij goed!En net zoals bij Xp destijds zal er ook aan dit besturingssysteem moeten gesleuteld worden....een echte evaluatie v/h systeem zal mijn insziens pas na een jaar kunnen gemaakt worden...Het is niet "fair" om een systeem van plus minus zes maand oud of toch ongeveer te vergelijken met een systeem dat al jaren draait en waar toch ook veel kinderziektes uit moesten gehaald worden !En eerlijk gezegd :ik heb die pc niet gekocht omdat ik Xp beu was maar omdat m'n oude pc eindelijk eens aan vervanging toe was..Dat er Vista Premium opzat was puur toeval,mooi meegenomen maar geen must.Heb wel de indruk dat I.E.7 trager opengaat maar wat dan nog?Dan werk ik doodgewoon met Opera:heb er verschillende uitgeprobeerd maar géén enkele die zo snel opent als Opera,zelfs Firefox kan er nét niet aan..Alhoewel,ik spreek hier van een verschil van ocharme twee tot vijf sekonden...Maar ik begrijp dat er mensen zijn die alles sneller willen laten "werken" dan het licht..........Beste pc-groeten,Frank.
 
Ik hoor regelmatig klachten over windows Vista.Ik zal de laatste zijn om te beweren dat die onbestaande zijn,zeker niet...Maar veel mensen vergeten dat Xp in den beginne ook niet "koek en ei" was!Dat was en dat is zo bij iedere nieuw besturingssysteem,wat men ook moge beweren...Ik heb mij eind maart de nieuwe Aldi-pc aangeschaft met Vista Premium op en ik vind die versie héél behoorlijk draaien hoor....Moet wel zeggen dat de veranderingen tegenover Xp niet fabuleus zijn maar draaien doet hij goed!En net zoals bij Xp destijds zal er ook aan dit besturingssysteem moeten gesleuteld worden....een echte evaluatie v/h systeem zal mijn insziens pas na een jaar kunnen gemaakt worden...Het is niet "fair" om een systeem van plus minus zes maand oud of toch ongeveer te vergelijken met een systeem dat al jaren draait en waar toch ook veel kinderziektes uit moesten gehaald worden !En eerlijk gezegd :ik heb die pc niet gekocht omdat ik Xp beu was maar omdat m'n oude pc eindelijk eens aan vervanging toe was..Dat er Vista Premium opzat was puur toeval,mooi meegenomen maar geen must.Heb wel de indruk dat I.E.7 trager opengaat maar wat dan nog?Dan werk ik doodgewoon met Opera:heb er verschillende uitgeprobeerd maar géén enkele die zo snel opent als Opera,zelfs Firefox kan er nét niet aan..Alhoewel,ik spreek hier van een verschil van ocharme twee tot vijf sekonden...Maar ik begrijp dat er mensen zijn die alles sneller willen laten "werken" dan het licht..........Beste pc-groeten,Frank.

Uiteindelijk ook eens iemand die weet hoe de vork aan de steel zit, de meesten weten niet dat elk nieuwe besturing zijn ziektes heeft.;)

Geef en leer de kans ook aan de gebruikers die met vista willen werken. en kunnen werken(y)

Velen doen vista afkraken maar hebben hem nog niet eens uitgeprobeerd. commentaar is sneller gegeven dan het uitvoeren en eens dergelijk besturing de kans te geven voor verdere verbeteringen aan toe te voegen.

Trouwens Vista is zeker geen 2de ME dat bepaalde personen beweren, het verre vandaan.

Hoy punishmen je komt rechtuit met de waarheid, dit vele niet willen toegeven.;) Nog verder genot met vista zoals bij mij, en met de tijd zal het besturingssysteem even volwaardig zijn als xp en nog beter, waar ik nu al zeker van ben.(y)
 
ik heb een dejá vu. Dit heb ik nog allemaal eens gehoord, weten jullie nog toen XP op de markt kwam? Identiek dezelfde opmerkingen toen over XP als nu over Vista. Met XP is het uiteindelijk goed gekomen en op termijn zal het met Vista ook wel zo zijn. Tijd brengt raad. Wachten is dus de boodschap en denk wat ze zeggen in de sport: " never change a winning team". Blijf dus nog even op XP draaien en blijf gespaard van kopzorgen en grijze haren.

Het is juist wat je vertelt,ik heb nu momenteel ook vista maar ik weet uit ondervinding dat je altijd wat geduld moet hebben met nieuwe systemen.
Vroeger was het met Xp ook hetzelfde en kon er ook niet alles op draaien,ik moet wel toegeven dat vista naar mijn gedacht iets strenger is geworden en het niet alles zomaar laat installeren.
Hoe kan je anders aan een veilig en stabiel systeem komen denk je !!!!!Juist..... door niet alles zomaar op de pc toe te laten.
Dat is nu eenmaal de veiligheid waar iedereen heeft over gezaagd en die er nu is.
 
Ik heb vista sinds het verscheen.
xp nooit gehad, ik wou nu eens weten wat het beste was, en zowel voor mijn vrouw als voor mij was vista veel leuker om mee te werken.
Ik kan begrijpen dat, ens je xp gewend bent het een aanpassing is om met vist
 
hmmm, heb vista op m'n laptop staan en XP op m'n desktop. Eigenlijk heb ik eerst kennis gemaakt met vista en daarna pas met XP en ik moet zeggen dat ik XP veel makkelijker en eenvoudiger vind dan vista, omdat vista naar mijn mening te veel lastig doet als je 't één en 't ander wil veranderen, maar als je bv. UAC uitschakeld gaat het al een stukje vlotter. Het is ook een beetje een kwestie van persoonlijke smaak, denk ik.
 
Vrienden van mij hebben een nieuwe pc met Vista erop.
Constant foutmeldingen en dergelijke...
No Vista here:shame:

Neenee tbwdolfke doe nie mee :nee:
 
onze sooi heeft vorige week een nieuwe pc gekocht met vista, en echt waar tot hier toe geen enkel probleem, alleen maar vele mooie dingen
die foutmeldingen kan je gewoon uitschakelen.
echt hier loopt die als een treintje
ik moest wel want veel van mijn vrieneden hadden dus al een vista ,en ik kon hen niet meer voort helpen zodus ,van mijn hart een steen gemaakt en een nieuwe pc gekocht
en zeeeeer tevreden

deze keer in makro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan