Smartphone Wat staat te lezen op de achterkant van een simkaartje ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een oude iPhone 4S waarvan ik foto’s wens te recupereren. Ik heb hem al jaren niet meer gebruikt.
Ik heb hem kunnen opladen. Om te starten moet ik de simcode ingeven, maar die heb ik niet meer.
Ik heb het simkaartje er uitgenomen en zie enkele minuscule cijfers op de achterkant, met bril en vergrootglas.
Iemand met jonge ogen zou het wel kunnen lezen.

Mijn vraag : Zijn op de achterkant van het kaartje de simcode en de PUK-code te vinden?
Chatpgt heeft misschien het antwoord ?
 
Ik wil iedereen wel geloven, maar toch slaag ik er niet in om die iPhone 4S te starten.
Ik heb hem toevertrouwd aan mijn schoonzoon die nooit iets anders heeft gebruikt dan iPhone's.
Hij is bijzonder handig met Apple toestellen. Ik ben benieuwd of hij er in zal slagen om hem op te starten en vooral de foto's te recupereren.
 
GPTchat schrijft :

Aan de achterkant van een SIM-kaart staan meestal een aantal belangrijke gegevens gedrukt, waaronder:
  1. ICCID: Dit is het Integrated Circuit Card Identifier, een uniek identificatienummer dat de SIM-kaart identificeert.
  2. PUK-code: Dit is de Personal Unblocking Key, die gebruikt kan worden om de SIM-kaart te deblokkeren na een aantal onjuiste pincode-invoeren.
  3. Serienummer: Een nummer dat specifiek is voor jouw SIM-kaart.
  4. Type en model van de SIM-kaart: Dit kan informatie geven over de compatibiliteit van de kaart.
Soms staan er ook aanwijzingen voor het gebruik van de SIM-kaart of de naam van de provider. De exacte gegevens kunnen echter variëren afhankelijk van de provider en het type SIM-kaart.
Als er op een simkaart een puk-code zou staan kan iedereen de pincode wijzigen. Deze gegevens staan op de kaart waar je de simkaart moet uitdrukken. Bij Mobile Vikings staat deze info op de website, niet op de sim-kaart.
 

Bijlagen

  • Sim Proximus.jpg
    Sim Proximus.jpg
    66.2 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan