Ok, dit zal even duren om op te stellen want het is een helehoop.
- Nod 32, Mijn virusscanner hij update automatische enzo en houd goed de virussen tegen daarom dat ik ook koos voor nod32
- Sygate Personal Firewall, Deze firewall is nu wel overgenomen door norton maar ik verkies toch nog om de oudere versie van sygate te gebruiken. Dit door de reden dat ik norton zijn software producten te traag vind.
- Google talk, Dit programma gebruik ik niet echt om een gesprek aan te gaan maar meer om men mails te checken ik weet dat dit ook met een andere tool kan maar vind dat dit beter gebeurd met google talk.
- WS_FTP Pro, Dit is mijn ftp programma kan er niet meer zonder. Ben er erg aan gewoon hoe het werkt en het bevat alles wat ik nodig heb.
- Zoom Player Professional, Deze speler met de combinatie van zelf samen gestelde codecs kunnen bijna alles afspelen. (DirectVobSub, ffdshow, Haali Media Splitter, xvid)
- Macromedia Dreamweaver 8, Mijn programma om websites te schrijven ik gebruik het programma enkel in code modus.
- Adobe Photoshop CS2/CS 3 Beta, Dit programma gebruik ik vooral om webdesigns te maken. Ook gebruik ik het voor de fun of om wallpapers te maken.
- µTorrent, Met dit programma haal ik men torrents binnen.
- Aegisub, Dit is een programma om film ondertitels zelf te schrijven of aan te passen.
- Alcohol 120%, zeer handig programma voor het branden van dvd's/cd's of het simuleren van cd/dvd stations.
- Xampp, De software voor mijn test server hier test ik al men php scripts op.
- CADdy++ - SEE Electrical School, Dit is mijn teken programma voorschool waar ik allerlei elektrische schema's in moet maken.
- CyberLink PowerDVD, voor het kijken van dvd's
- CyberLink PowerVCR II, hiermee kan ik tv kijken vanaf mijn pc.
- DAEMON Tools, hiermee kan je snel een dvd/cd station simuleren.
- DVD Shrink, voor backups te maken van dvd films. En ze zelfs te verkleine zodat ze op een single layer dvd gaan als het dual layer dvd films zijn.
- DVDPrint, Programma voor het afdrukken van cd/dvd covers.
- Foobar2000, hiermee luister ik mijn muziek het is een programma wat niet meer kan dan muziek afspelen waarvoor het ook dient het gebruikt bijna geen geheugen ook kan je het zelf aanpassen en uitbreiden met plugins.
- Groovy Hex Editor, Hiermee kan je hex waardes aanpassen.
- MainType, dit is mijn font manager ik heb namelijk zoveel fonts dat windows vast loopt zonder font manager. Met deze manager kan ik er snel installeren en deinstalleren zonder deze echt te verwijderen.
- EVEREST Ultimate Edition, controlles van temperatuur en dergelijke doe ik via deze software.
- LimeWire, programma dat ik af en toe eens gebruik voor kleine dingen af te halen.
- Macromedia Flash 8, dit om flash afbeeldingen of websites te maken.
- MagicISO, hiermee kan je iso files aanpassen of iso files maken van cd's/dvd's ook kunnen hier dvd's/cd's mee gebrand worden.
- Microsoft Office 2003, Dit programma heb ik omdat het echter nodig is voorschool. Openoffice bestanden die je opslaat als word bestanden zien er namelijk niet meer zo goed uit.
- Openoffice, men echte tekstverwerker die ik voor andere zaken gebruik dus geen school gebruik.
- Mozilla Firefox, Mijn internet browser gebruik niks anders meer dan firefox. Internet explorer word alleen nog gebruikt om te kijken of een site die ik gemaakt heb te controlleren of hij ook in ie werkt.
- Nero 7 Ultra Edition, Een ander brandprogramma van mij.
- QuickTime, Noodzakkelijk voor sommige sites en voor Winavi.
- Winavi, hiermee kunnen er dvix of xvid films snel naar dvd formaat omgezet worden.
- ConvertXtoDVD, doet het zelfde als winavi met het verschil dat het wel langer duurt maar betere kwaliteit levert en softsubs aan dvd geeft. Deze ondertitels kunnen dus weg gehaalt worden als deze niet nodig zijn.
- Samsung PC Studio, Dit programma is voor men gsm (samsung e900).
- Subtitle Workshop, nog een programma om ondertitels te bewerken. Maar handiger op bepaalde vlakken maar kan bepaalde dingen niet zo goed.
- WinMP3Packer, handig programma verkleint mp3's handig voor gsm/mp3 speler. Het bouwt gewoon je mp3 file opnieuw op en gooit de rommel weg er gebeurd dus niks met de kwaliteit. Die blijft het zelfde.
- Winrar, programma voor .zip, .rar bestanden.
Dit was het zowat heeft even geduurd voordat ik dit allemaal opgesteld had. Dit is enkel de basis software er moet nog een hoop bijkomen software die ik nu bevoorbeeld test enzo.