Status
Niet open voor verdere reacties.
Met dank voor de geboden gelegenheid om mijn vraag te kunnen stellen. De laatste weken duiken allerlei vormen op van de POP.Optional virus in mijn PC. Enkele voorbeelden: .SpeedAnalysis.A, BrowserDefender.A, Iminent.A, Conduit.A, 1ClickDownload.A etc. We hebben geïnstalleerd MalwarebytesPRO, Avast (free), Iobit Malwarefighter, ZoneAlarm. Slechts één van deze AV is actief, de rest wordt uitgeschakeld. Geen van de AV stopt deze virus aanvallen, maar Malwarebytes detecteert ze gedurende een volledige scan. Waar komt deze POP.Optional vandaan en wat kunnen wij er aan doen? Alhoewel Malwarebytes ze elimineert (neem ik aan) ze komen regelmatig weer terug. Mijn PC is een HP-120 All-in-One, Windows 7 Home Basic de 64 bits. Internet de 1024 kbits. Jullie aanbevelingen zullen zeer op prijs worden gesteld. Groetend,

John H. Veldhuijzen
Honduras, C.A.
 
@ John Veldhuyzen,

Er zit wel meer ongewenst spul op je PC dan je zou kunnen denken. Misschien kan je dit nog eens uitvoeren, mocht je - na deze lange en vrij nutteloze discussie - nog zin hebben.

Download
51a5f5d096dae-icon_RSIT.png
RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.



Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.
 
Typisch standpunt van alle PC-boeren die niet de tijd of de moeite nemen om een PC op een simpele manier te cleanen en dan maar tot een reïnstall overgaan. Hoe de gebruiker de PC dan terugkrijgt is maar de vraag.

Toevallig ben ik geen PC boer, maar doe dit gratis uit liefhebberij voor mijn familie, vrienden en kennissenkring ( uiteraard hebben die ook weer vrienden die bij mij langskomen) en zorg dat deze een PC voor de volle 100% in de staat terug krijgen zoals hij behoord te werken en zonder data verlies.

Bestanden die misschien van dierbaar belang zijn, maar een gevaar voor de pc waren, brandt ik dan op CD-rom of DVD en ook deze krijgt men gratis mee naar huis.

Soms voer ik ook gratis een upgrade uit als ik toevallig de juiste onderdelen heb liggen.

En geloof me, soms is het eenvoudiger en geeft veel tijdwinst door een Clean Install uit te voeren dan te gaan klooien met allerlei cleaners, zodat ik de pc weer binnen enkele weken terug krijg en weer helemaal van voor af aan moet beginnen.

Uiteraard gebruik ik met een lichte besmetting ook regelmatig een cleaner.

Dus ik begrijp hier uw betoog niet helemaal goed.
 
reneeke jij gebruikt hier een standaardtekst die letterlijk gepikt is van pc-helpforum?
Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.
Dat is ook niet zo netjes hoor...

De vrijwilligers hier helpen zo goed ze kunnen. Momenteel is de malware kenner (Swake) tijdelijk out.
Het vragen naar logs zoals van rsit heeft dus voorlopig geen zin.
 
[QUOTEHoe weet je of die image "zuiver" is, dus vrij van beestjes?][/QUOTE]
je doet zuivere install ...gaat niet op internet!!! maak dan image..denk dat dit zonder beesten is.....;)
 
reneeke jij gebruikt hier een standaardtekst die letterlijk gepikt is van pc-heliforum?

Dat is ook niet zo netjes hoor...

De vrijwilligers hier helpen zo goed ze kunnen. Momenteel is de malware kenner (Swake) tijdelijk out.
Het vragen naar logs zoals van rsit heeft dus voorlopig geen zin.

Daar heb je gelijk in zijn verschillende account zijn al paar keer verbannen ( het is kape van pc-helpforum )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan