Beeld Video-editor in WIN10

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb al een jaar een video in mijn pc staan (MTS-formaat) die alleen bestaat uit losse MTS-fragmenten, opgenomen met een Sony FDR AX-33 videocam.

Tijden ben ik al bezig geweest om te achterhalen hoe en waarmee je die zonder kwaliteitsverlies kunt samenvoegen tot één film. Movie Maker kan dat niet evenals diverse andere geprobeerde progs....totdat ik per toeval op de video-editor in WIN10 stuitte. Ik heb daarmee een enkel fragment bewerkt (wel erg omslachtig) en nu heb ik alle fragmenten in het "storyboard" achter elkaar gezet en vervolgens de functie VIDEO VOLTOOIEN (met een aanbevolen HOOG videokwaliteit van 1080p) gekozen. Daarmee zou dan de complete video geëxporteerd worden naar je Bureaublad.

Dat heb ik nu 5 keer gedaan, inclusief het uitzetten van de hardwareversnelling om problemen te vermijden. Maar toch: alles zonder resultaat. Ik zie een blauwe voortgangslijn maar die stopt al heel snel in het begin en dan is er geen beweging meer waarneembaar. Ook geen enkele melding over geheugentekort of vastlopen o.i.d.

Iemand een idee?
 
Ik heb geen idee wat hier mis gaat omdat ik dat niet gebruik.

Voor dit soort klusje gebruik ik eigenlijk altijd Video Converter Pro
Deze had ik ooit eens een keer aangeschaft omdat ik dat geklooi met allerlei Free programma's zat was.

Het is hier te vinden als een evaluatie versie https://program4pc.com/download.html
Ik heb geen idee wat de beperkingen van de evaluatieversie zijn, dus misschien lukt het hier éénmalig mee. Daarna kun je dan de evaluatie weer er af gooien of ook aanschaffen als het je goed bevalt en je moet meer video's omzetten en / of samenvoegen.
Kan ook zijn dat er een watermerk komt en dan heb je niets aan deze versie. Gewoon even proberen zou ik zeggen.

Het is in ieder geval een fantastisch programma.
 
Eerst het goede nieuws... MTS wordt geaccepteerd en het samenvoegen van de bestanden gaat zonder problemen.
Het slechte nieuws is dat ik ook hier al meer dan een uur zit te wachten op afronding. Ik kan dus alleen nog maar annuleren...
1605538311246.png
 
Converteren of samenvoegen kan enorm lang duren en zeker als de pc niet de snelste is. Het vergt nogal wat rekenkracht van de processor.
Ik zie dat je 932 items ( video's ) tegelijk wilt samenvoegen.
Zoveel heb ik er nog nooit gedaan.

Probeer er eerst eens 10 of zo en kijk wat er dan gebeurd. Gaat dat goed probeer er dan eens 50 of 100
 
932 bestanden is wel erg véél ! Misschien zit daar toch wel een beperking op...
Probeer eens met 50 bestanden vb. en bewaar dat dan maar al ... Je zal moeten samenvoegen als dit werkt, in stapjes

*Skippy had gelijktijdig dezelfde bedenking :cool:
 
932 bestanden is wel erg véél ! Misschien zit daar toch wel een beperking op...
Probeer eens met 50 bestanden vb. en bewaar dat dan maar al ... Je zal moeten samenvoegen als dit werkt, in stapjes

*Skippy had gelijktijdig dezelfde bedenking :cool:
Ik heb div tools uitgeprobeerd en met weinig bestanden is het te doen.
Daarna ben ik gaan testen met Xillisoft en wondershare software (videobewerking).
Deze kan beide hardware acceleratie inschakelen en dan gaat het stukken sneller.
Dit is helaas geen Freeware , maar zeker een van de betere (goed te begrijpen) videobewerkers
 
AVS video editor doet het bij mij prima. heb al diverse malen een full hd video gemaakt van allemaal losse foto's. Met overvloei en voorzien van titels en muziek. Een honderdtal foto's van een 10 seconden is geen probleem. Maar dat is heel wat anders dan Uw aantal videofragmenten met 25 beelden/sec.
Maar werken in stapjes kan wonderen doen.
 
OK! Helder.Maar het gaat in de meeste gevallen telkens om een scène van een aantal seconden. Ik heb er echter inderdaad nog nooit zoveel tegelijk gedaan. In Mocie Maker deed ik er wel veel tegelijk en dat duurde ook lang maar ging prima. Groot nadeel daarbij was en is dat de kwaliteit zichtbaar slechter is. Ik hoop dus dat het in stukken verdelen niet ten koste gaat van de beeldkwaliteit door het telkens erbijvoegen en opslaan
 
OK! Helder.Maar het gaat in de meeste gevallen telkens om een scène van een aantal seconden. Ik heb er echter inderdaad nog nooit zoveel tegelijk gedaan. In Mocie Maker deed ik er wel veel tegelijk en dat duurde ook lang maar ging prima. Groot nadeel daarbij was en is dat de kwaliteit zichtbaar slechter is. Ik hoop dus dat het in stukken verdelen niet ten koste gaat van de beeldkwaliteit door het telkens erbijvoegen en opslaan

Een digitale kopie geeft geen verlies als je op dezelfde specificatie blijft.
 
Een digitale kopie geeft geen verlies als je op dezelfde specificatie blijft.
Hoe kom je daar nu bij...? Dat verzin ik toch niet?
Ik heb een origineel stukje gepakt en daarna dit zelfde stukje in Movie Maker gezet en alleen er een klein deel van afgehaald en daarna weer opnieuw opgeslagen. Je ziet hier beide resultaten. Dan mag jij zeggen of ze allebei dezelfde beeldwaliteit hebben....
 

Bijlagen

  • 1605612218965.png
    1605612218965.png
    522 KB · Weergaven: 178
Is toch normaal als je er van wegneemt en dan uitvergroot dat je niet dezelfde resolutie hebt.
Dus als je dezelfde resolutie hebt als het origineel, blijft de kwaliteit. Je hebt digitaal enkel een 1 en een 0. Wat je ook doet. Alleen met er pisels van weg te nemen of het formaat groter te maken kan je hebben wat je verkreeg.
Ik zou U de resolutie zeggen maar je hebt de foto's op 1 blad gezet. Vermoedelijk schermafdrukken.
 
Een video wordt nooit beter wat resolutie betreft dan het origineel. Op bewerkingen na dan zoals bijvoorbeeld ruis verwijderen.
Ga je een video verkleinen dan zal deze als je de video in hetzelfde formaat wilt zien slechter van kwaliteit worden.

Als je van een bepaalde extentie naar een andere extentie gaat converteren kan er iets kwaliteit verlies ontstaan. Maar dit is meestal zo minimaal dat dit niet eens opvalt.

Even een voorbeeldje van Video Converter Pro
Als je daar Hetzelfde als input kiest zal de video wat kwaliteit betreft nagenoeg gelijk moeten zijn.
Heb je bijvoorbeeld een Video van 1920x1080 en die ga je omzetten naar 720x480 dan krijg je dus behoorlijk kwaliteit verlies.

VCP2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk NIET dezelfde specificaties ... als je 'Save as...' kwaliteit lager ligt dan het origineel kan je dit natuurlijk krijgen.
Leg eens uit wat je met dezelfde specificaties bedoelt. Ik heb alleen één keer iets bewerkt. Verder niets en dan treedt al kwaliteitsverlies op. Die schermafdrukken zijn alleen nodig om te laten zien dat ze verschillend van kwaliteit zijn. Anders kan ik het toch niet tonen?
Even een voorbeeldje van Video Converter Pro
Als je daar Hetzelfde als input kiest zal de video wat kwaliteit betreft nagenoeg gelijk moeten zijn.
Heb je bijvoorbeeld een Video van 1920x1080 en die ga je omzetten naar 720x480 dan krijg je dus behoorlijk kwaliteit verlies.
Ik heb niets veranderd of aangepast om zo objectief mogelijk aan te tonen dat er verschil optreedt. Dat geldt voor zowel Movie Maker als bij VCP.
 

Bijlagen

  • 1605616386536.png
    1605616386536.png
    182.6 KB · Weergaven: 123
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan