Online apps Vertrouw je WeTransfer nog ?

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Vandaag heel wat heisa in de pers : WeTransfer eigent zich in nieuws voorwaarden het volledig gebruiksrecht toe van elk bestand dat met hun diensten wordt verstuurd. Na massaal protest kwam er een slappe ontkenning en een licht andere tekst die evenwel even vaag blijft en niets wijzigt van hun intentie, althans niet juridisch.

Ik probeerde dit alternatief : https://send.tresorit.com/

En dat is blijkbaar wel betrouwbaar, wordt door grote organisaties en overheden gebruikt.
Je krijgt véél controle over je bestanden, zelfs in de gratis versie.
Ik maak de overstap - meteen !

PS : en wie niet overtuigd is : WeTransfer is eigendom van Meta - evenals Instagram en Facebook - dan weet je het wel !

Laatst bewerkt:
@Pagadder Kan je eens uitleggen hoe dat zit met de grootte van bestanden bij MyAirBridge, aub ?
Je kan immers max. een bestand van 20 Gb opladen, maar de download is beperkt tot 2 Gb ... ???
Wat krijgt de bestemmeling dan ?

1754566034664.png

is dat die data niet encrypted is op de datastores van de provider.
Ik heb dat proberen uit te zoeken hoe dat zit met Swiss Transfer maar kon daar niets over terug vinden. Heb jij daar info over kunnen vinden ergens? Want het is natuurlijk wel interessant als de data zelf ook nog encrypted zou zijn alhoewel ik dat niet verwacht.
E-mail is dat immers vreemd genoeg ook nog steeds niets.

Zefls als die dienst ook encrypt, als ik iets "echt prive" doorstuur met eender welke dienst encrypt ik het met 7zip.
"Bestandsnaam encrypten" vink ik dan ook aan.

Met sommige contacten heb ik dan een vast pw.
Anderen krijgen het pw dan via een ander kanaal.

Ga de hier vermelde opties zeker ook eens bekijken, altijd handig extra diensten te hebben.
Maar echt prive = toch nog extra encrypten.

is dat die data niet encrypted is op de datastores van de provider.
Dat heb ik ervan begrepen.
De data wordt encrypted van de afzender naar de server(s) van Swisstransfer en van de servers naar de ontvanger. Eenmaal bij de ontvanger is het niet meer encrypted, maar dat kan je opvangen met een wachtwoord. (nog niet geprobeerd)
Yes, SwissTransfer encrypts files during transfer. Specifically, it uses HTTPS for secure connections, and offers end-to-end encryption for data protection, along with optional password protection. This ensures that files are encrypted both during transit and at rest, providing a secure way to share sensitive information.

Here's a more detailed breakdown:
  • HTTPS:
    SwissTransfer utilizes HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) for all file transfers, which encrypts the connection between the user's device and the SwissTransfer servers.
  • End-to-end encryption:
    SwissTransfer also provides end-to-end encryption, meaning the files are encrypted before they leave the user's device and remain encrypted until they are accessed by the recipient.

• Optional password protection:
    Users can further enhance security by adding a password to their shared files, requiring the recipient to enter the password to access the files.

• Swiss Data Protection Laws:
    SwissTransfer is hosted in Switzerland, which means it adheres to strict Swiss data protection laws, further enhancing the security and privacy of the files.

Nog een vraagje over SwissTransfer.
Wanneer er meerdere bestemmelingen zijn voor dezelfde transfer, krijgt de verzender dan een bericht telkenmale een bestemmeling de link heeft geopend ?

Terug
Bovenaan