USB stick: De schijf is tegen schrijven beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil een stick formateren maar dit lukt niet ,ik krijg de melding dat hij beveiligd is .
Echter volgens de eigenschappen is dit toch niet zo?
werk met win10
Wie weet raad???
 

Bijlagen

  • photo17969.jpg
    photo17969.jpg
    76.3 KB · Weergaven: 437
indien je een beetje met je commandolijn (CMD) kan omgaan is het simpel.

Doe CMD open als admin
Schrijf 'Diskpart' ( zonder quotes, ik ga die ook voor de rest weglaten.)
dan kom je in een systeem dat je toelaat je schijven/partities te zien of te bewerken.
Nu tik je list disk in.
je krijgt een lijst van schijven en partities.
tik nu in select disk # (waar de # de nummer is van de te bewerken schijf) is . je krijgt antwoord dat disk # nu de geselecteerde schijf is.
tik nu volgende commando: attributes disk clear readonly

op deze manier verwijder je de overschrijfbeveiliging ( read only)

en dan gaat alles vanzelf! (y)

de post van onze oprichter Tuts is ook bruikbaar maar wat omslachtiger.... het register is trouwens iets waar je een beetje (veel) kennis voor moet hebben van je pc. het is veiliger van de commandolijn te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Sorry maar het de eerste tip gedaan maar is niet opgelost zie photo
en ook via CMD lukt het niet
Na de selectie van disk 2 krijg ik bijgevoegd beeld en wanneer ik dan attributes disk clear readonly ingeef krijg ik no disk selected
 

Bijlagen

  • photo17975.jpg
    photo17975.jpg
    121.6 KB · Weergaven: 271
  • photo17977.jpg
    photo17977.jpg
    98.2 KB · Weergaven: 364
Je geeft dan ook niet de juiste opdracht in. Ik zie "DISK 2" bij jou, terwijl er "SELECT DISK #" staat. Uiteraard # vervangen door de juiste disk nummer, verkregen uit informatie van het "LIST DISK" opdracht.
 
je hebt het goed gedaan maar je mag je pc niet heropstarten, dan moet je opnieuw de disk vrijgeven. dus volg de procedure in je commandolijn hebt gedaan en ga dan direkt naar de disk via explorer en formatteer.
SUCCES en laat even weten hoe het gegaan is, dan kan dit topic afgesloten worden.
 
welk merk is deze stick ...welke bestandseenheid heeft deze ...sommige sticks hebben een klein schakelaartje om deze tegen het schrijven te beveiligen ..
een ander vraagje ...als jij deze stick aansluit ...word deze dan ook gezien in de verkenner als een usb stick zonder dat er ook nog een cd station bijgekomen is .
 
Qtex;n230454 zei:
welk merk is deze stick ...welke bestandseenheid heeft deze ...sommige sticks hebben een klein schakelaartje om deze tegen het schrijven te beveiligen ..
een ander vraagje ...als jij deze stick aansluit ...word deze dan ook gezien in de verkenner als een usb stick zonder dat er ook nog een cd station bijgekomen is .

Goede vragen, op een SD-kaart zit er sowieso een slotje tegen overschrijven en het idee van wat hij in explorer ziet kan ook relevant zijn!

wat je ook eventueel kan proberen is met een extern formatteerprogramma werken. MS is niet zo goed in al zijn onderdelen zoals we allemaal weten.
 
vanboga;n230472 zei:
het is een Intenso stick van 32Gb
geen schakelaar te vinden
heb ook met acronis drive cleaner getracht leeg te maken maar ook dat lukt niet

Indien het een usb3 is check dan zeker dat ie in een snelle poort van je pc zit. USBFormat.zip is een exterm appje dat goed werkt zie bijlage onder deze post.
 

Bijlagen

  • USBFormat.zip
    34.4 KB · Weergaven: 252
Laatst bewerkt door een moderator:
download dan het hp usb disk storage format tool en start deze op met een rechts klik uitvoeren als administrator ..
lukt het niet van de eerste keer sluit je dit tool en herstart je deze weer als administrator op ...
*heb hier eens zelf het tool meerdere keren opnieuw moeten opstarten voor dat de niet bereikbare stick geformateerd kon worden ...
deze stick doet het nu nog altijd ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan