Hardware USB Flash Drive 128 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mijn USB stick Flash Drive 128 GB niet formatteren.
Gegevens die op de USB stick op de achterzijde gedrukt staan zijn:
128 GB
Model: NK890
SN: 20200312

Het is een 3 in 1 model met een microaansluiting. USB-C.

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Dit heb ik gepost in januari op nationaal computer forum:
Heb hier een paar sticks liggen van de aldi intuix van 64 Gb, als ik daar naar kopieer, dan halen die een snelheid van rond de 100 MB/s, heb hier eentje nieuw aangekocht van Philips en die kopieert ontzettend traag, beide zijn geformatteerd op ntfs.
Wat is daar de oorzaak van? je zou denken nieuw, gaat snel gaan, snelheid varieert van 0 tot 60 MB/s net of hij data krijgt en tijd nodig heeft om deze weg te schrijven op de stick, gaat dus op en neer van 0 naar 60 en zo steeds opnieuw.
Het geen ik kopieer is dezelfde data, MKV bestanden.
Is hetzelfde probleem hé, had er eerst eentje van Verbatim, zelfde probleem, toen omgewisseld voor eentje van Philips. Dubieuze kwaliteit denk ik.
 
Heb je in die welbepaalde USB poort op je PC sticks die wél snel gaan ?
De snelheid wordt immers in hoge mate bepaald door de doorvoer van PC naar stick en in mindere mate, denk ik, door de snelheid van de stick zelf.... Zowel Verbatim als Philips zijn toch A-merken, géén ALDI witte producten.
 
Dit heb ik gepost in januari op nationaal computer forum:
Heb hier een paar sticks liggen van de aldi intuix van 64 Gb, als ik daar naar kopieer, dan halen die een snelheid van rond de 100 MB/s, heb hier eentje nieuw aangekocht van Philips en die kopieert ontzettend traag, beide zijn geformatteerd op ntfs.
Wat is daar de oorzaak van? je zou denken nieuw, gaat snel gaan, snelheid varieert van 0 tot 60 MB/s net of hij data krijgt en tijd nodig heeft om deze weg te schrijven op de stick, gaat dus op en neer van 0 naar 60 en zo steeds opnieuw.
Het geen ik kopieer is dezelfde data, MKV bestanden.
Is hetzelfde probleem hé, had er eerst eentje van Verbatim, zelfde probleem, toen omgewisseld voor eentje van Philips. Dubieuze kwaliteit denk ik.
Deze van 64 GB (USB 3.0) heb ik ook en die halen wel hoge snelheden bij het wegschrijven.
Die van 128 GB (USB 3.1) halen +/- 15 MB en vallen dan weg naar een paar KB en daarna naar 0 (geruime tijd) om daarna eventjes terug te stijgen naar +/- 15 MB en terug te dalen. Dit duurt zolang de stick in gebruik is. Dat was niet met één enkele stick maar meerdere. Ik heb er 6 (zes) getest en bij elke stick was het net hetzelfde (steeds getest in USB 3.0 poorten).
 
De test gebeurde met dezelfde USB 3 poort en dezelfde data, namelijk 15 GB
Raar, stukje lezen, stukje schrijven, denk dat de doorvoersnelheid naar deze sticks het probleem is, heb er dus zelf 2 getest van verschillend merk.
Heb net een nieuwe test gedaan:
Stick van 64 GB van Intuix (aldi) USB3 gebeurd in 2 min 40 sec, continue rond de 90 MB/s
Stick van 128 GB van Medion (aldi) USB 3 gebeurd in 4 min 40 sec, op en neer van 50 tot 100 MB/s
Stick van 128 GB van Philips USB3 gebeurd in 23 min 40 sec, op en neer van 0 tot 60 MB/s
De snelste is bijna 9 maal sneller dan de traagste. Oorzaak????
 
Zomaar eens een test opgezocht via Google Klikkerdeklik
Daar zie je enorme verschillen in lees en schrijf snelheid. Het is wel een oude test.

Er is tevens enorm veel Chinese rommel in omloop.
Een goede merknaam is niet altijd een goed merk maar een imitatie product en niet van echt te onderscheiden.
Koop je een goed merk bij een goede winkel is het wel te vertrouwen, maar koop je een goed merk op één of andere markt kan het zijn dat het opgekochte rommel is uit een vage zeecontainer.
Dus Philips is niet altijd Philips maar zou zomaar een echte 大众汽车 苹果 kunnen zijn.
 
1608677137797.png
 
@Skippy Ik deel je mening niet.
Philips is Philips en zal altijd blijven zijn wat ze altijd waren in denkwijze en bedrijfscultuur.
Ze zijn trouwens niet zo benauwd om hun producten te fabriceren in China.
 
@Skippy Ik deel je mening niet.
Philips is Philips en zal altijd blijven zijn wat ze altijd waren in denkwijze en bedrijfscultuur.
Ze zijn trouwens niet zo benauwd om hun producten te fabriceren in China.
Dat mag maar ik blijf er bij wat ik geschreven en gezien heb.
Philips is altijd Philips en immitatie Philips is simpelweg geen Philips ondanks er wel Philips op staat.
 
Extreem traag schrijven op grote USB-sticks blijkt dus geen uitzondering te zijn.
Maar daarmee is nog niet gezegd dat TS zijn stick niet zou moeten kunnen formateren ...

Terug naar oorspronkelijke vraag : iemand nog suggesties voor TS ? Of beschouwen we dit als afgehandeld ? (om off topic zoals discussie m.b.t. Philips te stoppen ...)
 
Ik heb net een tooltje geupload waarmee je elke USB flash drive zou moeten kunnen herpartitioneren en/of formatteren.
Als het hiermee niet lukt, zal er iets fout zijn met stick.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Als ik een probleem heb met een USB stick gebruik ik altijd deze link van YouTube. Dit is wel zogezegd om als je stick geen GB of MB meer aangeeft, maar dit heeft bij mij al andere problemen ook al opgelost, zoals niet kunnen formateren. Ik kon niet formateren omdat er een OS opgezet was en die werd daartegen beschermd of zo. Maar ik wilde mijn stick wel kunnen hergebruiken voor iets anders en met deze werkwijze kon ik hem dus terug hergebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan