Hardware USB Flash Drive 128 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mijn USB stick Flash Drive 128 GB niet formatteren.
Gegevens die op de USB stick op de achterzijde gedrukt staan zijn:
128 GB
Model: NK890
SN: 20200312

Het is een 3 in 1 model met een microaansluiting. USB-C.

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Sticks van deze of nog groter worden geformateerd in exFAT.
nu weet ik niet of dit via ' schijfbeheer ' kan gaan?

via ' Diskpart ' is het zeker mogelijk ... vergt een aantal commando's! iets moeilijker dus ...
 
Laatst bewerkt:
als dit niet via schijfbeheer kan , dan gebruik je best het hp usb format tool
start deze tool op met een rechtsklik uitvoeren als administrator . .
*werkt het niet van de eerstekeer herstart je het tool en probeer je het opnieuw tot het gaat ..heb hier eens een stick gehad waar het pas na een 6de keerwilde werken .
 
korte beschrijving:
' cmd '

1607980929197.png

de grootte van de disk: 119 GB-128GB => stick!

When the “DiskPart successfully formatted the volume” appears on the screen, and type “exit” to leave the Diskpart
 
Zie je hem wel in schijfbeheer ? Bij Start / uitvoeren volgende commando geven: diskmgmt.msc
Ik heb hier een 128 GB stick geformatteerd in FAT32, dus dat is wel mogelijk.
Is de USB connector in orde ? Al op een andere pc geprobeerd of een andere USB aansluiting ?

En.
Natuurlijk alles kan stuk gaan. Ook een USB stick.
 
Soms wel en soms niet kan de aansluiting in de USB stick zijn.
Het geheugen zit op een klein printplaatje gesoldeerd en het gedeelte wat je in de pc steekt ( 4 koperen contacten op een ander klein printje ) zit bij veel typen dan gesoldeerd aan de printplaat met het geheugen.
Na veel in en uitpluggen kan dit afbreken waardoor het soms wel en soms geen contact maakt.

Het enige wat je dan kunt doen is proberen hem open te krijgen en de soldeerverbindingen weer 100% te maken met een mini soldeerbout en een klein druppeltje tin.
Het openmaken lukt niet altijd als het een ingegoten model is. Dan is het einde verhaal.
Maar kunt u hem open krijgen is dit het proberen zeker waard.

1608553192129.jpeg



v4-728px-Repair-a-USB-Flash-Drive-Step-3.jpg
 
het is een 3 in 1 usb flash drive ( zie link ) het is dan ook iets moeilijker om deze zelf te gaan controleren op mogelijk een slecht contactje !
OK, dan zal dit einde verhaal zijn.

Een paar videootjes gevonden omdat ik hiernaar aan het zoeken was en zal deze toch plaatsen om te laten zien wat ik bedoel.
Wel een iets andere oplossing als ik beschreef, maar je ziet hoe zo'n constructie in elkaar zit.
Je ziet dan meteen hoe fragiel zo'n stick is en daardoor zeker niet moet vertrouwen op bijvoorbeeld goede backups.




 
Heb je nog Uw rekening? Denk dat dergelijke stick niet veel ouder dan 2 jaar zal zijn.
In België 2 jaar garantie. Dus nazien of je de bon nog hebt voor het openen! Anders aanspraak maken op garantie.
Zag deze morgen ook 128GB stick afgeprijsd liggen in Aldi. Weet niet meer voor hoeveel, maar was zeker bijna 20€ minder geprijsd.
 
Off-topic
20€ afgeprijsd in den aldi ..dan krijg je hem dus gratis en er nog 7€ boven op ..
de Medion 3.0 usb stick van 128gb koste er amper 12.99€
de Intuix 3.0 usb stick van 128 gb koste er destijds een 19.99€
een 3 in 1 usb stick zoals de TS er eentje heeft werd nog nooit via de Aldi aangeboden ..
 
Off-topic
20€ afgeprijsd in den aldi ..dan krijg je hem dus gratis en er nog 7€ boven op ..
de Medion 3.0 usb stick van 128gb koste er amper 12.99€
de Intuix 3.0 usb stick van 128 gb koste er destijds een 19.99€
een 3 in 1 usb stick zoals de TS er eentje heeft werd nog nooit via de Aldi aangeboden ..
Zag hem liggen in Aldi. Maar weet niet meer juist voor hoeveel. Wel zag ik dat er al 3 prijsstikkers op zaten.
Er waren diverse prijzen in "De kast" die met reductie verkocht werden.
 
Off-topic
20€ afgeprijsd in den aldi ..dan krijg je hem dus gratis en er nog 7€ boven op ..
de Medion 3.0 usb stick van 128gb koste er amper 12.99€
de Intuix3 .0 usb stick van 128 gb koste er destijds een 19.99€
een 3 in 1 usb stick zoals de TS er eentje heeft werd nog nooit via de Aldi aangeboden ..
Deze was wel USB 3.1
Er werd wel reclame gemaakt met schrijfsnelheden tot meer als 100 MB/Sec.
Als men er muziek wilde opzetten kreeg men schrijfsnelheden van GEMIDDELD minder dan 2MB met een usb 3.0 aansluiting.
2/3 van de tijd stopte het schrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan