Ik zou toch 2 keer nadenken alvorens moederbord en CPU te wisselen.
Post eerst een rapport met de specificaties er in zitten.
Als die van jou al voldoende geheugen maar bv slechts 1 cpu heeft, een 2de E5-2600 v3 kan je nu kopen voor 10-20€.
Ok, niet meer van de snelste maar maar met 2 van die E5-2600 v3 zal die in CAD denk ik nog goed meekunnen en niet zoveel onderdoen voor de laatste gen CPU's.
Dat zou je voor heel weinig geld al snel kunnen testen met rendering resultaten tov wat hij nu doet.
Stel een 2de cpu al een goeie performance boost geeft kan je dan als de nieuwe GPU's er zijn die mss met een beter model upgraden.
Een 2de voordeel is dat als je nog even kan wachten, de nieuwe nVidia super 4xxx er aan komen wat wrs belangrijker is voor 3D weergave dan CPU.
En de huidige en nieuwe kaarten doen ook hardware ondersteunde ray tracing. Er zullen binnekort wel reviews komen van de nieuwste versies.
Of het gespaarde geld aan een Quadro (betere hardware en drivers voor CAD) spenderen.
Btw, denk wel competent te zijn.
Onderstaand beeleke is van een grafische kaart die buiten garantie was ik hersteld heb.
Op het IC moesten nog wel soldeerballetjes komen maar vond de foto met balletjes niet direct.
Niet altijd met success maar als het lukt, veel goedkoper dan vervangen.