Chrome OS Algemeen Wifi netwerk werkt niet meer na upgrade van CloudReady

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Mijn notebook met CloudReady als OS heeft zich - zoals aangekondigd - spontaan omgezet naar ChromeOS Flex van Google.
Maar ... nu krijg ik de WiFi niet meer werkend ! Onbekende fout ... en daar sta ik nu.
Nog iemand in dat geval ?
 

Known issue​

These Wi-Fi chipsets are currently not supported on Chrome OS Flex:

  • Broadcom brcmfmac43455
  • Intel AX210
  • Killer ax500 (also known as Qualcomm QCA3690)
  • Marvell AVASTAR 88W8897
  • Realtek RTL8192EE
  • Realtek RTL8821AE
  • Realtek RTL8821CE
 
Hoe kan ik daar mee omgaan ?
Wil gerust CloudReady opnieuw installeren, maar vrees dat Google er Chrome OS Flex zal opduwen en blijven opduwen ?
Kan ik dat blokkeren ?
 
Ja en nee ; ik kan de CloudReady 'bevriezen', maar dan wordt deze niet meer ondersteund voor veiligheid en toekomst.
CloudReady stopt gewoon - wil ik verder dan moet ik Chrome OS Flex accepteren, maar mijn laptop wil dat niet dus ...

Het statement - dat overigens ook bij Chrome OS Flex op de website staat - dat dit OS er kan voor zorgen dat oudere PC's een nieuw leven krijgen klinkt dan wel een beetje hol. Het betreft immers een Dell Latitude E6500, bepaald geen prullemachine - een professioneel workstation ding, wel van enkele jaren geleden maar waar slaat die slogan anders op ?
 
Beste Philip, wat zegt u wifi chip? Staat deze tussen de lijst? Indien ja, ligt je probleem open en bloot op tafel. Indien niet, zou jij dan ook willen klare taal spreken? Want met u laatste posting, #5 worden we ook niet wijzer als je wifi chip in de lijst staat of niet.
 
Nee, de ganse laptop staat niet in de modellen die Chrome OS Flex ondersteunt heb ik ondertussen uitgevlooid.
Maar met CloudReady werkte hij al maanden perfect ...

Ik ben ook geen vragende partij om over te stappen naar Chrome OS Flex maar blijkbaar heeft Google de ontwikkelaar achter CloudReady gekocht en duwt nu iedere gebruiker die overstap door zijn strot. En dat het is het gekke ... OOK bij devices die nadien niet meer werken met dat Chrome OS Flex ! Waardoor de gebruiker dus met een dead brick komt te zitten. Nog een geluk dat MS dat niet doet met Windows 11, althans voorlopig.

Ik zou perfect CloudReady opnieuw erop kunnen zetten, ware het niet dat ik dan elke updating ervan VOLLEDIG moet uitzetten (wat mogelijk is) en dus ook geen beveiligingsupdates meer kan ontvangen. Want als ik die updating wel toelaat in CloudReady zal hij zich blijkbaar achter de schermen meteen zelf terug omzetten naar Chrome OS Flex.

Dus inderdaad, mijn probleem ligt open en bloot op tafel maar ik vind dit onaangenaam van Google en het holt hun slogan uit dat Chrome OS Flex ideaal is om een oude laptop een nieuw leven te gunnen, want in dit geval doet het nét het omgekeerde.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Dat is jammer dat ze daar ook weer de macht naar hun toe halen en dan het originele naar de vaantjes helpen. Ze zeggen daar dan wel, het komt terug, waarom zouden ze dat moeten doen, het werkte. Blijf er dan van af, verander dan wanneer je het wel werkend hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan