Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Gaarne deelde ik mijn ervaringen m.b.t. het upgraden.
In het begin was ik erg huiverig om over te stappen gezien mijn ervaringen met Win 8.
Toch de gok genomen met een dual boot.
Nu weet ik dat het "almost perfect" is.
Even de weg vinden, je kunt echt alle kanten op.
Waarom dan deze post ?
Wel eerst meerdere keren geprobeerd met een DVD gemaakt met de Media Creation Tool.
Dat werkt niet echt, want gaat het niet goed dan zet hij Seven terug, maar de meldingen zijn niet eenduidig waarom het mislukte.
In Win 7 krijg je de mogelijkheid een tool te downloaden; https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-upgrade

Deze werkt wel, vertelde me gewoon dat ik minimaal 20 gig vrij moet hebben op C:\

Maar er zitten addertjes onder het gras.
  1. Als je niet de laatste drivers hebt van AMD, gaat het fout.
    Had een PC met MSI kaart, gaf nooit problemen, maar catalyst werd verwijderd en Win 10 kon daarna niet meer booten.
    Had gelukkig een image, dus kon gewoon opnieuw beginnen.
  2. Als je een verborgen map hebt "Windows activation technologies" dan moet je die verwijderen.
    Vraag me niet waarom, maar hij komt met kan Pleasewait.exe niet vinden.
  3. En vooral geen haast hebben.
    Duurde de laatste keer 4 uur.
    Of dat te maken heeft met mijn provider die mij afknijpt na 5 PC's te hebben geupdate weet ik niet.

Let dus op dat je met de genoemde tool een probleem hebt als je niet een schijf achter de hand hebt om je OS met Minitool terug te zetten.
Met de DVD heb je dit probleem niet, dan krijg je gewoon Win 7 terug. (niet er van booten maar setup runnen in Windows.

Als je inlogt met een account (lokaal) dan blijkt dat niet meer te gaan nadat je in 10 hebt ingelogd om je mail te zien in de mail app. Die overigens niet goed lijkt te werken. Hij synchroniseert niet je verzonden items. Eerder verzonden zie je alleen online (suf).
Daarna wil hij je wachtwoord van je email account.
 
Laatst bewerkt:
Weet nu waarom hij gaat hangen op Pleasewait.
Tijdens de upgrade hernoemt hij Pleasewait in Wait, maar blijkbaar staat in het register nog steeds dat hij moet zoeken naar Pleasewait. Hoe dom kunnen ze zijn.
 
Eveneens bedankt voor jouw nuttige en interessante reactie. Ondanks al de goeie adviezen lukt het maar niet om die 10 op de HP laptop van mijn vrouw te krijgen (zie mijn reactie van vandaag). Het zal bij het oude blijven vrees ik. Ook een prettige zondag en herhaalde dank.
 
Moet toch lukken

Moet toch lukken

Eveneens bedankt voor jouw nuttige en interessante reactie. Ondanks al de goeie adviezen lukt het maar niet om die 10 op de HP laptop van mijn vrouw te krijgen (zie mijn reactie van vandaag). Het zal bij het oude blijven vrees ik. Ook een prettige zondag en herhaalde dank.

Zelfs mijn oude Compac opteron 1.8 gig met 2 gig intern, kon ik upgraden.
Duurde wel 2 dagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan