Windows 10 update naar versie 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een tijd geleden de melding gekregen om te updaten naar versie 2004 , maar na uren was dat niet gelukt
dan alles zo gelaten en iemand van jullie ( weet niet meer wie nu vertelde dat ik later wel weer een herinnering zou krijgen ), dat is nu zo , na dat er al opkwam dat als het gereed was voor mij ik de herinnering zou zien
maar nu vraag ik me af wat beter is , updaten door op dat " downloaden en installeren " te klikken bij die melding OF via die andeer weg van Windows op internet ?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    37 KB · Weergaven: 209
  • Knipsel 2.JPG
    Knipsel 2.JPG
    24.4 KB · Weergaven: 242
ik doe backup naar een externe harde schijf, maar het kan naar stick (als hij groot genoeg is), een NAS of gelijke welke opslag ...
Overigens, ik gebruik SyncBackFree niet meer (ooit wel gedaan).

Maar er is beter : hier aangeboden in de downloads.

 
Ik heb de RealTimeSync ook in gebruik gehad trouwens naar alle tevredenheid maar ben toch terug gegaan naar SyncBackFree .Ik synchr mijn D data met een tweede data G en in syncBackFree kan je de keuze van de mappen aanpassen wat niet gaat in RealTimeSync die neemt de ganse schijf ofwel moet je map per map synchroniseren
Vergeef mij als ik het mis heb t'is al een tijdje geleden dat ik dat aangepast heb groetjes he !
 
Het is ook niet de bedoeling dat je op regelmatige basis het deel RealTimeSync gebruikt ... je moet FreeFileSync gebruiken. En daar zijn planning, timing en keuze van bron en doel wel hééééél uitgebreid en flexibel.

Het draait als een service en bewaakt permanent. RealTimeSync is bedoeld voor eenmalige, gerichte backupjobkes.
 
zal het nog eens bekijken thx voor de tip die SincBackFree draait hier nu terug en is geconfigureerd om dagelijks mijn mappen te synchroniseren om 18 u .Ook synchr. met pc 2 & 3 maar dan wel manueel 2 & 3 draaien niet alle dagen vandaar maar zoals gemeld ga ik toch nog eens die andere testen nooit te oud om te leren groetjes pr. dag verder
 
Als je met een FileSync werkt kun je het zo instellen dat je backup altijd gelijk wordt gehouden met de bronschijf. Dat wil zeggen dat wat verwijderd is, ook uit de backup wordt verwijderd. Dan moet je stick gewoon even zo groot zijn als één backupset.
Maar grote nadeel is natuurlijk dat je dan niets meer kan terugvinden van voordien, van zodra je een nieuwe backup draait.

Ik werk met copiëren en behouden van vorige (3) versies en nooit wissen uit de backup en dan moet de stick een pak groter, maar hoeveel zal je zelf moeten ondervinden want hangt af van je gebruik ... als je veel wijzigt en véél backup draait kan dit tot 3 à 4 keer het volledige volume vragen...
 
nog eens geprobeerd omdieversie 2004 te instaleren en nu via de media creation tool en de windows assistant maar na een paar minuten kwam nu de melding van een fout , nu 0x80070522 , een ander of vorige keer , blijkbaar toch niet goed hé ( toen was het0x80070514 , )
kan terug naar versie 1909 maar dat kan niet blijven duren enk ik zo
 
0X80070522: Een vereist privilege wordt niet gehouden door de reparatiehandleiding van de client

De fout 0x80070522 is een identificatie dat uw activiteit op de computer mogelijk zijn systeem zou kunnen beschadigen. Deze code waarschuwt dat de gebruiker probeert toegang te krijgen tot belangrijke bestanden op het besturingssysteem die NIET mogen worden gewijzigd of naar een andere locatie worden overgebracht. Evenzo, als u dit bericht tegenkomt, is de kans groot dat u onmiddellijk stopt.

Dit bericht verschijnt meestal wanneer u probeert kopieer of maak een bestand aan, zoals een tekstbestand, in een van de hoofdmap van de partitie waarop uw besturingssysteem is geïnstalleerd. U kunt Error 0x80070522 tegenkomen: Een vereist privilege wordt niet gehouden door het clientbericht op Windows, wanneer u de locatie of het bestand zelf in de volgende mappen probeert te wijzigen:
  • Windows
  • Program Files
  • System32
Er zijn echter situaties waarin u alleen dit specifieke bestand in deze specifieke map nodig hebt, en het is goed om te weten dat er een aantal manieren zijn om het probleem met 0X80070522 op te lossen.

Schakel de goedkeuringsmodus van de beheerder uit
  1. Open eerst het dialoogvenster Uitvoeren. Druk op de knoppen Windows en R.
  2. In de runbox moet je msc invoeren en op de Enter-toets drukken. Klik op OK wanneer een bevestigingsvenster verschijnt.
  3. Hiermee wordt het lokale beveiligingsbeleid geopend. U moet nu naar het lokale beleid in het linkerdeelvenster gaan en op Beveiligingsopties klikken.
  4. Scroll naar beneden en vind User Account Control: voer alle beheerders uit in de modus Admin Goedkeuring. Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Eigenschappen en kies
  5. Klik ten slotte op Toepassen en klik vervolgens op OK om de wijzigingen op te slaan. Sluit nu het venster Lokaal beveiligingsbeleid en start uw apparaat opnieuw op.
De registereditor gebruiken om de LUA te activeren

Maak een systeemherstelpunt voordat u verdergaat met deze methode.
Open de opdracht Uitvoeren door op Windows + R te drukken en regedit in het veld te typen en op Enter te drukken.
Volg het pad hieronder.

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ System

Klik op het systeem en u vindt EnableLUA aan de rechterkant. Klik nu met de rechtermuisknop op EnableLUA en zet dword op 0.
Nu, solliciteer en ga akkoord. Start het systeem opnieuw en controleer of u het bestand kunt aanpassen.
Gebruik het lokale beveiligingsbeleid om beheerdersrechten te wijzigen. Ga naar Lokaal beleid> Beveiligingsopties. Lokaliseer gebruikersaccountbeheer: voer alle beheerders uit in de modus Admin Goedkeuringsmodus aan de rechterkant.

Lokaal beleid wijzigen
Het wordt ten zeerste aanbevolen om een systeemherstelpunt te maken voordat u doorgaat met de volgende stappen, omdat het een kwestie is van de bewerkingsrechten en toegankelijkheid van uw computer. U kunt ons artikel over Het maken van een herstelpunt in Windows 10 in een stapsgewijze handleiding lezen.
STAP 1
Druk gelijktijdig op WIN + R om het dialoogvenster Uitvoeren te openen. Wanneer het opent, typt u secpol.msc en drukt u op Enter.
STAP 2
Het venster Lokaal beveiligingsbeleid wordt geopend. Vervolgens moet u het lokale beleid uitbreiden en vervolgens dubbelklikken op het item Beveiligingsopties hieronder. Zoek en dubbelklik in het rechterdeelvenster op de optie Gebruikersaccountbeheer: alle beheerders uitvoeren in de goedkeuringsmodus. Lees de volgende schermafbeelding als u twijfels hebt.
STAP 3
Een venster met de naam Gebruikersaccountbeheer: Alle beheerders uitvoeren in de modus Goedkeuring beheerder wordt geopend. Selecteer op het tabblad Lokale beveiligingsinstellingen het keuzerondje dat overeenkomt met de optie Uit zoals wordt weergegeven en klik vervolgens op de knoppen Toepassen en Ok.
https://community.acer.com/en/discussion/549621/required-privilege-error-message-0x80070522-misery
 
na enter en op o.k. klikken komt er niets meer , dat beveiligingsvenster komt niet .......
als ik via "uitvoeren" in dialoogvenster "msc" ingeef geraak ik tot aan" o.k."
als ik via Windows +R msc ingeef gaat het zelfs helemaal niet , kan het niet vinden ( zie bijlage knipsel )
allemaal raar

ik denk dat de enige oplossing nog gaat zijn , wachten tot die versie 1909 gaat vervallen , ik hoorde van jullie nog een hele tijd daarvoor , en hem dan naar de pc winkel doen zeker de pc .....
 

Bijlagen

  • msc.JPG
    msc.JPG
    35.9 KB · Weergaven: 57
  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    25.1 KB · Weergaven: 55
  • fout.JPG
    fout.JPG
    26.5 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt door een moderator:
neen nog niet , dacht dat het alleen deze was , sorry
maar jammer genoeg kan ik al lang geen herstelpunten maken , alleen via bvb Libre Office ervan te doen en her te installeren , zo heb ik een recent herstelpunt , maar of dat voldoende is ????
 
lukt niet
na ingeven W+R en regedit gaat het niet ( bijlage )
na W+R en ingeven secpol.msc ook niet verder (bijlage )
 

Bijlagen

  • na ingeven regedit en enter.JPG
    na ingeven regedit en enter.JPG
    42.1 KB · Weergaven: 60
  • na uitvoeren en ingeven secpol.msc en enter.JPG
    na uitvoeren en ingeven secpol.msc en enter.JPG
    27.2 KB · Weergaven: 86
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan