Windows 10 update van versie 1803 naar 2004 (bij fout op 1903)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben op zoek naar de snelste manier om windows versie 1803 up te daten naar 2004. (fout op 1903 )
Vermits ik bij de gewone updates telkens fout krijg , en me begin te ergeren aan al deze versies
de laptop is niet van mij, en het duurt telkens een eeuwigheid , en dan zegt de laptop dat het niet gelukt is. (na 10 uur)
Dus kan ik van 1803 over naar 2004, via de upgrade assistant ?
De fouten zal ik eerst proberen op te lossen in een eerdere mail waar ik dezelfde fouten kreeg nl kan niet configuren.............Heb reeds alles gecheckt , virusscanner weg , chkdsk uitgevoerd doch allemaal niks. bij 1903 dacht ik nu rechtstreeks van 1803 naar 2004 over te gaan. Zijn daar problemen te verwachten, als ik de aangehaalde procedure uitvoer die ik in een andere vraag heb uitgelegd als oplossing, of moet men elke versie apart een voor een installeren ?
 
Dus ik unzip een van uw media Creation bestanden.En ik voer de procedure media Creation uit van het ungezipte bestand van u,waar ik kies voor het vormen van een opstartbare USB .en waar de bestanden worden overgeschreven. Dus idem als ik van de internetsite zou vertrekken en dan alles kiezen ,doch hier vertrekken van uw bestanden. Of ben ik nog mis?
 
vergeet al het voorgaande betreffende de media creation tool 1903 / 1909 want indien je deze gaat starten dan verkrijg je dezelfde melding betreffende deze "nieuwe" versie ...
m.a.w. enkel het media creation tool 2004.exe is te gebruiken d.w.z. dat er niets anders opzit dan een verse installatie naar versie 2004
*hier door word dan ook alles verwijderd wat er op de C partitie aanwezig is en dient de eigenaar(es) daarvoor je de toestemming te geven ..of je bezorgt deze laptop terug zoals deze nu is voorzien met de versie 1803
**onderstaande zie je de melding welke ik hier krijgt te zien bij het starten van het media creation tool 1903.exe en deze laat je vervolgens enkel toe de 2004 ophalen !
Ashampoo_Snap_zaterdag 18 juli 2020_04h59m33s_001_.jpg


**conclusie wil jij deze laptop in orde maken voor de gebruiker dan dien je zoals eerder al meegedeeld werd voor een verse installatie te gaan , zodat versie 2004 er rechtstreeks kan opgezet worden .. je dient hoe dan ook het media creation tool 2004.exe te gebruiken om je een opstartbare usb stick aan te maken ...gebruik bij voorkeur een stick van minstens 8gb *let wel deze dient leeg te zijn want deze word anders leeggemaakt bij het aanmaken van deze opstartbare stick ..
***je dient effectief vanaf deze usb stick op te starten ... om een geheel nieuwe Windows er op te zetten let op er dient géén licentie te worden ingegeven ook al word dit gevraagd .

***het is aan de eigenaar om hem/haar mee te delen dat ze deze laptop steeds up2date houden want dit is dus het resultaat !
 
toch bedankt
Had deze laptop hersteld voor mijn kleinzoon, en die heeft natuurlijk niet van die updates nagekeken.
Werkte feilloos voor smartschool tijdens de lockdown.
Enkel heb ik nu zelf deze eens terug bekeken en dit allemaal vast gesteld.
Ga eens zien wat hij nu nog nodig heeft van programma's want in september is het weer van dat vrees ik (smartschool, online les).
Toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan