Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Gebruikers die een illegale versie van Windows gebruiken, kunnen dit jaar gratis een update uitvoeren naar een legale versie van Windows 10.

Het was al langer duidelijk dat alle gebruikers van Windows 7 en 8;1 het eerste jaar gratis kunnen updaten,
maar nu heeft Microsoft verduidelijkt in een statement tegenover persbureau Reuters
dat de gratis update ook geldt voor gebruikers van een illegale kopie van het besturingssysteem.
Daarbij verwijst het naar China, waar driekwart van de gebruikers een niet-legale versie gebruikt.!

lees er meer over ...
 
Lijkt mij logisch.
Er zal vast wel een soort van tracer aanwezig zijn in deze update waaruit Microsoft kan zien of het een illegale besturing is of dat deze legaal is.
De bal ligt dan bij Microsoft.
Deze zou daarna zelf het moment kunnen bepalen om alle illegale besturingen op non actief te zetten.

Slimme zet van Microsoft.
 
de W7 die ik eerder gebruikte was er ook 1tje die ik gekregen had toen de W7 uit kwam (22/09/2009)...toch kon ik probleemloos upgraden ...daarna zelfs naar de W8.1
 
Ik ben blij dat ik gewoon een originele windows 8.1 op mijn netbookje preinstalled kreeg. Dat ik niet een copie moest gaan gebruiken. Heb er een beetje een huiver van gekregen sinds ik 2 jaar geleden naar android was over gestapt. Maar gaan betalen voor office vind ik nu ook een beetje erover. Er bestaat ook een goeie openoffice die ook nog eens compatible is met office 365.
 
Ik ben blij dat ik gewoon een originele windows 8.1 op mijn netbookje preinstalled kreeg. Dat ik niet een copie moest gaan gebruiken. Heb er een beetje een huiver van gekregen sinds ik 2 jaar geleden naar android was over gestapt. Maar gaan betalen voor office vind ik nu ook een beetje erover. Er bestaat ook een goeie openoffice die ook nog eens compatible is met office 365.

Dat laatste is deels waar. Als je veel met VBA werkt in bijvoorbeeld Excel, dan kom je er al gauw achter dat dit helemaal niet compatible is met een ander Office pakket.
Gewone rekensommen lukt wel, maar ga je serieuse scripts schrijven, loop je al gauw vast met andere programma's.
 
dan krijgt de Bill al de Chinezen op zijn dak ....een tweede pearl harbor enkel voor de Bill.

Waarom moet de een wel betalen voor de besturing en de ander niet stel ik dan de vraag.

Op al mijn hoofd pc's en servers staan legale besturingen, ook op al mijn test pc's. Op 1 computer heb ik een illegale besturing staan, maar deze gebruik ik eigenlijk nooit. Zo af en toe start ik hem op en voer de updates uit en ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. Dat is eigenlijk alles wat ik met die pc doet. Het kan me niet boeien als er eens een dag komt dat hij niet meer op wil starten met een melding dat de besturing illegaal is. Dan gooi ik alles er af en komt er misschien wel weer eens een Linux distributie op.
 
De waarheid achter gratis Windows 10 voor piraten

De waarheid achter gratis Windows 10 voor piraten

Samenvatting:
Gisteren meldde de hele wereld dat elke illegale versie van Windows een gratis upgrade krijgt naar Windows 10.
Dat blijkt maar een halve waarheid te zijn.


lees meer hier over ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan