Windows 10 update van versie 1803 naar 2004 (bij fout op 1903)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben op zoek naar de snelste manier om windows versie 1803 up te daten naar 2004. (fout op 1903 )
Vermits ik bij de gewone updates telkens fout krijg , en me begin te ergeren aan al deze versies
de laptop is niet van mij, en het duurt telkens een eeuwigheid , en dan zegt de laptop dat het niet gelukt is. (na 10 uur)
Dus kan ik van 1803 over naar 2004, via de upgrade assistant ?
De fouten zal ik eerst proberen op te lossen in een eerdere mail waar ik dezelfde fouten kreeg nl kan niet configuren.............Heb reeds alles gecheckt , virusscanner weg , chkdsk uitgevoerd doch allemaal niks. bij 1903 dacht ik nu rechtstreeks van 1803 naar 2004 over te gaan. Zijn daar problemen te verwachten, als ik de aangehaalde procedure uitvoer die ik in een andere vraag heb uitgelegd als oplossing, of moet men elke versie apart een voor een installeren ?
 
Via de Windows Update weg zou dit inderdaad steevast misgaan : daar ben ik van overtuigd.
Wat wel kan is via deze weg : https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Maar !!! dan niet gaan via update deze PC, maar kiezen voor de tweede optie ... lees wel eerst wat achter die plustekentjes zit ...

1594742523123.png


PS : en zoals ALTIJD : zorg minstens voor een goede backup van al je bestanden voor je eraan begint !
 
een upgrade (lees update ) van versie 1803 naar versie 2004 zal nooit mogelijk zijn ..
wil jij naar versie 2004 met behoud van al je programma's dien je eerst up 2 graden ( lees wederom updaten ) naar versie 1903 of versie 1909 om daarna naar versie 2004 te kunnen gaan ..
zie je dat niet zitten dan is het enkel mogelijk om naar versie 2004 te gaan vermits je een verse installatie doet opgestart vanaf een installatie medium 2004 aangemaakt door het media creation tool 2004.exe
 
nee je kan nooit via een upgrade (lees updaten ) de versie 2004 verkrijgen aangezien je nu versie 1803 er op heb staan .. het verschil is te groot...tevens word de 1803 niet meer ondersteund en verkrijgt deze zo wie zo al géén update's meer .
 
er is verwarring onstaan omwille dat de eerste optie aangegeven werd met een rood kader er om heen ..denkelijk gaat het om een afbeelding opgehaald via het net !
 
ok, begrepen , optie 2 via iso bestand,
Krijg nog wel update naar 1903 binnen via windows update , dus zal nog wel iets ondersteuning zijn.
Moet dan wel alles terug installeren want is een clean install, en alles is dan foetsie met die iso , denk ik
 
niet via een iso bestand ..je dient een opstartbaar installatie medium aan te maken het zijnde een usb stick of een dvd ..
vervolgens dien je daar van op te starten ..en ja alles wat er nu aanwezig is ben je kwijt ..
*het is NIET mogelijk om van de 1803 te upgraden naar de 2004 (werd je eerder al meegedeeld ) ..draaide het systeem nu versie 1903 of 1909 dan kon er wel geupgraded worden naar de 2004 .. nu is het verschil te groot en de 1803 word tevens ook niet meer ondersteund ..
 
Is het mogelijk om via ISO of USB een upgrade te doen naar 1903? Zonder dat ik iets verlies van programma's en data? Laptop is niet van mij anders was dit geen probleem. En in de geschiedenis van de updates is die 1903 altijd mislukt. Dus zou eerst die fout oplossen . En dan van cd of USB willen updaten naar 1903 als oplossing. Is dit mogelijk .ergens de versie 1903 afhalen??? Bedankt voor een antwoordje of tip.
 
wil jij eerst naar versie 1903 of 1909 dan dien je het media creation tool 1903 of 1909.exe te gebruiken echter haalt Microsoft deze telkens offline om vervolgens steeds de laatste versie weer te geven ... met name dan de 2004 ...
dat in het huidige moment de update (leest upgrade ) naar versie 1903 steeds mislukt is omtrent dat de ondersteuning voor de 1803 stop gezet werd ..
de enige legale optie is een verse installatie naar versie 2004 (neem contact op met de gebruiker van deze laptop en wijs hem/haar hier op )
*met de heidoc iso downloader zou je vervolgens nog de 1903 of de 1909 iso kunnen ophalen maar dan dien je daarna de iso uit te pakken en vervolgens de setup.exe aan te klikken om daarna aan te geven om deze Windows (1809) bij te werken !
***of dit dan ook echt mogelijk is kan ik helaas niet bevestigen aangezien ik deze manier van "upgraden" nooit gebruikt heb .
 
na mijn database nagekeken te hebben vond ik daar het media creation tool 1903.exe als ook de 1909 ..zet ze beiden hier neer in bijlage..
 

Bijlagen

  • MediaCreationTool1903.zip
    7.9 MB · Weergaven: 78
  • MediaCreationTool1909.zip
    7.9 MB · Weergaven: 70
qtex, dus na de oplossing van de bestaande fout(bij de windows update) op de te updaten laptop , kan ik 1 van de twee mediacreationtools op usb zetten ((heb ze nu gedownload op mijn pc) op mijn pc. Vermits het een exe is kan ik deze na unzippen gewoon op een usb overkopieren???
Daarna opstarten op de andere laptop via usb , en windows bijwerken naar 1903??
Klopt dit??
 
je gaat al in de fout je dient het media creation tool van je keuze niet op een stick te zetten .. je dient een stick opstartbaar te maken zodat de Windows bestanden op deze stick komen te staan vervolgens steek je de stick in de laptop en je opent de stick via de verkenner ... om van daaruit de setup.exe aan te klikken ..vervolgens word de 1803 bijgewerkt naar de 1903 of de 1909 naargelang welke je gekozen heb ..pas als het systeem effectief draait op één van deze zal je kunnen upgraden naar de 2004
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan