Windows 10 update naar versie 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een tijd geleden de melding gekregen om te updaten naar versie 2004 , maar na uren was dat niet gelukt
dan alles zo gelaten en iemand van jullie ( weet niet meer wie nu vertelde dat ik later wel weer een herinnering zou krijgen ), dat is nu zo , na dat er al opkwam dat als het gereed was voor mij ik de herinnering zou zien
maar nu vraag ik me af wat beter is , updaten door op dat " downloaden en installeren " te klikken bij die melding OF via die andeer weg van Windows op internet ?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    37 KB · Weergaven: 209
  • Knipsel 2.JPG
    Knipsel 2.JPG
    24.4 KB · Weergaven: 242
snel starten kun je uitschakelen bij de geavanceerde energie instellingen van de aan/uit knop via energiebeheer .

hoe ga je er naar toe klik start >instellingen >systeem >energiebeheer en slaapstand >extra energie instellingen >het gedrag van de aan /uit knop bepalen > klik verder op instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn en ontvinkt het snel opstarten ...bewaar deze instelling .
 
heb dat eens nagezien , ga dat doen dat ontvinken vooraleer ik de update doe naar versie 2004 via Media Creation tool
maar niet direkt , ga alles een beetje laten rusten voorlopig ( na 2 lange , zeer lange mislukte pogingen ); maar nu albedankt
 
Bij mij was de oorzaak van terug draaien naar vorige versie de SyncBackFree tool, ik heb die tijdelijk uitgeschakeld en alles werd netjes geïnstalleerd.
Denk best eens kijken wat er allemaal mee opstart het is het proberen waard en dan opnieuw een poging wagen ik heb toen de foutcode eens gegoogeld en ik vond op een Engelse site deze uitleg
 
Er zijn 'indicaties' gevonden op Internet door sommige posters hier dat de setting 'snel opstarten' en het gebruik van de tool 'SyncBackFree' een succesvolle upgrade in de weg zouden zitten...
Snel opstarten kan je uitzetten én de SyncBackFree service kan je ook tijdelijk stoppen en dan zou het beter gaan... Bij @julke was dat alleszins al zo...
 
hallo, ik zie dat er nogal veel problemen zijn met de update naar 2004!
ook ik heb dat probleem met mijn desktop Medion. al 3 maal de melding ontvangen dat de update klaar staat, geprobeerd en telkens mislukt, en 1 maal dat er nog geen update beschikbaar is voor mijn pc.
gisteren weer een melding om de update uit te voeren. na nogal veel opzoekingswerk wat er zoal kan fout lopen(heel veel!)de update gedaan!
alles wat ik kon loskoppelen heb ik los gekoppeld van hardware(ook de extra interne harddisks en card-reader), virusscanner uitgeschakeld en dan de update gedaan. heeft ongeveer 2,5 uur geduurd, maar het lukte, nog nooit zo ver geraakt.
maar na ongeveer 5 minuten kreeg ik een blauw scherm met een stopcode: KMODE EXCEPTION NOT HANDELD.
pc start automatisch weer op en ik kan verder doen, maar om de 10 minuten weer hetzelfde probleem.
het enige dat ik dan nog kon bedenken was dat de grafische kaart of het moederbord niet compatibel is. laatste driver grafische kaart geïnstalleerd, niets!
dus wat verder gezocht en blijkt dat windows versie 2004, Nvidia GForce-kaarten tot een bepaalde versie niet ondersteund. maar ze zoeken naar een oplossing(blijkt).
nu doe ik verder met windows versie 1909 die voorlopig nog prima werkt.
gelukkig kan ik veel uitproberen daar ik altijd eerst een systeemkopie maak van de c-partitie en dat doe ik met windows-backup zelf.
al veel andere programma's geprobeerd en de windows-backup is het gemakkelijkst, wel werken met een opstartbare usb-stick, gemaakt met windows media creationtool.
zo kan je gemakkelijk terug naar de vorige versie en verlies je niets van instellingen.(data staat wel op een andere schijf)
'k heb ook een laptop Medion en daar geen enkel probleem mee.
hopelijk kan ik hiermee wat helpen en zeggen; niet wanhopen, het komt goed(hopelijk) :) .
 
Wil je even met ons delen welke Nvidia GForce kaarten kwetsbaar zijn voor dit euvel aub ? Een gewaarschuwd man is ...etc.

Overigens wel best goed van Medion dat er zo'n grafische kaarten in hun toestellen zitten, had ik niet verwacht om eerlijk te zijn.
 
hier had ik de informatie gehaald omtrent de Nvidia kaart.


ze zeggen hier wel dat de update niet meer wordt aangeboden tot het probleem is opgelost, blijkbaar niet.
mijn kaart is een Nvidia Geforce 450 (versie 391, dus hoger dan 358)
mss is er een ander probleem met mijn kaart en moet ik eens kijken voor een nieuwe of tweedehands. maar hoe kun je dat uittesten?
zoals eerder al vermeld denk ik dat de oorzaak daar toch te vinden moeten zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem met oudere stuurprogramma's voor Nvidia-beeldschermadapters (GPU)
Nvidia en Microsoft hebben incompatibiliteitsproblemen gevonden met bepaalde versies van de Nvidia-beeldschermadapterstuurprogramma's en Windows 10 versie 2004 (de update van Windows 10 mei 2020). Windows 10-apparaten met getroffen Nvidia-beeldschermstuurprogrammaversies ontvangen mogelijk een stopfout met een blauw scherm of andere problemen tijdens of na het installeren van de update naar Windows 10, versie 2004. De getroffen stuurprogramma's zijn elke versie lager dan 358.00.

Om uw update-ervaring te beschermen, hebben we een compatibiliteitsstop toegepast op Windows 10-apparaten waarop de betrokken Nvidia-stuurprogramma's voor beeldschermstuurprogramma's zijn geïnstalleerd, vanaf het aanbieden van Windows 10, versie 2004 of Windows Server, versie 2004 totdat de driver is bijgewerkt.

Betrokken platforms:

  • Client: Windows 10, versie 2004
  • Server: Windows Server, versie 2004 Speccy

Tijdelijke oplossing: om dit probleem te verhelpen, moet u contact opnemen met de fabrikant van uw apparaat (OEM) om te zien of er een bijgewerkte driver beschikbaar is en deze te installeren.

Volgende stappen: Microsoft en Nvidia werken aan een oplossing en zullen in een aankomende release een update geven.

Opmerking We raden aan dat u niet probeert om handmatig bij te werken met de knop Nu bijwerken of de Media Creation Tool totdat dit probleem is opgelost.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ook die site gevonden: https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
maar daar geraak ik voorlopig niet goed uit!
 
blue_screen_view: bondig uitgelegt
 
Ik ben erbij ! De hoogste drivers-versie die Nvidia aanbiedt voor mijn Quadro FX 580 is 342.00... lager dan 358.00 dus.
Wordt dus wachten geblazen.

@verdidi : Dikke merci, ik stond op het punt een manuele update te proberen ! Veel tijdsverlies en wie weet andere miserie bespaard.
Ik zal niet alleen zijn... met dank dus ook vanwege de forumleiding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan