Windows 10 update naar versie 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een tijd geleden de melding gekregen om te updaten naar versie 2004 , maar na uren was dat niet gelukt
dan alles zo gelaten en iemand van jullie ( weet niet meer wie nu vertelde dat ik later wel weer een herinnering zou krijgen ), dat is nu zo , na dat er al opkwam dat als het gereed was voor mij ik de herinnering zou zien
maar nu vraag ik me af wat beter is , updaten door op dat " downloaden en installeren " te klikken bij die melding OF via die andeer weg van Windows op internet ?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    37 KB · Weergaven: 209
  • Knipsel 2.JPG
    Knipsel 2.JPG
    24.4 KB · Weergaven: 242
Ik heb dat gehad met mijn laptop , heeft 3 uurtje gedraaid met de Windows onderdelen update, 2004 toen werd hij abrupt afgebroken
en er is toen terug gedraaid naar de 1909 versie, met de melding uw apparaat is nog niet geschikt.
gisteren werd de update weer opnieuw aangeboden, maar alleeee, wat is wijsheid, ik heb er lang over moeten denken,doen we het of niet :unsure:
ik ben toen maar begonnen met een paar aan bevelingen van een collega, als eerste alle virusscanners uitgeschakeld, de Printer en de externeschijven los gekoppeld.
toen maar op hoop van zege de update gestart, na een tal van uren staat ze erop,niks bijzonders of nieuws te ontdekken .
nadien weer alles aangesloten en het werkt allemaal weer perfect
 
Prima ... het verwarrende is eigenlijk dat MS zegt "uw apparaat is nog niet geschikt", waar ze eigenlijk bedoelen "onze update is nog niet klaar om uw apparaat up te daten". Ze passen ondertussen het aanbod van de builds van versie 2004 constant aan om op de minder gebruikelijke hardware te kunnen werken : drivers etc... Vaak denken gebruikers echter dat ze iets zullen moeten aanpassen aan hun apparaat om versie 2004 te kunnen draaien maar dat is niet zo.
Verklaring voor het feit dat een paar weken (maanden ?) later het dan toch lijkt te gaan lukken.
 
Alleee' er is er altijd een die wat meer tijd nodig heeft.
Zo ook mij Hapeeke, ze heeft de onderdelen update 2004 nog niet aangeboden gekregen.
Nu zegt men geduld opbrengen tot dat ze wordt aangeboden , en niet zelf ergens anders vandaan gaan halen , ben zo wie zo een Ongeduldig mens
wachten is niet voor mijn gemoedsrust, alles moet rap gaan tegenwoordig.
Wat ik zo vreemd vind dat de Apparaatspecificaties niks bijzonders laten zien , een gewone werk Computer,
Desktop HP EliteDesk met een Intel (R)Core(TM) i5-6600 CPU @ 3.30GHz Ram-geheugen 16,0 GB
C schijf SSD 116 GB
D schijf SSD 465 GB
F schijf 5 TB Extern
 
Xeon processoren zijn blijkbaar nog niet op de radar bij de vrienden van Microsoft : zijn ook vrij zeldzaam bij Windows 10 gebruikers, vooral in gebruik in servers... ik wacht dus nog wat af.
 
vandaag voor de tweede maal die versie 2004 trachten te updaten ( windows melde dat ik er klaar voor was , net als vorige keer ) , eerdere poging een goeie maand geleden was mislukt
na 5 uur van downloaden en installeren en heropstarten kwam er plots op "wijzigingen aan de pc ongedaan maken " en na een tijd kwam de versie 1909 terug als tevoren , alles voor niets dus en dus al tweede maal mislukt
wat er nog bijkomt dat alle herstelpunten weg zijn ( ik kan er zelf geen meer maken , krijg altijd de fout 0x80070514)
mjn enige uitweg om een herstelpunt te maken is bvb die Libre Office wegdoen en herinstalleren , zo heb ik een herstelpunt opdie datum )
ik weet niet hoe ik die versie 2004 dan wel ga kunnen installeren
 
De officiële tool voor het installeren van Windows 10 Media Creation Tool is de officiële Microsoft-tool voor het direct en eenvoudig installeren van Windows 10. Media Creation Tool downloadt de nieuwste bijgewerkte Windows 10 ISO en begeleidt u door het installatieproces.



Het Media Creation Tool heeft twee instellingen. Met de update-instelling kunt u elk Windows-systeem dat compatibel is met Windows 10 bijwerken en uw instellingen, geïnstalleerde programma's en uw persoonlijke bestanden intact houden, als u dat wenst.



https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
 
Je hebt eigenlijk 3 mogelijkheden.
Je wacht geduldig tot het zelf komt aanbieden.
Je doet het met Media creation tool updaten
Je doet met Media creation tool een clean install.
Dit zijn de enige mogelijkheden die correct zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
het had zich al aangeboden een paar maand geleden en de installatie mislukte , nu stond er al en paar dagen terug die aanbieding op en weer mislukte het , na terugkeer automatisch naar de versie 1909 kwam die melding er al direkt terug
dus ik ga het eens proberen met die Media Creation tool ( maar denk dat er iets anders nier meer o.k. is met de pc ....)
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    27.8 KB · Weergaven: 104
  • Knipsel 2.JPG
    Knipsel 2.JPG
    32.3 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt door een moderator:
de foutcode 0x8007042b heeft denkelijk betrekking met het opstarten in de tweede opstartfase tijdens het migreren van gegevens ..
je zou vervolgens het "snel opstarten " uit moeten hebben staan ..
ook het verwijderen van de externe usb apparaten word aangeraden ..
blijft het probleem bestaan word er aangeraden om een sfc /scannow uit te voeren als zijnde de administrator als ook de dism.exe om de Windows systeem bestanden te vervangen die mogelijk beschadigd zijn !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan