E-mail thunderbird en telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bart, dit is wel erg weinig informatie die u geeft. Maar ik heb net toch iets geprobeerd. Op één van computers heb ik Linux Mint draaien in dual boot met Windows 7. Dus in Linux heb ik met Thunderbird net een email gestuurd naar één mijner email adressen. Mijn provider is telenet en de mail is perfect aangekomen en heb ik geopend op een Windows 10 PC. Probleem stelt zich dus niet in de combinatie Telenet - Thunderbird maar zul je ergens anders moeten zoeken.
 
Eerste stap is uiteraard altijd om de support van Telenet te contacteren en te vragen of er mailproblemen zijn ... soms kan dit ook gewoon op de website van een provider worden nagekeken... Uiteraard enkel als het probleem er gedurende langere tijd is.
 
Bedankt voor de reeds toegekomen antwoorden.
Volgens telenet kunnen/mogen ze niet tussen komen om de mail account aan te passen. Er is iets verkeerd gegaan bij registratie na aanpassing.
Waar kan ik de juiste instelling vinden voor de bijkomende email-account. Ik gebruik Windows 10 en Thunderbird.
 
Je vraagstelling is nogal verwarrend... 'registratie na aanpassing' ????
Aangezien Telenet niet wil tussenkomen, veronderstel ik dat het niet je Telenet account is ... welke dan wel ?
Wil je de instellingen vinden van die provider of wil je weten waar de instellingen (die je dan wel kent) in Thunderbird kan aanpassen ?
 
Sorry Philip V,
het is Telenet en Thunderbird voor de mails. Bij mijn account werkt alles nog steeds goed. Op de account van mijn vrouw ontvangt zij alles ook goed, maar bij het versturen komt de mail niet aan bij de geadresseerde. Hij komt wel in het vak als zijnde "verzonden".
 
Dit zijn de algemene instellingen om technisch te verbinden vanuit Thunderbird (hoe je dat instelt is blijkbaar je probleem niet want dan ken je ....)


Je persoonlijke gegevens : user / paswoord e.d. staan op je aansluitingspapieren.
Als je die niet meer hebt of niet terugvindt of als ze ondertussen gewijzigd zouden zijn kan je een nieuwe versie / update vragen bij hun support desk

Kies daarbij zeker voor IMAP en niet meer voor POP3.
 
Dit zijn de algemene instellingen om technisch te verbinden vanuit Thunderbird (hoe je dat instelt is blijkbaar je probleem niet want dan ken je ....)


Je persoonlijke gegevens : user / paswoord e.d. staan op je aansluitingspapieren.
Als je die niet meer hebt of niet terugvindt of als ze ondertussen gewijzigd zouden zijn kan je een nieuwe versie / update vragen bij hun support desk

Kies daarbij zeker voor IMAP en niet meer voor POP3.
Hallo dank voor de info.
Ik zal morgen een nieuwe versie / update vragen bij de support desk.
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan