Telefoon van ‘uw bank’? Laat u niet verleiden uw geld ‘veilig te stellen’...

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Vaak worden mensen telefonisch benaderd door ‘de bank’. Fraudeurs bellen uit naam van uw bank met de boodschap dat uw rekening is blootgesteld aan een ‘digitale aanval’. De bank kan de veiligheid van uw geld daardoor niet garanderen. De oplossing zou zijn om uw geld naar één of meerdere ‘veilige bankrekeningen’ over te maken.

Geld dat u op die manier overmaakt, gaat echter naar de fraudeur en bent u kwijt. De praktijk laat zien dat het daarbij soms om grote bedragen gaat.

Advies
Uw bank zal u nooit op dergelijke wijze benaderen. Maak dus nooit op basis van een telefonisch bericht geld over maar neem contact op met uw bank via het u bekende telefoonnummer of dat van de website van de bank. Heeft u onverhoopt toch geld overgemaakt, neem dan direct contact op met uw bank, doe aangifte bij de politie en /of het meldpunt :
voor NL = 'www.fraudehelpdesk.nl' en het invullen van een online-formulier
voor BE = mail naar 'verdacht@safeonweb.be'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan