Windows 10 Tekst op jpg bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

toni42

Steunend lid
Vip Lid
Iemand een idee met welk programma dat ik de tekst op een jpg bestand kan wijzigen.
 
dat is idd ook een goeie tip en makkelijk ook
Dat kan niet. Een JPEG is een foto, geen tekstbestand!
Je kan hooguit een foto bewerken. En als die "tekst" goed bereikbaar is, zou je die kunnen aanpassen.
Jawel, dat is goed mogelijk, hoor! Ik doe dit al jaren...!
1. Je hebt een foto en je zet die op je computer
2. Daar maak je een kopie van m.b.v. de PrtSc-toets.
3. Je opent Paint en je plakt je zojuist gemaakte kopie daarin.
4. Eventueel ongewenste objecten poets je onzichtbaar weg met het pincetje en een kwast!
5. Daarna selecteer je de gewenste foto (nog steeds in Paint) en met de rechtermuisknop kies je voor kopiëren of knippen.
6. Je opent een nieuwe pagina in Word en met de rechtermuisknop kiets je nu voor plakken.

7. En nu komt het belangrijkste: met de rechtermuisknop klik je op de afbeelding en je kiest voor Afbeelding opmaken.
8. Je gaat nu naar Indeling.
9. Je kiest vervolgens voor Achter tekst
10. En nu kun je de tekst in de foto zetten.

11. Tot slot kun je de hele nieuwe foto (mét tekst!) weer in Paint zetten en opslaan!
 

Bijlagen

  • foto met tekst.png
    foto met tekst.png
    567.6 KB · Weergaven: 73
Er zijn mogelijks wel 1000 manieren met 100den verschillende programma's om zoiets te bekomen. Dat weet ik ook wel. GIMP, Photoshop, Paint, ...

De TS vraagt hoe hij "tekst" op een JPEG bestand kan wijzigen. Volgens mij is de TS er niet van bewust dat die "tekst", geen tekst is, maar enkel onderdeel van de JPEG foto. Zoiets kan je niet eenvoudig wijzigen door een andere tekstje in te vullen zoals in een tekst document.

Natuurlijk kan men een foto bewerken, en zodoende een gewenst resultaat bekomen. Sure...
Maar ik probeer me in die persoon zijn manier van denken te plaatsen adv zen vraag. En die vraag zegt mij persoonlijk wat ik hierboven vermeld. Maar we gaan dus niet weten wat die persoon denkt of niet denkt, want hij laat niets van zich horen. Wat enkel men vermoeden bevestigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Helder. Met excuus voor mijn verkeerde interpretatie van TS. Inderdaad moeilijk om met de summiere informatie zonder voorbeeld goed te begrijpen wat TS wil doen. Misschien wil hij/zij dit nog eens verduidelijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan