Opgelost Grotere tekst in knoppenvenster MultiCommander

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dick38

Gast
Mijn gezichtsvermogen is helaas niet al te best meer. Het is mij wel gelukt het lettertype in de grote mappenvensters te vergroten, maar ik kon nergens terugvinden, hoe de letters helemaal onderaan in het knoppenvenster aan te passen.
Voor mij heel belangrijk. Graag uw hulp waarvoor bij voorbaat dank.
 
Oplossing
Wel, ... ik heb het net getest. En de reden waarom dat niet werkt, is omdat het verkeerde bestand wordt aangepast. Of laten we zeggen op de verkeerde locatie.

De folder die philip aangaf, staan de bronbestanden in. Deze dienen niet aangepast te worden. De XML bestanden die MC inlaad staan onder de AppData folder per gebruiker;

C:\Users\<USER>\AppData\Roaming\MultiCommander\Config
Dat is een vergrootglas bij mij (leuke tool).
Juist, dat had ik vermeld in bericht #12

Inderdaad niet waar de topicstarter om vroeg want dat is een aanpassing in het programma zelf. Dat is niet zo simpel te verwezenlijken als je de maker niet bent van dit stukje software.
Maar misschien wel een bruikbare oplossing voor de topic starter.
 
Kan dit helpen, bij mij toch
afbeelding_2020-12-28_080647.png

A+CHANGESIZE
*lees meer over deze A+system font size changer
**de download button staat onderaan vermeld .
 
Dit zou het system font wijzigen over het ganse systeem en dat is niet wat TS vraagt.
De rest van het systeem, maar zelfs van het programma moet ongewijzigd blijven of hij verliest daar zijn efficiëntie.

Het is enkel dat de ontwikkelaar van Multi Commander voor de weergave van die knoppen een klein lettertype en kleine icoontjes heeft gekozen én in tegenstelling met de andere componenten van zijn interface er géén instelling heeft voor gemaakt om die door de gebruiker te laten wijzigen.

Ik denk niet dat er een oplossing kan geboden worden buiten de ontwikkelaar zelf om - zoals @Skippy hierboven ook al aangaf.
 
Allen dank voor de creatieve ideeën, doch ik wacht nog even af of de ontwikkelaar in staat (en bereid) is aan mijn wensen te voldoen. Als noodoplossing heb ik de achtergrondkleur in de door mij meest gebruikte balkjes gewijzigd in lichtgeel, waardoor de donkere tekst tegen deze lichte achtergrond iets beter afsteekt.
Los van het bovenstaande heb ik alle instellingen bekeken, die met KLEUR te maken hebben, maar het is me nog steeds niet gelukt de achtergrondkleur van het grote linker- en rechterpaneel te wijzigen.
Blijkbaar toch ergens een instelling over het hoofd gezien. Wie weet hoe dit moet ?
 
maar het is me nog steeds niet gelukt de achtergrondkleur van het grote linker- en rechterpaneel te wijzigen.
Blijkbaar toch ergens een instelling over het hoofd gezien. Wie weet hoe dit moet ?
denk dat het eerder afhankelijk is welke modus je neemt tijdens de installatie hoe en in welke kleur de schermen verschijnen ..
hier waren de genoemde schermen eerder licht eigeel dan wit ...
men krijgt 3 mogelijkheden en ik nam de 2de
 
Menu : Configuration / Configuratie (Eng/NL)
BESTAND GERELATEERD =

Item : Bestandskleurregeleditor / File Coloring Rules Editor

onderaan staat een vak dat volledig de achtergronden regelen kan, en meer !

1609164851077.png


DE FILE EXPLORER ZELF :

Item : Explorer Venster-instellingen :

1609165086950.png
 
@PhilipV . Hartelijk dank voor de uitleg op welke wijze de achtergrondkleur kan worden gewijzigd.

Verder kreeg ik hedenmiddag van de makers van MC het volgende antwoord op mijn vraag van vorige week aan hen.
Hi,
There is no settings to change the font because if the font is change buttons may not fit.
However if can edit the MultiButtons.xml file in config folder to change this
Type ":goconfig" on the commandline field, it will take you to the config folder.
Then edit the MultiButtons.xml file and add fontsize="14" (or size that fits you need) in the "buttonpanel" tag.
Example row 2 of the file will then look like this
<buttonpanel id="1" rows="4" cols="8" fontsize="14">
You can also change the number of rows and columns if you want less buttons.
/Mathias


Vanavond nu eerst maar eens vertalen in begrijpelijk Nederlands en dan proberen uit te voeren hetgeen hij
meedeelt. Waarschijnlijk voor mij te hoog gegrepen. We zien wel.
 
Kan eenvoudiger uitgelegd...
Als je installatie op C-schijf staat vind je het bedoelde bestand in :

C:\Program Files\MultiCommander (x64)\Config

en het noemt : MultiButtons.xml

(maak eerst een copie van dat ene bestand, zodat je terug kan als het misloopt !)

Je klikt erop met rechtermuisknop en kiest voor 'Bewerken' of 'Edit'...
Dan opent Notepad als het goed is en zie je dit :

1609184327252.png


Het gaat hem nu om de tweede lijn :

<buttonpanel id="1" rows="4" cols="8">

daar maak je van : <buttonpanel id="1" rows="4" cols="8" fontsize="14">

(Als dat dan weer te groot zou zijn, probeer je met 12...)

Bestand bewaren - MultiCommander opstarten en je ziet resultaat.
 
Helaas gaat het fout.
Ik heb de 2e regel gewoon aangevuld met de fontsize.

ScreenShot00155.jpg


Maar bij het opslaan kreeg ik de volgende melding.
ScreenShot00154.jpg


Ik vind het nu mooi geweest , het was leerzaam allemaal, maar ga toch maar terug naar Total Commander.
Nogmaals bedankt voor alle support.
 
Helaas gaat het fout.
Ik heb de 2e regel gewoon aangevuld met de fontsize.
Klopt dit lukt niet met kladblok in de Program Files map en volgens mij kun je daarmee geen admin rechten krijgen.
Weet ik niet zeker omdat ik altijdmet Notepad++ werk en daarmee schakel je over naar de admin rechten.

Misschien het MultiButtons.xml bestand kopieren naar een andere map op de pc en daarna bewerken en opslaan en daarna het bestand overschrijven in de MultiCommander map in Program Files.
 
Ff ter aanvulling. Je kan vrijwel elke applicatie (incl. kladblok) starten met admin rechten. Meestal gewoon door rechtsklikken op het icoon, en daar starten met administrator rechten kiezen. Wanneer dat niet "zichtbaar" is, kan je via een omweg het bepaalde proces altijd starten met behulp van een opdracht prompt (of powershell), welke je start met admin rechten. Alles wat je daarin start heeft dan automatisch ook admin rechten.
 
Ik heb het volledige bestand MultiButtons.xml uit de config map verwijderd en het programma blijft gewoon werken.
Daarna een proefje gedaan door alle xml bestanden die in de config map staan te verwijderen en ook dan blijft het programma onveranderd goed werken.
Kan dus niet gaan werken wat de makers voorstellen.
Multicommander.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan