Opgelost Grotere tekst in knoppenvenster MultiCommander

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dick38

Gast
Mijn gezichtsvermogen is helaas niet al te best meer. Het is mij wel gelukt het lettertype in de grote mappenvensters te vergroten, maar ik kon nergens terugvinden, hoe de letters helemaal onderaan in het knoppenvenster aan te passen.
Voor mij heel belangrijk. Graag uw hulp waarvoor bij voorbaat dank.
 
Oplossing
Wel, ... ik heb het net getest. En de reden waarom dat niet werkt, is omdat het verkeerde bestand wordt aangepast. Of laten we zeggen op de verkeerde locatie.

De folder die philip aangaf, staan de bronbestanden in. Deze dienen niet aangepast te worden. De XML bestanden die MC inlaad staan onder de AppData folder per gebruiker;

C:\Users\<USER>\AppData\Roaming\MultiCommander\Config
Kan dus niet gaan werken wat de makers voorstellen.
Ik volg je conclusie niet : de standaardwaarden zitten in het programma - zo een XML wordt enkel gebruikt of is enkel nodig als en van zodra er een personalisatie wordt doorgevoerd. Als je het verwijdert werkt het blijkbaar nog, dat is heel vooruitziend en veilig geredeneerd van de maker maar enige personalisatie van de buttons is dan niet meer mogelijk...
 
@dick38 Je kon het duidelijk wel openen, maar niet wegschrijven na opening...

2 zaken :
  1. MC moet natuurlijk dicht zijn als je dit doet, als het programma draait ligt er een lock op zijn bestanden ;
  2. je moet Notepad (of ander programma om te editen) starten met administratieve rechten uiteraard.
 
Ik volg je conclusie niet : de standaardwaarden zitten in het programma - zo een XML wordt enkel gebruikt of is enkel nodig als en van zodra er een personalisatie wordt doorgevoerd. Als je het verwijdert werkt het blijkbaar nog, dat is heel vooruitziend en veilig geredeneerd van de maker maar enige personalisatie van de buttons is dan niet meer mogelijk...
Probeer zelf maar.
 
het is inderdaad zo als Skippy het zei .. het aanpassen of het verwijderen van de xml veranderd niets aan het programma...het zit dieper verscholen dan enkel in de genoemde xml bestand..
 
Er valt niets te proberen want ik zal hetzelfde zien als jij. Alleen is je gevolgtrekking volgens mijn bescheiden mening niet terecht.
Alle standaardwaarden staan nu in dat bestand én zijn gecodeerd in de source.
Die XML dient dus enkel en alleen om afwijkingen op die standaard te registreren en aangezien TS dat wil doen heeft hij die XML daarvoor nodig. Anders zit hij vast aan die hard gecodeerde standaardwaarden. Die techniek wordt wel meer gebruikt bij software-ontwikkeling.
 
het is inderdaad zo als Skippy het zei .. het aanpassen of het verwijderen van de xml veranderd niets aan het programma...het zit dieper verscholen dan enkel in de genoemde xml bestand..
De XML is een 'overrule'-mogelijkheid van de standaardwaarden, die inderdaad dieper (c.q. fixed) in het programma zitten.

Als dit niet zo zou zijn, vertelt de ontwikkelaar onzin over één van de basisfundamenten van zijn programma, dat zou me toch verbazen. Maar dan is het uiteraard over naar hem terug ... :cool:
 
Als dit niet zo zou zijn, vertelt de ontwikkelaar onzin over één van de basisfundamenten van zijn programma, dat zou me toch verbazen. Maar dan is het uiteraard over naar hem terug ... :cool:
Ik vrees van wel ja. Lees mijn bericht 24 maar eens.
Maakt niets uit als je daar iets met een waarde toevoegd.
 
wel PhilipV zolang jijzelf het niet geprobeerd heb om deze xml aan te passen dien je ons (diegene die dit dus wel gedaan hebben ) maar te geloven .... of probeer het zelf eens !
 
Wel, ... ik heb het net getest. En de reden waarom dat niet werkt, is omdat het verkeerde bestand wordt aangepast. Of laten we zeggen op de verkeerde locatie.

De folder die philip aangaf, staan de bronbestanden in. Deze dienen niet aangepast te worden. De XML bestanden die MC inlaad staan onder de AppData folder per gebruiker;

C:\Users\<USER>\AppData\Roaming\MultiCommander\Config
 
Oplossing
goed gevonden Ddragon80 dat was het inderdaad..
het MC programma had ik gisteren verwijderd maar het betreffende xml bestand was hier nog aanwezig op de locatie door u aangegeven ..
heb eerst deze xml aangepast en het werkt ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 29 december 2020_11h58m53s_002_.jpg


de cols stonden eerst op 8 en deze heb ik naar 7 gebracht .. de fontsize werd op 16 gezet ..
*indien men een grotere fontsize gebruikt dient men de cols te verminderen ..
 
Ter afsluiting van bericht #10 en #22 aan de makers van dit programma nog even onderstaande email gezonden
om de goede afloop te melden.

Hello Mathias,
It didn't work at first because I used the wrong config folder.
But there was a member of a computer forum in Belgium
( pctuts.be), who pointed me to the right config folder.

C:\Users\<USER>\AppData\Roaming\MultiCommander\Config.

And now I have succeeded. Added Fontsize 12 which is ideal for me.

Thanks again.
Dick from Holland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan