Opgelost Grotere tekst in knoppenvenster MultiCommander

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dick38

Gast
Mijn gezichtsvermogen is helaas niet al te best meer. Het is mij wel gelukt het lettertype in de grote mappenvensters te vergroten, maar ik kon nergens terugvinden, hoe de letters helemaal onderaan in het knoppenvenster aan te passen.
Voor mij heel belangrijk. Graag uw hulp waarvoor bij voorbaat dank.
 
Oplossing
Wel, ... ik heb het net getest. En de reden waarom dat niet werkt, is omdat het verkeerde bestand wordt aangepast. Of laten we zeggen op de verkeerde locatie.

De folder die philip aangaf, staan de bronbestanden in. Deze dienen niet aangepast te worden. De XML bestanden die MC inlaad staan onder de AppData folder per gebruiker;

C:\Users\<USER>\AppData\Roaming\MultiCommander\Config
welkom dick38 je zie dat ik deels het bericht van u met een hulp vraag opgesplitst heb en je je eigen topic heb gegeven ..
het is zeker niet de bedoeling om jouw vraag in een andermans zijn topic te stellen met het gevolg dat jij dat topic weg kaapt !

voor de duidelijkheid wat bedoel jij met het knoppenvenster !
 
Ik heb eens goed gezocht in de handleiding, in de help - etc... maar je hebt blijkbaar in die vloedgolf van mogelijkheden precies dat eentje gevonden waaraan ze niet gedacht hebben c.q. waar ze geen oplossing voor aanreiken.
Alle andere iconen kan je in de instellingen aanpassen qua grootte, afbeelding, tekst en dergelijke maar de grootte en het gebruikte lettertype van die onderste 'bak' met commando's niet ...
 
voor de duidelijkheid wat bedoel jij met het knoppenvenster !
Dit is het knoppenvenster van Multi Commander :

1608566917005.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
welkom dick38 je zie dat ik deels het bericht van u met een hulp vraag opgesplitst heb en je je eigen topic heb gegeven ..
het is zeker niet de bedoeling om jouw vraag in een andermans zijn topic te stellen met het gevolg dat jij dat topic weg kaapt !

voor de duidelijkheid wat bedoel jij met het knoppenvenster !
Bedankt voor deze veeg uit pan.
Het was natuurlijk niet mijn bedoeling om wat dan ook weg te kapen.
Ik heb duidelijk iets verkeerd gedaan, waarvoor mijn excuses.
 
@dick38 Dat is helemaal geen veeg uit de pan hoor !! Gewoon goed beheer van mijn collega - we proberen de onderwerpen wat op orde te houden én het overzichtelijk te houden, ook voor de 'meelezers' en 'zoekers' op het forum en dan moet nu en dan zo iets gesplitst worden.

En we houden eraan de posters daarvan op de hoogte te houden - gewoon uit beleefdheid. Niets meer, niets minder ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Aansluitend op het probleem van de leesbaarheid in MC kan ik meegeven dat de adresbalken bovenaan smal zijn, een te klein font gebruiken, met weinig contrast. Het vergt soms enige moeite. Vermits Philip V reeds neusde rond hetzelfde thema is er vermoedelijk weinig kans om daar wat aan te doen. De auteur beantwoordt veel suggesties en vragen zelf op het MC forum.
MC Directory path looks 2 improve.JPG
 
Ja en nee, enkel die knoppenbalk beneden kan je niet aanpassen. Al de andere menus, de iconen en dergelijke kan je wel opgeven in de instellingen hoe groot ze moeten worden weergegeven.
 
Via "rapporteer een issue" ( staat onder HELP in het menu van MultiCommander) heb ik heden bijgaand bericht verzonden.

"Hello,
Unfortunately as a visually impaired person I miss the possibility to enlarge
the letters of the text in the frequently used toolbar (see image).
Maybe that can be adjusted ? Otherwise a great program. Thank you."

Met een afbeelding van de knoppenbalk.

En nu maar geduldig afwachten of die mogelijkheid kan worden ingebouwd.
 
Op je bureaublad de menuknop gebruiken. Via, via kun je inzoomen en is nog iets anders dan de resolutie verzetten.
Verleden maand nog gebruikt en al vergeten die stappen. Je programs hebben dan grotere tekst en symbolen.
Ik heb het weg gedaan tov de grootte van foto's en canvas, het nadeel.
 
Op je bureaublad de menuknop gebruiken. Via, via kun je inzoomen en is nog iets anders dan de resolutie verzetten.
Verleden maand nog gebruikt en al vergeten die stappen. Je programs hebben dan grotere tekst en symbolen.
Ik heb het weg gedaan tov de grootte van foto's en canvas, het nadeel.

U bedoeld misschien de Windows toets en het plus en min teken op het numeriek toetsenbord ?? Het vergrootglas.
 
Ctrl & + veranderd de grootte van tekst in Google maar niet in een ripper bvb. Menuknop op bureaublad-Beeldscherm-is nog iets anders(letterbox en 16/9, en, en)
Menuknop op je bureaublad-NVIDIA-configuratiescherm-daar de resolutie veranderen, toepassen-nakijken of 't goed is. Evtl nog eens veranderen. Dit is blijvend ook na elke opstart laptop.
Je kan altijd terug zetten . Je zult zien dat je taakbalk grotere symbolen heeft, je programs grotere letters heeft enz.
Bij fotobewerking, euh
 
Nee, ik bedoel de Ctrl en + toets niet, want dat doet iets anders in Multi Commander, omdat de Ctrl toets in dat programma een actieve toets is.
Ik bedoel de Windows toets en de + toets. Daarna kun je met de muisbeweging door de pagina scrollen.

1608908920291.jpeg
 
Dat is een vergrootglas bij mij (leuke tool).
De vraag van TS was grotere symbolen in taakbalk(continu) en evtl grotere tekens in een opgestart program.
Hij kan evtl een grotere monitor kopen en indien hdmi op zijn pc/laptop zo'n tv met hdmi aansluiting. Mijn maat heeft geen HD tv maar wel die aansluiting en komt goed over, alles groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan