Software Spellingscontrole - Taal automatisch detecteren is onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik weet niet waarom de automatische taaldetectie van de spellingcontrole niet stabiel is. Als ik een Nederlandse tekst typ zijn soms alle woorden aanvaard maar soms geeft spellingscontrole aan dat veel woorden niet in het woordenboek staan. De reden is dat de tekst wordt gecontroleerd wordt in een verkeerde taal. Nochtans heb ik de optie ‘Taal automatisch detecteren’ aangevinkt.

Ik volg nochtans de instructies van Microsoft. Ik heb altijd last gehad met spellingscontrole (in Nederlands Frans en Duits.
Vroeger gebeurde het ook op dit forum. Maar nu werkt de spellingcontrole hier perfect.
Hoe kan ik de automatische spellingcontrole stabiliseren zodat het niet vanzelf verandert ?

1706983431598.png





 
de taal dat uw document controleer staat onderaan de balk.
Soms als ik verslagen krijg dan staat het ene woord in Nederlands de andere Engels Amerikaans als spellingcontrole. Als ik alles laat voorlezen stop hij met voorlezen omdat hij het woord niet lezen om dat de spellingcontrole verkeerd staat .
Wat ik dan doe is alles selecteren en dan Nederlands België of Nederlands (standaard )aanklikken (zie foto ) en dan de juiste taal aan kiezen .

1
1706988554561.png


zo staat het bij mij , maar wat er bovenaan is aan geduid kies je zelf
2
1706989162935.png
 
Laatst bewerkt:
@Merel je haalt spellingcontrole van Word (je screenshot) en die van Windows of je browser door elkaar, want het forum is uiteraard geen Word. Dat verklaart waarom je met ene last hebt en met het andere (gelukkig) niet meer...

Voor Word volg je best wat @Patrick.S hierboven uitlegt.
 
Ik geraak er niet wijs uit. In alle mogelijke toepassingen of omstandigheden is de automatische spellingscontrole soms in de juiste taal en soms in de verkeerde taal. Het vaakst gebeurt de controle van Engelse tekst met het Nederlands woordenboek en omgekeerd..
Op dit forum werkt alles perfect.

Dit woord is moedwillig verkeerd getypt : Installingen

1708182706029.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan