Windows 11 Keyboard en taal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe laptop met Windows 11 voor geïnstalleerd. Volgens de verkoper: doos open en "spelen maar". Maar dat is verkoop praat.

Mijn eerste probleem is de taal, dat is in het Engels. Ik zal wel iets fout gedaan hebben maar wat?

Tweede probleem, het numeriek toetsenbord, hoe kan ik de cijfers daarmee typen?

Derde probleem maar dat ligt aan mij. Om een puntje te typen kun je de ASCII waarde 46 typen maar je moet de pc wijsmaken dat het een ASCII is. Hoe moet je dat doen?
 
Eerst even de taal, doe eens rechtermuisklik op de Startknop en kies dan Instellingen.
Dan Links staat Tijd en Taal
Daar zou je als Nederlands geïnstalleerd is de taal kunnen veranderen en anders kun je daar ook een taal toevoegen en daarna kiezen voor Nederlands.
Wat het numerieke toetsenbord betreft, elk toetsenbord is weer anders, kijk dus even of er een NumLock toets aanwezig is. ( Meestal linksboven bij het numerieke gedeelte )
NumLock kan ook uit staan in het BIOS en dat is natuurlijk niet handig. Hiervoor zal je dan dus het BIOS in moeten duiken. Ook hier geldt weer, elk BIOS is weer anders en is lastig om hier te vermelden waar dat precies te vinden is. Pak of download de handleiding van de laptop daarom even, meestal staat het daar.
Wat de ASCI waarde betreft zal eerst het numerieke toetsenbord moeten werken en dan met de Alt toets ingedrukt het getal 46 dus intikken.
Sommige laptops hebben twee Alt toetsen en soms werkt er maar ééntje bij ASCI. Dus ook dit even proberen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan