Hardware Schijfletter verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmaker

Steunend lid
Vip Lid
Beste,

Sinds enkele weken verdwijnt de schijfletter van mijn externe HD steeds.
Ik geef ze dan opnieuw een letter en enkele dagen daarna is die letter verdwenen.
Ze komt nochtans voor in Apparaatbeheer en Schijfbeheer, maar zonder letter.
 
bij gebruik van meerdere schijven dien je de vaste schijven eerder C , D , E te noemen .. de drive en indien aanwezig ook de virtuele drive noem je dan Z , J, ...de externe schijven noem je dan bijvoorbeeld K, L, M, O, enz ..
*persoonlijk geef ik mijn schijven ook een naam .. zie onderstaande afbeelding .

Ashampoo_Snap_vrijdag 14 mei 2021_16h18m42s_001_.jpg
 
hernoem je externe schijven ... geef ze de letter 's K ,L ,m het is namelijk zo dat indien je er een usb stick aansluit of een sd reader deze waarschijnlijk F toe eigent omdat de schijf F op dat moment niet ingebruik is ..
*door de externe schijven geen aansluitende letter toe te wijzen is er minder kans dat zo iets nog gebeurt ..
dit staat ook vermeld in bericht #2
 
bij gebruik van meerdere schijven dien je de vaste schijven eerder C , D , E te noemen .. de drive en indien aanwezig ook de virtuele drive noem je dan Z , J, ...de externe schijven noem je dan bijvoorbeeld K, L, M, O, enz ..
*persoonlijk geef ik mijn schijven ook een naam .. zie onderstaande afbeelding .

Bekijk bijlage 250119
Herkenbaar, vooral als je begint met servers te koppelen aan je systeem... En je systeem al een serieuze array schijven heeft. :) Soms is een optische drive de boosdoener, die letter verdwijnt bij geen gebruik, en als je een schijf invoert dan komt de drive opeens terug tevoorschijn. Ondertussen zal het probleem wel al opgelost zijn, neem ik aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan