Internet Algemeen Samsung A53 heeft geen verbinding met internet

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb momenteel geen verbinding meer met internet op mijn GSM Samsung A55. Met andere woorden het toestel blijft offline op gelijk welke locatie.
Hieronder een voorbeeld van de foutcode:​
1751286574263.png


Ik heb bij Instellingen niet gevonden wat verkeerd is ingesteld. Mijn desktop PC werkt normaal.
Wellicht heeft het wat te maken met de laatste update van android ?

Bedankt voor suggesties.
 
Probeer deze stappen
  1. heb je al eens uw Samsung opnieuw herstart (als dit niets uitdoet, probeert nr. 2) .
  2. opstart reset, dit kun je doen door tegelijkertijd de aan/uit-knop en de volume omlaag-knop ingedrukt te houden totdat het toestel opnieuw opstart en loslaten als het Samsunglogo er op komt .
 
Lijkt me een schot in het duister, kun je zo uit het niets niet weten.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, de simkaart van mijn vrouw geprobeerd, had direct weer internet, Ts kan dit ook testen op zijn phone met een andere simkaart.
Alleszins een nieuwe SIM-kaart kun je / moet je niet kopen als je een vaste provider hebt... die vervangen je SIM-kaart zonodig gratis voor niks !
Klopt als een zwerende vinger, binnen 2 dagen had ik een nieuwe sim kaart.(gratis, mijn operator is mobile vikings)
 
Probeer deze stappen
  1. heb je al eens uw Samsung opnieuw herstart (als dit niets uitdoet, probeert nr. 2) .
  2. opstart reset, dit kun je doen door tegelijkertijd de aan/uit-knop en de volume omlaag-knop ingedrukt te houden totdat het toestel opnieuw opstart en loslaten als het Samsunglogo er op komt .
Met dit zal je niets kwijtgeraken, bij een gewonen op start zal het opgestart zijn waar je gebleven bent, bij deze zal hij alles opnieuw startten.
Het is moeilijke uit te leggen wat het doet , maar het kan het probleem dat je hebt mee oplossen.
 
De GSM herstarten heb ik voorzeker al 5 maal gedaan.
Ik heb telkens de nieuwste Android update. Zowat alles is veranderd

Het énige wat ik niet verdenk is de simkaart.
De TV is af en toe aan het bufferen of geeft de melding dat er geen verbinding is met het internet.

Ik zal Telenet bellen om een technicus thuis te laten komen. Als het meevalt komt er een krak.
Ik blijf helemaal in het ongewisse.

Terzijde : Er worden voortdurend kabels gelegd in veel straten van de gemeente.
 
En heb je u modem al eens herstart

via de app van Telenet kan je een Diagnose doen van in internet thuis
als het nodig is dat een technicus thuis bij u komt, zal dat ook gemeld worden en kan je ook onmiddellijk een afspraak maken via de Telenet app
 
Laatst bewerkt:
En heb je u modem al eens herstart

via de app van Telenet kan je een Diagnose doen van in internet thuis
als het nodig is dat een technicus thuis bij u komt, zal dat ook gemeld worden en kan je ook onmiddellijk een afspraak maken via de Telenet app

De modem ook meerdere malen herstart.
De app MijnTelenet kan ik niet downloaden en installeren zonder internet hé !

Heb afspraak met technicus dinsdag. En wie zal opdagen ... weeral Unit-T !
Daar zijn enkele krakken bij maar meestal bakken ze er niets van.
 
Laatst bewerkt:
Als telenet bij jou komt en fout ligt bij jou mag je een factuur verwachten. al eens een andere simkaart geprobeerd,?
ga eens naar instellingen/verbinden/wif-fi telenet moet aangevinkt staan vliegtuigstand op off
nog een goed Week-end.
 
Laatst bewerkt:
@strikerfox Duidelijk dat je de posts die hieraan voorafgaan niet hebt gelezen. Het helpt nooit om gewoon te herhalen wat reeds werd gezegd, wat reeds werd geprobeerd en wat reeds werd aangegeven dat het geen oplossing biedt...

Dat gezegd zijnde snap ik ook niet wat TS van Telenet techniekers verwacht als er blijkbaar géén probleem is met internet zoals het bij hem binnenkomt, want de PC heeft wel verbinding.
Geen idee wat je dan nog van Telenet denkt te mogen verwachten... PC werkt/smartphone niet - dan moet je m.i. naar de smartphone kijken en daar is Telenet technieker-aan-huis geen gesprekspartner voor maar wel de winkel waar je dat ding kocht.

De vragen die wel zouden kunnen helpen :
  • andere SIM : geprobeerd en lost het niet op ;
  • wat is precies het probleem : krijg je de wifi op je smartphone gewoon niet ingeschakeld of zie je het Telenet ID van je router niet verschijnen in de keuze ?
  • is er een verschil in aansluiting van je PC en je smartphone ? Vb. PC bekabeld en smartphone wifi ?
  • wat als je met wifi verbinding probeert te maken op ander wifi-netwerkje ? vb. bij familie ?
Dit zou je kunnen duidelijk maken of misschien de wifi-zender van Telenet in je huis defect is - nl. als het elders wel werkt...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: cve
Bij een smartphone heb je 2 mogelijkheden voor op internet te gaan via wifi of via mobiele data
welke lekt wel en welke lukt niet
en "vliegtuigstand(#12)" of "niet storen"stand kan ook problemen geven aan uw internet.
 
Terug
Bovenaan