Raid box verbinden via usb met wifi router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritte

Steunend lid
Vip Lid
ik heb een raid box met 5 schijven van 3tb ,staat nu via usb verbonden met pc ,is via netwerk overal zichtbaar en je kan bestanden lezen
wissen enz ,maar ik zou hemgraag via wi fi router plaatsen ,dus via usb ,deze router zou HD beelden moeten kunnen streamen
weet iemand een geschikte
[FONT=Arial, Helvetica, Verdana, sans-serif]router[/FONT]
 
het blijkt ook niet onmogelijk te zijn om hem eenvoudig te benaderen in je eigen netwerk,want dat lukt nu al
​zelfs met w7 ;xp;imac 21 en imac 27 dat werkt nu prima
 
Op zich niets mis met die Synology die terugestuurd is, maar waarvoor is alles bedoeld ?
Als je een storage apparaat wilt, is er niets gemakkelijker dan een NAS server.
Maar de Synology, als ook een QNAP kunnen veel. Veel meer dan de meeste mensen ooit zullen gebruiken.
Maar er zijn ook andere fabrikanten die eenvoudigere NAS server leveren. Zoals bijvoorbeeld Iomega, Seagate of Techus.
 
ik wou al mijn harde schijven netjes in twee boxen in plaats van een hoop draden en ze vanaf iedere pc kunnen bewerken,ben een beetje vroeg in een avontuur gestapt ,want ik ondervind nu dat ik zelfs betere oplossingen had kunnen kiezen nu ik jullie vizie ken
 
Ik pik even dit stukje zin er uit: "en ze vanaf iedere pc kunnen bewerken"

Dan is benaderen, direct via het netwerk de juiste en gemakkelijkste oplossing.
Dit doe je met een apparaat ( computer ) die altijd aan staat, zodat elke pc in huis op elk willekeurig moment contact kan maken.
Hiervoor komt dus een server in aanmerking. Dit kan een echte server zijn, maar deze gebruikt doorgaans nogal wat energie en is voor thuisgebruik daardoor meestal geen goede oplossing.
Daarom is een Nas server hier de ideale oplossing.
Bij mij hier thuis staan er 3 Qnap's 24 uur per dag aan.
 
Ja pluis ik bedoelde dus benaderen
wat kan ik nu nog doen via pc is nutteloos verbruik
maar ik heb nu 2 boxen dus is het waarschijnlijk het beste van ze te verbinden via routeer met 2 usb ingangen en wi fi
kan ik dus hetzelfde met veel minder energie
ben al heel tevreden met laatste oplossing
de max zou natuurlijk zijn dat ik alles buitenhuis kan benaderen
​graag je deskundig advies
 
Even iets ophelderen waar zeer veel mensen fouten tegen maken.
Een router zoals de meesten kennen, is voor veel mensen een toestel om een draadloze verbinding tot stand te brengen. Helaas doet dit apparaat veel meer en wordt het niet correct gebruikt. Een Wifi router zoals je in elke PC winkel kan kopen is een NAT apparaat. Een apparaat dat 2 netwerken met elkaar laat praten. Het externe internet en het interne netwerk, met als interfaces draadloos en bedraad. Maar veel mensen hebben dikwijls al een NAT router van hun ISP. Om draadloos te werken gebruiken ze dan nog eens een extra Wifi router. Komt daarbij dat er dan soms ook nog gemixte omgevingen ontstaan. Heb je een fibernet abbo met de nieuwste modem van Telenet?
 
is zoiets bruikbaar?
[h=2]ZYXEL NSA320[/h]Actuele status: op voorraad |Bekijk de voorraad in onze winkels

€ 79,-


Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen gratis thuis bezorgd.
Vandaag al in huis? Coolblue VandaagNog® tot 15.00 uur beschikbaar.


Schrijf een review over de ZyXel NSA320Nog geen beoordeling. Schrijf de eerste review!
[h=3]Beknopte specificaties[/h]Inclusief harde schijf
false_icon.gif
Aantal slots voor harde schijven2OpslagcapaciteitOptioneelRAIDJBOD, RAID-0, RAID-1

[h=3]ZyXel NSA320: multimedia-NAS voor thuis[/h]De ZyXel NSA320 is een handige NAS (Network Attached Storage), een netwerkschijf, met plaats voor 2 3,5 inch interne harde schijven. Dankzij de ZyXel NSA320 bewaart iedereen in huis zijn of haar multimediabestanden op een centraal punt. Zo kan het hele gezin vanaf elk netwerkapparaat bij de digitale vakantiefoto's, gedownloade muziek en films. Stream ze van de ZyXel NSA320 naar je smartphone, tablet, smart-tv, mediaspeler of gewoon naar je laptop. Het kan allemaal.
[h=3]Torrents downloaden en films streamen[/h]De ZyXel NSA320 is meer dan alleen een opslagplaats in het netwerk. Je kunt er namelijk ook Bittorrent-bestanden mee downloaden. Handig, als je wel een filmpje wilt downloaden, maar niet de computer aan wilt laten staan. Als de download binnen is, stream je de film, serie of cd direct naar je mediaspeler of smart-tv. De ZyXel NSA320 heeft namelijk een mediaserver aan boord.
[h=3]Uploaden naar YouTube en Flickr[/h]Een andere functie van de ZyXel NSA320, die zeker het noemen waard is, is de auto upload-functie. Dankzij deze functie opload je automatisch zelfgemaakte filmpjes en foto's van je ZyXel NSA320 naar YouTube of Flickr.

Pluspunten
Beheersoftware van de NAS is erg gebruiksvriendelijk.
Deel bestanden in het netwerk met het hele gezin.
Kan zelfstandig bestanden van Bittorrent downloaden.
Broadcatching: downloadfunctie die RSS-feeds gebruikt.
Heeft een mediaserver aan boord om films te streamen.
Heeft een handige YouTube/Flickr-uploader aan boord.
USB-aansluiting met auto-backup functie aan voorzijde.
Minpunten
Wordt zonder interne harde schijven geleverd.
Niet zoveel plug-ins/uitbreidingen als bij o.a. Synology.

zyxel-nsa320.jpg
actie-prijs.png


ZyXel NSA320:
€ 79,-

incl. 21% BTW, € 0,05 recupel en gratisverzending



product_orderinformation_guarantee.png
[h=4]Garantie[/h]2 jaar Carry-in-garantie.
[h=4]Tot 5% voordeel[/h]op de accessoires.Bekijk de bundels












plus_icon.png
Toevoegen aan vergelijking


[h=3]In de doos:[/h]
  • ZyXel NSA320
  • Netwerkkabel
  • Voedingsadapter
  • Snelstartgids
  • CD-rom met installatiesoftware
  • Garantiekaart
[h=3]Garantie:[/h]
  • 2 jaar Carry-in-garantie.

zyxel-nsa320.jpg
[h=3]NSA320 features:[/h]
  • Multimedia-NAS voor thuisgebruik
  • Plaats voor 2 harde schijven
  • Bittorrent-downloadfunctie
  • UPnP/DLNA-mediaserver
  • Youtube/Flickr-uploadfunctie


[h=2]BUNDELS MET DE NSA320[/h][h=3]ZyXel NSA320 + 2 TB[/h]Actuele status: op voorraad |Bekijk de voorraad in onze winkels

 
Dit kan wel, maar alles zal niet op de maximale snelheid werken.
Ik heb nog geen NAS gezien met een USB 3.0 poort.
De maximale overdrachtssnelheid ligt voor USB 2.0 theoretisch op 480 Mbps
Nagenoeg alle nieuwe nassen hebben een 1 GB netwerk aansluiting.
Dus als de PC over een gigabit netwerkaansluiting beschikt, is de dataoverdracht theoretisch bijna twee keer zo groot.
De bottleneck komt dan dus te zitten bij de usb aansluiting van jouw box naar een Nas server.
De maximale snelheid bereik je dus door de schijven direct in de nas te zetten.
 
Delock aangesloten maar kreeg hem niet aan de gang,dan NAS ZYXEL NSA320 gekocht en daar via usb box met 15 tb op aangesloten
heb dan een film in iso +-5 gig laten afspelen op 4 pc op hetzelfde moment,intussen gegevens verstuurd naar NAS en alles werkt perfect
maar beste vrienden het is dank zei jullie dat ik op dat idee ben gekomen ,waarvoor ik jullie alsnog van harte bedank
Willy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan