Windows 11 Programma's op Windows 10 naar Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

bremalie

Steunend lid
Vip Lid
Bestaat er een mogelijkheid om geïnstalleerde programma's op een windows 10 laptop over te zetten naar de windows 11 laptop (nieuw), of bestaat er daarvoor een ander programma?
Dank voor advies.
Bremalie
 
EaseUS Todo PCTrans verhuisd al je data voor je en maakt je PC klaar voor gebruik. De eenvoudige transfertool migreert veilig je bestanden, bestandsmappen, programma's en accounts naar een nieuwe computer zonder dat jij je hand er voor om hoeft te draaien. Zet in één klik alles over wat je nodig hebt. In plaats van dat je handmatig moet kopiëren en plakken, stap je met PCTrans naadloos en snel over.

zie https://nl.easeus.com/pc-transfer/pctrans-free.html
met beperkingen natuurlijk .

 
Laatst bewerkt:
Programma's zet je niet gewoon over. Die herinstalleer je gewoon. Licenties kan je mogelijks wel migreren. Moet bekeken worden per situatie wat daar de mogelijkheden zijn.
In een tooltje wat dit zogezegd doet zou ik weinig vertrouwen hebben. Dat is misserie zoeken...
 
Zoals @DDragon80 al zegt is herinstallatie idd de makkelijkste manier.
Maar het kan wel hoor, weet nat niet of het met alles zal lukken.

Als installeren niet meer lukt vanwege een 16 bit installer die niet opstart in een nieuwer OS terwijl de software zelf volledig 32 bits is en je het toch wil proberen...
Veel werk, was zelfs verbaasd het me gelukt is en ik het nu dus nog steeds kan gebruiken.

Had vroeger een schema + print ontwerp programma, gekocht, was al 32 bit software.
Omdat ik nog eens wat van mijn vorige ontwerpen voor de oude 8 en 16 bits computers wou bezien wilde ik dat toch eens terug installeren.
Installer was 16 bit, lukte dus niet in windows 7 of 10 (twijfel omdat ik dat deed in de periode ik ongeveer van win7 naar win 10 overgschakelt ben).
Dan maar een Windows XP in een virtual box, daarin geïnstalleerd, een dongle patch (ook 16 bit) gedaan en programma werkte weer.
Daarna alles vanuit de virtual XP naar mijn toen windows 7 of 10 overgezet.
Het was wat speurwerk maar heb nu alles in een zipbestand dat ik na bv een nieuwe installatie maar hoef uit te pakken het werkt weer.
Heb het net nog eens opgestart en screenshot gemaakt, zie foto. Dat oudje werkt nu dus ook in windows 10.
De "about" vensters laten de ouderdom ervan zien, 1995-2000.
Moet mss eens testen of het ook in windows 11 werkt, wrs wel.

UltiMate_XP_toWin10.PNG
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel aan iedereen die me zijn voorstel gedaan heeft; Het idee van Easeus is goed maar wel de betalende versie. Geen gratis pro versie gevonden wel één voor 36, 26€. Maar snap nu niet of dit voor 1 maand is of voor een jaar? Her installeren van bepaalde programma's lukt net meer wegens éénmalige aanbieding ( giveaway, ... etc) Windows 11 is voor geïnstalleerd (Medion MD64050)) en de schijf kan niet meer zomaar verwisseld worden (16 schroeven op achterkant). Het voorstel van Aardbei voor Ultiboard snap ik helemaal niet zal wel met mijn leeftijd te maken te hebben tssn 1 en 92. Ik moet eerst ook nog wat oefenen op win11 voor ik alles weet staan en mijn eigen instellingen kan aanpassen; Ik ben nog van de generatie van rekenen met een rekenlat en de commodore 64. als eerste computer.
 

Bijlagen

  • Easeus To Do Pc Trans.png
    Easeus To Do Pc Trans.png
    21.7 KB · Weergaven: 51
Bremalie, ik probeer hiermee aan te geven dat oudere PCB design software ook in windows 11 werkt.
(sommige ook niet hoor)

En ja ik ben ook van de oudere genaratie en ben ook begonnen met de commodere 64.
Ben nu beland bij windows 11 en vindt bepaalde onderdelen erin lastig ,maar het is zeker geen slecht OS, (sommigen vinden het helemaal niks).

En er bestaan tooltjes om windows 11 eruit te laten zien als windows 7.
 
Hier wat leesvoer over nadelen van windows 11.

Niet alles wat er staat klopt, omdat je ook met een lokaal account kan inloggen
Met dit truckje lukt het:

 
@bremalie Er is ook een gratis probeerversie waarmee je 5 programmas kan overzetten. Kies voor "Free Download". Als het werkt en je er nog meer wil overzetten kan je het aankopen. Kies dan best voor de Pro versie voor $69.95 maar goed opletten, je krijgt wrs een kortingcode aangeboden.
1682514318881.png


De andere opties zijn huren, voor 49,95/maand, 59,65/jaar, of 69,95 voor een LIFETIME versie, zou ALTIJD blijven werken. Kan telkens gebruikt worden op 2 pc, als je software overgezet hebt en nieuwe pc in gebruik kan je activatie laten resetten voor een eventueel volgende pc.

Sommige van die gratis aanbiedingen zijn vaak oudere versies en gebruiken enkel een activatiecode. Als je de oude installer gebruikt (ALTIJD bijhouden!!!) zijn die vaak nog te installeren. Gebruiken ze echter ook de PC ID om een code te genereren zal dat wrs niet lukken.

Probeer het eerst eens met de free download van PCTrans, dan weet je of het lukt voor je geld uitgeeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan