Opgelost problemen met uploaden ziggo safe online

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond allemaal

Bovenstaande vraag heb ik ook al gesteld bij het hulpformum van Ziggo zelf maar ik/zij kom(en) er niet uit, ook niet na al hun tips .

Na systeemherstel van mijn computer of update windows 10 ( ja dat had ik in een eerder item ook al problemen mee, maar dat was ergens anders mee ) kan ik de app van Ziggo safe online niet meer op mijn computer zetten : k bedoel dus zoals voorheen als snelkoppeling op mijn desktop.

Maar nu komt het :
Als ik naar de site ga, wordt al meteen aangegeven : U bent beveiligd.
Ga ik dan bij mijn beveiligde apparatuur kijken dan zie ik mijn mobiel , tablet en dat van mijn man, maar niet mijn computer
Ok dus dan maar vanaf de ziggo site downloaden en dat gaat tot . 99% , dan krijg ik een foutmelding en wordt gezegd de computer opnieuw op te starten, en is er niks gebeurd, tenminste. er staat een snelkoppeling op de desktop maar die werkt niet !
Firewall enz afzetten, een "cleaner "gedownload ( op advies van Ziggo medewerker ) en die cleaner weer verwijderd, het bliljft gewoon zo. Ook de link f secure verwijderen gebruikt. en weer zoals hier boven aangegeven geprobeerd, en precies hetzelfde effect ( dit gebeurt dus met google chrome maar ook met internet explorer en Edge, dus daar ligt het niet aan.

Iemand een idee hoe dit kan, wat dit misschien veroorzaakt ( er zit bij mij geen anderen anti virus programma op de computer)

bij voorbaat dank,
MARIANNE
 
Oplossing
Ik heb ff het hele verhaal opnieuw gelezen. Nu begreep ik pas dat het voornamelijk om de ziggo safe online tool gaat.

op de ziggo website https://community.ziggo.nl/veilig-internet-201/safe-online-blijft-hangen-op-40-58264

geven ze dit als tip (afhankelijk welke f-secure versie je hebt, lijkt me?) :

Verwijder niet compatibele applicaties
andere applicaties op uw computer zijn niet compatibel met ziggo safe online. Verwijder de volgende applicaties
-F Secure OneClient based product

mocht je niet bij de verborgen map kunnen komen die wivy hierboven vermeld
kan je bij starten opgeven : %appdata%
@aardbei Ik vrees dat je ook hier zult moeten uitleggen wat het mogelijke verband met het probleem dat TS in deze topic aangekaart heeft zou kunnen zijn ... Heb je alle tussenliggende tussenkomsten, te beginnen met de eigenlijke vraag van TS, gelezen ?

Wat is de link ?
 
verder lees ik dit :

Netwerkdetectie​

Controleer eerst of netwerkdetectie ingeschakeld is. Als dat niet zo is, zou je bij het openen van het item ‘Netwerk’ in Verkenner vanzelf een melding moeten krijgen. Je kunt het ook controleren als je op de Windows-toets drukt, ‘geavanceerd del’ intypt en klikt op ‘Instellingen voor geavanceerd delen beheren’. Activeer voor het profiel ‘Particulier netwerk (huidig profiel)’ zowel de netwerkdetectie als bestands- en printerdeling.
Wat dat profiel betreft: ‘Particulier netwerk’ is de aanbevolen instelling voor een kantoor, thuissituatie of andere netwerken waar geen openbaar verkeer doorheen gaat. Gebruik ‘Gast of openbaar’ voor mobiele verbindingen of wifi in hotels, cafés enzovoort. Bij Windows 10 kun je bij de Instellingen-app het profiel wijzigen door in de categorie ‘Ethernet’ of ‘Wi-Fi’ te klikken op de betreffende verbinding.

lees verder op : https://www.ct.nl/workshops/thuisnetwerk-instellen-voor-windows-10/
 
verder lees ik dit :

Netwerkdetectie​

Controleer eerst of netwerkdetectie ingeschakeld is. Als dat niet zo is, zou je bij het openen van het item ‘Netwerk’ in Verkenner vanzelf een melding moeten krijgen. Je kunt het ook controleren als je op de Windows-toets drukt, ‘geavanceerd del’ intypt en klikt op ‘Instellingen voor geavanceerd delen beheren’. Activeer voor het profiel ‘Particulier netwerk (huidig profiel)’ zowel de netwerkdetectie als bestands- en printerdeling.
Wat dat profiel betreft: ‘Particulier netwerk’ is de aanbevolen instelling voor een kantoor, thuissituatie of andere netwerken waar geen openbaar verkeer doorheen gaat. Gebruik ‘Gast of openbaar’ voor mobiele verbindingen of wifi in hotels, cafés enzovoort. Bij Windows 10 kun je bij de Instellingen-app het profiel wijzigen door in de categorie ‘Ethernet’ of ‘Wi-Fi’ te klikken op de betreffende verbinding.

lees verder op : https://www.ct.nl/workshops/thuisnetwerk-instellen-voor-windows-10/
Beste aardbei, dat is het probleem niet van de topic starter.
 
Als de app niet meer op de pc staat,kijk es in de verborgen folder ‘ AppData ‘ of er daar nog iets staat van ziggo en verwijder die. Na een nieuwe opstart kan je misschien een nieuwe install doen, heb dit al es meegemaakte met Eset. Proberen kost niks ...
Succes
 
Ik heb ff het hele verhaal opnieuw gelezen. Nu begreep ik pas dat het voornamelijk om de ziggo safe online tool gaat.

op de ziggo website https://community.ziggo.nl/veilig-internet-201/safe-online-blijft-hangen-op-40-58264

geven ze dit als tip (afhankelijk welke f-secure versie je hebt, lijkt me?) :

Verwijder niet compatibele applicaties
andere applicaties op uw computer zijn niet compatibel met ziggo safe online. Verwijder de volgende applicaties
-F Secure OneClient based product

mocht je niet bij de verborgen map kunnen komen die wivy hierboven vermeld
kan je bij starten opgeven : %appdata%
 
Oplossing
ben misschien wat traag in berichten maar de beveiliging staat erop , ik wilde het na tig keer proberen nog een keer doen, zette de windows firewall uit en broser niet op chroom maar op edge en voila .... ik heb hem er op staan. Blij en nu dus veilig beschermd.
Bedankt voor advies, dit item kan gesloten !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan