Windows 11 Probleem Windows 11 gebruikersnaam wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Het lukt mij niet om mijn gebruikersnaam te wijzigen.
In mijn geval is de naam ‘merel’ vermoedelijk afkomstig van een hotmailadres.
Ik weet niet hoe deze gebruikersnaam er kwam.

1669817169228.png


Om dit te wijzigen vereist deze procedure een captcha die bij mij nooit lukt.
Hoofdletters en kleine letters zijn haast niet te onderscheiden in deze captcha .
De optie audio werkt zelfs helemaal niet (er komt geen geluid).
Waarom loopt het fout ? Bedankt
1669818698399.png
 
Laatst bewerkt:
en ik raad je aan die 'merel' op je systeemschijf zo te laten staan.
Als je die zou wijzigen (als dat al kan) is volgens mij elke link tussen je account en je documenten, je profiel etc... verbroken en kan je nergens meer aan.

Die naamswijziging die je hebt gedaan is immers 'visueel' en eigenlijk een alias, die technisch nog altijd verwijst naar het oorspronkelijke gebruikersprofiel.
Omdat het veranderen van een gebruikersnaam (op de C:\ )niet zo simpel is als men op het eerste gezicht zou denken zal ik de raad opvolgen en dit als 'oplossing' kiezen voor een probleem dat geen problemen geeft, als u begrijpt wat ik bedoel.

Nog iedereen bedankt.
 
Ik heb dit probleem onlangs ook gehad (Windows 11).
Op mijn nieuwe pc had ik account-naam gemaakt "new", op mijn oude pc was dit "old"
De bedoeling was om geen verwarring te hebben tussen bestanden op de 2 pc's.
Maar er dook een ander probleem op: ik gebruik veel MS Access en heb dus databases van de oude pc naar de nieuwe pc overgezet.
De databases werkten niet goed meer omdat de koppelingen niet juist waren (de koppelingen bevatten het adres van de database op mijn pc, bij de oude C:\Users\OLD\database... en bij de nieuwe C:\Users\NEW\database...).
Dus dan maar de account-naam wijzigen naar "old" op mijn nieuwe pc, maar in VERKENNER bleef het de nieuwe naam "new" zoals bij het aanmaken van deze account op mijn nieuwe pc.
De problemen in MS Access waren er dus nog.
Ik heb dit als volgt opgelost:
Op de nieuwe pc de account "old" terug zijn eerste naam "new".
Pc herstarten, en een extra Lokale account aangemaakt met de naam "old", en alle bestanden van "new" gekopieerd naar "old".
Zo was het opgelost.
De account "new" laat ik nog enkele maanden op de nieuwe pc, je weet maar nooit of er nog een bestand in staat dat je nodig hebt.
 
Er is iets fout dan met de manier waarop je met Access omgaat of wat je met die links wil oplossen want een Db van Access moet toestel-onafhankelijk zijn. Ik heb hier Access db's op mijn NAS staan en open die vanop diverse PC's en soms copieer ik die van de NAS naar een PC lokaal als ik buitenhuis ga naar een plaats waar ik mijn server niet zal kunnen bereiken.

In al die omstandigheden blijven die werken, en zo hoort het ook.
 
Ik gebruik ik de tabellen in meerdere databases, daarom worden ze gekoppeld naar de databases waarin ik ze nodig heb.
Als ik het zo niet doe, moet ik in iedere database een zelfde tabel aanmaken, met dezelfde gegevens en deze gegevens moeten identiek zijn, anders heb ik andere problemen.
 
@ra54 Doe dan eens wat opzoekwerk op Internet naar "Shared Access"... het is standaard voorzien om je tabellen op één plaats te stockeren en in meerdere databases, met meerdere gebruikers te gebruiken.
 
@ra54 Doe dan eens wat opzoekwerk op Internet naar "Shared Access"... het is standaard voorzien om je tabellen op één plaats te stockeren en in meerdere databases, met meerdere gebruikers te gebruiken.
Mijn probleem was éénmalig en is opgelost zoals ik hierboven beschreven heb (bestanden op de oude pc worden niet meer gebruikt).
Bij "Shared Access" is het vooral de bedoeling om een of meer access databases te gebruiken door meerdere personen / meerdere locaties. dit is niet mijn situatie.
Mijn databases moeten niet gedeeld worden, ik ben de enige gebruiker.
"... tabellen op één plaats te stockeren" ? bedoel je databases ? de tabellen die ik nodig heb zitten in mijn database.
Wel wil ik sommige tabellen uit database1 gebruiken in database2 (database3 ... ), en dit op een lokale pc.
En dit werkt zeer goed door de tabel te koppelen naar andere database(s).
toch bedankt voor de info.

Maar is het probleem van TS ondertussen opgelost ?
 
TS heeft gesteld dat hij verder geen problemen heeft met het ongemoeid laten van die benaming op zijn toestel, zolang het maar eenduidig is naar het gebruik toe. Het probleem is dus géén probleem meer.

We zullen dit topic dan ook sluiten... wil iemand nog verder doorgaan op die Shared Access of het uitsluiten van dubbele registraties dan kan dit best in een nieuw topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan