Opgelost Outlook probleem met Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede middag,
lang niks gepost dat is alleen maar goed he, dit omdat ik sinds een maand of 4 een nieuwe computer heb.

Nu heb ik steeds problemen met outlook, hierin komt al jarenlang mijn mail binnen via gmail ( dat is mijn email adres ) van at home ( mijn server) binnen
Echter .... als ik outlook een paar keer gebruik en dan wéér weer open : een rond cirkeltje ( blijft hangen) , wat niet weg gaat dus ook geen kwestie van even afwachten
Als ik dan de computer herstart geeft hij eerst aan dat er nog een programma ( outlook dus ) op de achtergrond draait, en na de herstart is het weer ok , meestal zit ik dan na herstart meteen in Outlook .

Iemand een een idee hoe ik dit kan veranderen ? Ik gebruik google chrome.
(Via control -alt- delete krijg ik outlook niet te zien)

vele groeten
MARIANNE
 
weet ik niet , zo goed ben ik er niet in bekend , maar waarom verdwijnt hij steeds, dat vraag ik me af.
Updates vinden plaats, vanavond nog had ik ineens BING als ik Google chorme aanklikte,dat heb ik gelukkig kunnen veranderen.
 
Erg moeilijk iets te zeggen als je info zo verward is ...
Proberen beetje duidelijkheid te brengen...
  • je weet toch wel of je Outlook gebruikt als een programma geinstalleerd op je PC of als een webmail die je opent in je browser ? Heb je een Office installatie op je PC of niet ? Of is het gewoon een website die je opent in je browser ;

  • Je Chrome kan niet vervangen zijn door BING, want het eerste is een browser-programma, het tweede is een zoekmachine. Wat wel kan is dat je in je browser (Chrome dus) voordien de zoekmachine GOOGLE gebruikte en dat er nu de zoekmachine BING werd geopend... Maar dat zou me verbazen want het ene is van Google, het andere van Microsoft.

  • Is het niet eerder dat je standaardapp voor surfen was gewijzigd van Google Chrome naar Microsoft Edge ? Binnen Chrome is Google de standaard-zoekmachine, binnen Edge is dat Bing...
 
Ik probeer ook even te volgen wat hier aan de hand kan zijn.

Als bij het afsluiten de melding komt dat er een programma, in dit geval Outlook nog op de achtergrond draait. Mogen we er van uitgaan dat Microsoft Office is geïnstalleerd en Outlook nog open stond.

Dan kunnen we een webbrowser skippen wat dit probleem betreft.

Maar dan wel weer vreemd dat na een Ctrl-Alt-Del geen Outlook te zien is in taakbeheer.

Even een bevestiging of mijn redenering klopt, daarna kunnen we verder.
 
Dank voor het reageren, het is de ik zal maar zeggen ouderwetse outlook die ik gebruik , als ik dan surf of iets anders ga doen op de computer en na een tijdje mijn mals weer ga bekijken blijft dit hangen ( alleen outlook). Als ik dan via ctr alt delete doe hij dus aan dat er op de achtergrond nog een programma , in dit geval outlook actief is , en .... soms na deze reset start hij meteen met outlook op maar soms ook niet , maar het werkt dan weer wel.
Ik heb inderdaad office betaalde versie op de computer , kan het zijn dat dit vecht met een ander mailprogramma ?,
Want bij de apps staat " mail "maar dat is een ander mailprogramma , en werkt wel/ook, maar die gebruik ik nooit, outlook staat daar dus ook bij en nu open ik hem via een koppeling onderaan , is dat de taalbalk ik weet die termen niet zo goed.

Samengevat Skippy: dus ik zie in taakbeheer wél outlook, maar krijg het niet werkend. Ik heb gekeken bij outlook en eigenschappen, het staat bij opstarten ? Dus misschien toch een los programma . helemaal los van mijn office pakket. Jammer dat ik voor u allen verwarrend overkom, mijn ervaring is niet om naar huis te schrijven helaas.
 
Bij een 'geforceerde' herstart is het normaal dat Windows probeert de programma's die voor de herstart draaiend waren, opnieuw te starten. In jouw geval dus die Outlook : dat is normaal en makkelijk.

Windows 10 bevat standaard idd. mail maar dat kan je links laten liggen en Outlook gebruiken : dat vecht absoluut niet.
Dat bij het afsluiten of proberen ervan de ctrl-alt-delete meldt dat er nog een outlook op de achtergrond aktief is duidt wel op een probleem met die Outlook, niet vlot in het opstarten en werken maar dus ook niet in het afsluiten.

Ik veronderstel niet dat je de PC 4 maanden geleden hebt gekocht met een betaalde versie van Office klassieke versie zeg maar erop. Heb je die zelf geinstalleerd ? Dan zou je best een verwijderen / herinstalleren overwegen...
 
dank je voor het antwoord, office is gekocht en dus via mijn Microsoft account weer op de nieuwe computer gezet . Mijn zoon heeft dat gedaan is zal eens vragen hoe hij het mailprogramma erop heeft gezet, via link elders of via de website van Mircrosoft .
 
Je draait de zaken nu even om : dat programma MAIL is er niet opgezet - het komt altijd gewoon mee als onderdeel van Windows 10. Je kan het gewoon ongebruikt laten...

Wat ik bedoelde is dat je waarschijnlijk je betaalde Office zelf op de nieuwe PC hebt gezet : en dan zou ik - alvast Outlook - gewoon herinstalleren. Maar nu blijkt dat het geen klassieke Office is zoals je eerst beweerde, maar een Office die vastzit aan je account. Dat is iets heel anders. Daar heb ik geen ervaring mee, misschien wel één van mijn collega's helpers hier ...
 
Je draait de zaken nu even om : dat programma MAIL is er niet opgezet - het komt altijd gewoon mee als onderdeel van Windows 10. Je kan het gewoon ongebruikt laten...

Wat ik bedoelde is dat je waarschijnlijk je betaalde Office zelf op de nieuwe PC hebt gezet : en dan zou ik - alvast Outlook - gewoon herinstalleren. Maar nu blijkt dat het geen klassieke Office is zoals je eerst beweerde, maar een Office die vastzit aan je account. Dat is iets heel anders. Daar heb ik geen ervaring mee, misschien wel één van mijn collega's helpers hier ...
Wat ik uit het volgende opmaak "office is gekocht en dus via mijn Microsoft account weer op de nieuwe computer gezet" is dat haar aangekochte office is gekoppeld aan haar microsoft account.
 
juist ja, en weet je toevallig hoe in die omstandigheden een 'repair' of herinstallatie van de Outlook vb. kan uitgevoerd worden ?
Ik denk als ze de office terug verwijderd van haar pc, dat ze haar office gewoon terug opnieuw kan installeren zoals ze de eerste keer heeft gedaan (via haar microsoft account).
 
Ik denk als ze de office terug verwijderd van haar pc, dat ze haar office gewoon terug opnieuw kan installeren zoals ze de eerste keer heeft gedaan (via haar microsoft account).
Herstellen (repair) kan ze zo uitvoeren: Configuratiescherm->Programma's->Programma's en onderdelen->selecteer microsoft office->Kies wijzigen->Kies: snel herstellen.
 
Herstellen (repair) kan ze zo uitvoeren: Configuratiescherm->Programma's->Programma's en onderdelen->selecteer microsoft office->Kies wijzigen->Kies: snel herstellen.
Het kan uiteraard goed zijn dat een herstelling haar probleem niet oplost, maar ze kan het uiteraard eens proberen, ik denk dat een herinstallatie meer zal doen :). Tenzij dat ik haar probleem anders interpreteer, niet iedereen kan evengoed hun problemen formuleren hé, @mariannenl als je probleem na het herstellen & herinstallatie nog steeds niet is opgelost, horen wij het graag en helpen wij jou verder, uiteraard hoop ik dat jou probleem is opgelost na één van deze opties. succes :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan