Opgelost PDF invullen en terugsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een aanvraag gedaan wegens Corona voor vergoeding. Via een link een .pdf aangekregen.
Mijn Acrobat Reader DC laat niks typen. LibreOffice 6.3 staakte na 4 cijfers en maakte er een V van..
Zopas een update naar LibreOffice 6.4 gedaan en die typt alles, maar veranderd de in te vullen vierkantjes door een groot cijfer. Kleine cijfers willen er ook niet in, vierkantjes weg en cijfer in de plaats.
Uitprinten geeft enkel maar de titels en de rest blanco. 4 of 5 pagina's .
Via Prt scrn zou ik de bladen kunnen uitprinten en opsturen als laatste hulpmiddel maar moet aangetekend zijn. Per email hoeft dat niet.
 
mogelijk dat je de pdf eerst dient om te zetten naar documenten om deze daarna te kunnen bewerken ( in te vullen )
nadat deze ingevuld zijn dien je deze wederom op te slaan als pdf en stuur je vervolgens deze pdf terug ...
bezie deze opties eens ... https://smallpdf.com/nl/pdf-naar-word *ik ken deze verder niet dus kan ik er niets over zeggen ..
 
Dat klopt @hobbyman ... PDF is indertijd gedefinieerd als een niet wijzigbaar formaat. Ondertussen zijn er inderdaad wel een heel pak freewares en dergelijke op de markt die beloven dat toch te doen maar dat werkt zelden zoals je zou wensen.

Nu zijn er 2 mogelijkheden :
  1. Als de PDF die je gestuurd werd aangemaakt is door iemand, specifiek als 'invulformulier', dan kan je het invullen met Adobe Reader DC. Je kan dan niets wijzigen aan het formulier op zich maar de velden kan je invullen en opslaan. Die vorm is echter weinig bekend en kan bij mijn weten enkel gebruikt worden door verzenders die voor het aanmaken van hun formulier over de full Adobe Acrobat beschikken, de PDF creator suite dus ...

  2. Ofwel heb je die Adobe Acrobat zelf en dan kan je zowel invullen of wijzigen/overschrijven op gelijk welk PDF formulier, of het nu bedoeld is als invulblad of niet. Die Acrobat is echter wel erg dure software. Ik beschik erover en ik moet wel zeggen : het is een prachtbrok software - kan zowat alles uitvoeren met PDF's.
Wie zo'n formulier in PDF verspreid gaat er meestal vanuit dat je het inderdaad afprint, manueel invult en dan weer inscant. Kan tegenwoordig met elk printertje All-in-One dat meer en meer mensen in huis hebben... gezien de spectaculair gedaalde prijzen daarvan. Voor 140,- Euro of zo iets heb je al een full function.

Alternatief is inderdaad : omzetten naar Word (zie vorige post van Qtex, maar er zijn er zo honderden te vinden op het net, online of te installeren) en daar invullen, gevolgd door Save as PDF, standaard in elke Word sedert versie 2010.
 
En maar proberen.....De link van qtex geprobeerd en die smallpdf app bij Chrome gezet. Je ziet het staan maar kan het niet invullen of full uitprinten.
Ook even naar Word omgezet maar geeft geprul bij invullen, als laatste moet je handtekening zetten dus denkelijk uit te printen formulieren.
Printen geeft telkens enkel maar de rode titels, het zwarte in te vullen blijft blanco blad, bij pdf en Txt. Nu dacht ik aan zwarte inkt op maar andere drukwerk gaat 't wel de zwarte tekst, een behekste .pdf .
Ik heb de .pdf naar mijn broer gegeven om te printen.
 
Heb eens een formulier ingescand als PDF, geopend met Word en kan daar gewoon in typen, opslaan als word document of exporteren als PDF.
PDF zal beveiligd zijn, blanco printen terug inscannen en dan invullen in Word.
 
Download die PDF formulieren, druk deze af, vul in en onderteken, scan die formulieren terug in als PDF, sla op en verstuur deze formulieren naar het bestemde adres.
 
Broer heeft als 2° poging de papieren komen opslaan als .pdf in de Acrobat Reader DC. Die opgeslagene vanuit de link in Documenten gaven bb ook maar de rode titels.
Als toemaatje zit ikzelf zonder zwarte inkt. Niks piepje of lampje van de printer.
Maar formulieren zijn geprint en ingevuld nu!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan