Windows 10 opstartscherm W10 (versie 1809)heeft plots andere kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Op een laptop HP die normaal werkte is het opstartscherm plots met rode achtergloed en als je volledig opgestart bent hebben de icoontjes, de werkbalk allemaal abnormale kleuren.
Heb via "aan persoonlijke voorkeur aanpassen" gezocht naar oplossing maar daar worden de kleuren ook raar weergegeven. Nooit meegemaakt. Als je bvb outlook opstart is het beeld vrij normaal maar groen ipv wit zoals ervoor.
Foto's uit de map afbeeldingen worden normaal weergegeven. Niets mis met het beeldscherm dus en ook de invertor is niet defect.
Is een virus de schuldige of hebben jullie weet van dit probleem?
Dank voor hulp.
Grt
Jdr
 
jij dient je systeem dringend bij te gaan werken naar de laatste build 1909 want voor de 1809 word de ondersteuning dan ook effectief stop gezet op 12/05/2020

Ashampoo_Snap_donderdag 14 november 2019_12h58m46s_001_.jpg
 
De laptop is niet van mij, zal de eigenaar er op wijzen om zijn updates na te kijken. Maar is er geen oplossing of reden waarom die gekke kleuren plots verschijnen?
Grt
Jdr
 
is een AMD en de laatste drivers heb ik geïnstalleerd omdat ik ook dacht dat kon helpen maar helaas.
Maar foto's en al de rest worden normaal weergegeven. De veranderingen zie je ook in het scherm "aan persoonlijke voorkeur aanpassen" de aangeduide gebruikte kleur is niet blauw zoals het zou moeten maar roze en een klein vierkantje erin met een gestippelde kleur.
 
Update gedaan, ook op eigen computers. Duurt uren voor terug opstart. Geen directe veranderingen te zien. Waarschijnlijk alleen interne aanpassingen.
Op probleem kleur toestanden laptop geen reacties meer. Zeldzaam probleem?
Grt
Jdr
 
ik kan niets betreffende dit probleem vinden in mijn databases of op het net en raad je vervolgens aan om via een dism.exe het huidige probleem trachten te verhelpen indien deze geen resultaat geeft zou ik vervolgens een vernieuwing van deze Windows voorstellen met behoud van persoonlijke instellingen en ook bestanden ...de aanwezige software kan niet behouden worden … iets om de eigenaar mee te delen zodat hij of zij erover kan nadenken ..
*via de dism.exe word er niets verwijderd enkel de Windowssysteem bestanden worden vervangen ..

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !
Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..




indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doe dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter
 
Ik had hetzelfde voor met wazige kleuren na het updaten naar Windows 10 1903.
Ik heb dit kunnen verhelpen via Instellingen > Persoonlijke instellingen > Kleuren --> transparantie-effecten op UIT zetten.
Hopelijk helpt dit ook voor jou.
 
Beste,
De transparantie effecten staan op uit hoor en de kleuren zijn niet wazig maar alles heeft bonte kleuren, ook de icoontjes op de werkbalk zijn bont gekleurd. Het eerste opstartscherm is effen rood (met een fijn raster in de kleur. Ook het volgende Windowsbeeld (bvb de grot met uitzicht op zee) heeft een rode gloed links op het scherm met eveneens een fijn raster in de rode kleur.
De opdracht die Qtex me heeft gegeven (DISM...)geeft alleen aan dat er niets mis is met Windows. Ben aan het denken dat er iets mis is met het beeldscherm zelf maar hoe komt het dan dat foto's goed worden weergegeven?
 
ik kan niets betreffende dit probleem vinden in mijn databases of op het net en raad je vervolgens aan om via een dism.exe het huidige probleem trachten te verhelpen indien deze geen resultaat geeft zou ik vervolgens een vernieuwing van deze Windows voorstellen met behoud van persoonlijke instellingen en ook bestanden ...de aanwezige software kan niet behouden worden … iets om de eigenaar mee te delen zodat hij of zij erover kan nadenken ..
*via de dism.exe word er niets verwijderd enkel de Windowssysteem bestanden worden vervangen ..

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !
Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..




indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doe dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter
Hallo Qtex
Alles gedaan zoals je hebt beschreven maar Windows vertoont geen gebreken. Heb dus geen foutmelding gekregen. Misschien bih HP eens aan de klok luiden?
Grt
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan