Opgelost Ongewild resultaat met Windows Tweak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik ben zo dom geweest om een Windows Tweak programma te gebruiken en heb nu daarmee een ongewild resultaat bereikt n.l.
Mijn Windows 10 opstart menu is veranderd naar een " Windows 7-like boot menu". Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om mijn Windows 10 opstart menu weer terug te krijgen. Kan iemand s.v.p. helpen om mijn Windows 10 opstart menu weer terug te krijgen? Ik ben benieuwd naar een antwoord en hoor het nog graag. Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
Dan zul je moeten beschrijven welke stappen die Tweak precies inhield... want die stappen moeten natuurlijk in omgekeerde volgorde dan teruggedraaid worden... Hoe ging die tweak ?
 
Bedankt voor jouw reactie Philip. Het tweak programma heeft die stappen automatisch uitgevoerd, zonder dat ik inzicht heb gekregen, hoe dat ging. Dus helaas kan ik jou niet vertellen welke stappen dat waren. Groet,
Cor
 
Bedank voor jouw reactie Leono, maar ik had (dom genoeg) geen herstelpunt gemaakt. ik betwijfel overigens, of het met Systeemherstel zou gaan lukken, maar ik zou het zeker geprobeerd hebben.
Groet,,
Cor
 
Hoi leono, dit is wat ik nu zie bij de (keuze) opstart. Ik gebruik de Dualboot optie.
 

Bijlagen

  • download.png
    download.png
    4.5 KB · Weergaven: 99
Welke besturingssystemen heeft u dan? Bij afbeelding 1 staat 10 en 7, bij afbeelding 2 staat twee keer 10, maar op verschillende schijven, zo te zien.

Het belangrijkste is toch, lijkt mij, dat de informatie klopt.

Dit opstartmenu is slechts een doorgangsstation van korte duur. De lay-out maakt dan niet zoveel uit, zou ik zeggen.
 
Dat klopt Leono, ik heb Windows 10 + Windows 11. Ik stuurde vergelijkbare afbeeldingen en dat de Lay-out niet zoveel uitmaakt, klopt ook. Toch zou ik het fijn vinden wanneer ik de originele lay-out weer terug kon krijgen wat...
 
Als u in de zoekmachine intypt “Windows 7-like boot menu”, komt er dan niet een resultaat dat een lampje doet branden?

Of ga eens na hoe u op het idee bent gekomen om deze tweak-tool te gaan uitproberen.

Ergens (op een website bijvoorbeeld) moet uw belangstelling toch gewekt zijn?

Heeft u het programma/de tool meteen na gebruik verwijderd, zodat er nu niets meer op uw apparaat te vinden is?

Waarschijnlijk kent u het programma Everything dat alles te voorschijn tovert dat ergens in uw computer aanwezig is?
 
wil jij de originele lay-out terug verkrijgen dan dien je geen tool van een derde te gebruiken ..
je dient vanaf een Windows 10 installatie medium of van een recovery (herstel ) medium op te starten en voor een opstartherstel te gaan ...
omwille dat jij voor een opstartherstel ga zal dan ook de originele lay-out terug verkregen worden ..
*idem voor de Windows 11 (hier dien je wil je de Windows 11 recovery (herstel ) gebruiken zelf voor deze usb stick of te wel cd te zorgen ..deze staat hier nog niet op pctuts ter download omdat de Windows 11 nog niet uitgebracht is !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan