Software Het resultaat mag pas na 4 partijen worden verwerkt.

In het voorbeeld heeft speler 1 een moyenne van 2,61 gemiddeld oftewel hij moet 52 caramboles maken om zijn partij de winnen. Op het eind van de 1e helft van de competitie wordt gekeken of hij eventueel naar een hoger niveau kan. Echter hebben we in de laatste bijeenkomst afgesproken dat dat pas kan als een speler tenminste 4 partijen heeft gespeeld. Pas dan mag de formule in S64 (=20xQ3) in werking treden. Zolang hij maar 3 partijen heeft gespeeld moet cel 64 het begin-moyenne (B3+B5) blijven staan.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb omschreven.
 

Bijlagen

Nu ben ik bezig om dit tabblad weer over te zetten naar het oorspronkelijke programma met in totaal 14 teams. Hoe kan ik nu deze bladzijde vanaf cel A2 naar die andere tabbladen kopieren met behoud van de aangebrachte wijzigingen. Ook die in voorwaardelijke opmaak.
 
Géén 'andere' bladen te zien, dus koffiedik kijken.
Best gewoon 13 nieuwe tabs aanmaken, vertrekkende van het aangepaste.

Eerst rechtsklikken op de tab van de bestaande ...

1721919241811.png


dan krijg je :

1721919252904.png


zo vaak herhalen als nodig, dan de namen van de tabs aanpassen.
 
Er wordt door PCtuts gevraagd om geen bijlagen te sturen zonder namen. Dat wat ik gestuurd heb zijn 3 noodzakelijke tabbladen. De 1e met het hoofdschema, de laatste is het hart van de puntentelling, beide nodig om dit tabblad te laten werken. in totaal bestaat dit programma uit 18 tabbladen. 14 voor elk van de teams. Daarnaast worden de resultaten van die teams, verzameld op regel 81, 82 en 83 verwerkt in totaal overzichten en klassementen. Om de resultaten per team te verwerken op de manier zoals we dat de afgelopen dagen voor het fictieve team Het groene laken hebben gewijzigd dienen alleen de regels 2 t.e.m. 78 gecopieerd en daarna geplakt te worden. Daarnaast heb ik nu in voorwaardelijke opmaak ook regels aangebracht die bepaalde cellen groen kleuren (denkbeeldig groen licht geven) als voldaan wordt aan de voorwaarde van minimaal 4 partijen spelen voordat het nieuwe moyenne van toepassing is.
Hoewel ik dan nog wat "nawerk" krijg omdat verborgen kolommen opeens weer zichtbaar worden is tot nu toe de beste manier nog gewoon de betreffende regels selecteren, kopieren en daarna gewoon plakken op de andere bestaande tabbladen.
 
Vooral bij de tabbladen op het eind worden gegevens gebruikt uit de afzonderlijke tabbladen per team. Totaal aantal caramboles, totaal aantal beurten, team met het beste gemiddelde, aantal beurten dat een speler heeft gemaakt in verhouding van het gemiddelde, enz. enz.
 
dan kan je perfect uit de voeten met wat in #17 staat, op voorwaarde dat je begint met een 'propere lei'.
Eens er in elk van die tabs al gegevens staan, allemaal individueel, wordt dit nagenoeg ondoenbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan