Windows 10 Ongewenst gevolg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Onlangs deed ik een poging om Linux Ubuntu integraal in mijn Windows 10 installatie te plaatsen. Hierbij heb ik een instructie in het blad Computeridee gevolgd. Helaas zonder goed gevolg. De integrale installatie in Windows 10 is niet gelukt en daarbij heb ik wel een ongewenst gevolg overgehouden n.l. de vermelding van Ubuntu in mijn startlijst. (zie afbeelding). Deze krijg ik niet meer uit deze lijst en ik heb al heel wat geprobeerd. Kan iemand mij vertellen. hoe ik deze ongewenste vermelding weer uit deze lijst krijg verwijderd? Ik hoor het nog graag,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen (Truus22)
 

Bijlagen

  • Afbeelding startmenu.png
    Afbeelding startmenu.png
    118.3 KB · Weergaven: 192
Hallo beste mensen,

Onlangs deed ik een poging om Linux Ubuntu integraal in mijn Windows 10 installatie te plaatsen. Hierbij heb ik een instructie in het blad Computeridee gevolgd. Helaas zonder goed gevolg. De integrale installatie in Windows 10 is niet gelukt en daarbij heb ik wel een ongewenst gevolg overgehouden n.l. de vermelding van Ubuntu in mijn startlijst. (zie afbeelding). Deze krijg ik niet meer uit deze lijst en ik heb al heel wat geprobeerd. Kan iemand mij vertellen. hoe ik deze ongewenste vermelding weer uit deze lijst krijg verwijderd? Ik hoor het nog graag,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen (Truus22)
Ik heb C:\Users\USERNAME\AppData\Local\lxss\rootfs gevonden (zie afbeelding), een zeer uitgebreide map. Ik heb daarin ook gezocht, maar niets kunnen vinden. Bedankt voor jouw tips Skippy en hoewel ik graag experimenteer, denk ik dat ik dit voorlopig niet meer ga doen met Linux in Windows. Daarvoor zal ik eerst meer moeten begrijpen (dus lezen) over dit onderwerp. Jij hebt mij in ieder geval al een stuk op weg geholpen. Bovendien gebruik ik Linux Mint al (in Dual Boot) op mijn Laptop. Ik denk er verder over om een systeemherstel te gaan doen, om alle Linux bestanden, die niet meer nodig zijn van mijn HDD af te krijgen. Ik zou nu even niet weten, hoe ik die anders netjes kan verwijderen.
Groetjes,
Cor
 
Waarom Linux in/onder Windows 10 draaien?
Ik zie daar het nut niet van. Of heb ik het verkeerd begrepen ? Doe maar verder als u graag experimenteert.

Als Windows 10 zou crashen (wat ondenkbaar is zullen sommigen beweren) waar is dan Linux naartoe ?
Deze zou u even kunnen verder helpen als alternatief.

Laat Linux apart opstarten in dual boot of vanuit een andere partitie.

Linux kan wel in de Windows installatie duiken om er bijvoorbeeld iets te herstellen. (omgekeerd gaat niet)
Men kan in Linux bijvoorbeeld een ouder MS toepassingsbestand openen, dat volgens Windows zogezegd corrupt is verklaard.

Hou een Linux life CD bij de hand, als u Ubuntu niet volledig op de computer wenst te installeren.
 
Goeiemorgend, U schrijft " Onlangs deed ik een poging om Linux Ubuntu integraal in mijn Windows 10 installatie te plaatsen. " en dat is mij wat onduidelijk. Ik heb hier o.a. een PC draaien met Win 7 plus Linux Mint. Voor wat ik er van weet kan je een van de Linux distributies draaien binnen Windows doch slechts met behulp van een opslagmedium zoals CD of geheugen stick. Dan is al wat je uitvoert 'voorlopig' een probeersituatie zeg maar. Wanneer je Linux echter vanaf datzelfde medium permanent wil installeren zal Linux vragen om het bestaande OS (Windows) te verwijderen voor een single bootsysteem of om het te behouden en de twee systemen te draaien via dual boot. In het laatste dus permanente geval zal Linux wel zijn eigen exclusieve partities aanmaken en de opstartvolgorde bepalen. En de eerste opstartkeuze zal altijd de geïnstalleerde Linuxdistributie zijn. Dus een permanente Ubuntu of dergelijke binnen Windows laten draaien kan niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan