Opgelost Firefox start ongewenst op met Microsoft reclame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Bij het opstarten van Firefox (in Windows 10) wordt automatisch een Firefox sessie geopend met slechts 1 enkele tab. Ergerlijk : Steevast dezelfde webpagina van Microsoft voor aanschaf van Outlook.

Als ik deze Firefox pagina gewoon sluit kom ik meteen op wat is wens : de Firefox sessie met alle tabs van de vorige sessie. Dat was voorheen altijd zo en ik heb vermoedelijk niets veranderd aan instellingen. Hoe kan ik de ongewenste opstart verhelpen ? Het gebeurt wel alleen wanneer ik eigenhandig zelf FF opstart (dus niet bij de Windows opstart, noch spontaan).

Google’s Chrome heeft geen last van dergelijke Microsoft ongewilde reclame. Maar die kan blijkbaar zijn icoon tonen in zijn onbestaande titelbalk. Maar dat is een ander hopeloos verhaal.

Bedankt voor suggesties/diagnose pistes.
 

Bijlagen

  • Firefox opens automatically with tab outlook adverstising.JPG
    Firefox opens automatically with tab outlook adverstising.JPG
    40.4 KB · Weergaven: 115
Uw startpagina instellen via Firefox-opties

  1. Klik op de menuknop
    2017-10-22-15-37-15-18c775.png
    en selecteer Opties.
  2. Klik op het paneel Startpagina.
    2019-10-31-18-15-57-97facd.png
  3. Klik op het menu naast Startpagina en nieuwe vensters en kies een optie om de Firefox-startpagina te tonen, uw eigen URL’s in te voeren of een lege pagina te tonen.

 
Bedankt. Nu weet ik tenminste waar er aanpassing te maken is.
De terminologie is niet zo duidelijk. Ik zal de opties gewoon eens vergelijken op resultaat.
Ik meld nog wel wanneer het is opgelost.
 
Ok het probleem is verholpen. Nogmaals bedankt ; veel tijd gespaard met diagnosewerk in zoveel opties.
Helemaal off topic : merk op dat op het screenshot hierboven Firefox een wel een "TITEL" balk heeft.
Bovendien was ik er in geslaagd om het FF-icoontje er bij te laten zien. Tegenwoordig hebben zoveel softwares hetzelfde beeld, zodanig zelfs dat men niet meteen kan onderscheiden wat men op het scherm ziet. Bovenaan niets anders dan tabs en men kan slechts gissen waarnaar men kijkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan