Opgelost ongevraagde mails verwijderen vooraleer ze verschijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik Firefox als emailclient. DE laatste tijd krijg ik veel mails binnen van verzenders waar ik geen enkele band mee heb. Kan ik op de een of andere manier zprgen dat de mails van die bepaalde afzenders geblokkeerd worden vooraleer ze in mijn mailbox komen? Ik gebruik ook mail van windows 10, hier hetzelfde.
 
Bij mijn weten niet 'voor' ze erin komen (zou magische krachten vereisen hé, iets verwijderen voor het er is, lastig ) - maar wel van 'zodra' ze er inkomen.
Daarvoor dient je spamfilter en die kan je opbouwen as-you-go.

PS : Firefox is géén mailclient, maar een browser !
 
Even ter aanvulling mensen maar begrijp dat ik er geen aandelen in heb ;).
"MailWasher blokkeert altijd de spam die naar uw e-mailadres wordt verstuurd, zonder dat het uitmaakt welke e-mailclient u gebruikt. De applicatie doet dat door de spam al op de server te blokkeren, voordat u uw e-mailclient opstart. MailWasher werkt met bijna ieder type mailserver, zoals POP3, IMAP, en verschillende webbased e-mail diensten en het is een van de makkelijkste manieren om de toevoer van spam te filteren en te beheren."
 
Ik heb ooit Mailwasher gebruikt, misschien dat het tegenwoordig anders werkt.
Wat ik er nog van weet is dat Mailwasher na een installatie toen niet alle spam blokkeerde maar je zelf de ongewenste emailberichten aan moest merken zodanig als spam.
Zodra er dan vanaf dat adres een nieuw bericht verstuurd werd, werd het wel als spam gezien en kon je het tevens terug bounchen.
Met de regels die aangemaakt waren blokkeerde mailwasher de berichten al op de mailserver voordat je deze binnenhaalde met de email cliënt.
Je maakt dan dus een berichtregel aan dat in principe met de meeste emailprogramma's ook te maken is. Daarom toentertijd maar verwijderd omdat dit niets toe voegde behalve weer een extra programma en schijfruimte.

Verbeter me als Mailwasher tegenwoordig anders werkt en na installatie wel weet wat spam is en wat geen spam is.
 
Mailwasher. Dat is inderdaad het enige wat ik ken dat een hulp kan zijn voor jou. Zoals Plumbler zegt er bestaat een gratis versie, probeer die eens.
Hou er wel rekening mee dat de free versie slechts ingezet kan worden voor één mail-account !
Dat maakt het voor mij een no-go : gebruik meerdere mailaccounts t.g.v. van alle zaken waar bij betrokken ben...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan