Opgelost Office 2019 Power Point

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb volgend probleem: bij Power point die ik krijg hoor ik soms de muziek en andere keren niet.
Wanneer ik een power point verstuur hoort de persoon soms de muziek en dan weer niet.

Ik zelf hoor wel de muziek als de pps klaar is.
Telkens sla ik de power point op als power point voorstelling.


Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.
Swatjen
 
Oplossing
Hiermee wil ik jullie bedanken voor de informatie die jullie me hebben laten weten.

Ondertussen heb ik van mensen gehoord die mijn power point ontvangen, er maar enkele zijn die de muziek niet horen. Weet niet wat hier de oorzaak kan van zijn.

Ik wens jullie nog een heel gezellig Paasweekend.

Swatjen
Als u de muziek of klank niet hoort komt dat waarschijnlijk omdat deze niet mee is verzonden.
Hoe bedoel je dat ?
TS maakt een bestand in PPT of PPTX en kan zelf de klank horen.
Hij verzendt het en de ontvanger hoort de klank niet...

Wat bedoel je dan dat die niet meer verzonden zou zijn ? Het gaat toch om één bestand ?
 
Hoe bedoel je dat ?
TS maakt een bestand in PPT of PPTX en kan zelf de klank horen.
Hij verzendt het en de ontvanger hoort de klank niet...

Wat bedoel je dan dat die niet meer verzonden zou zijn ? Het gaat toch om één bestand ?

Er is een verschil tussen audio invoegen en een hyperlink naar een audio bestand invoegen.
Met hyperlinks zit de audio niet in het Powerpoint bestand. Dit wordt wel veel gedaan om de bestandsgrootte van een Powerpoint bestand zo klein mogelijk te houden, zeker als er veel audio en / of video bestanden gebruikt worden.
Als je dat dan gaat versturen, zitten de video's en / of muziekbestanden er niet bij natuurlijk.
 
Hoe bedoel je dat ?
TS maakt een bestand in PPT of PPTX en kan zelf de klank horen.
Hij verzendt het en de ontvanger hoort de klank niet...

Wat bedoel je dan dat die niet meer verzonden zou zijn ? Het gaat toch om één bestand ?
Die muziek of dat geluid staat op de pc van de maker.
En zoals Skippy zegt: als je het geluid niet specifiek invoegt, omdat het bestand dan te groot kan worden om als mail te verzenden, kan de ontvanger het niet horen.
 
Hallo,
Ik ben nog niet zoveel op de hoogte van deze bewerking. Ik voeg de muziek toe via overgangen en meestal heb ik daar geen probleem mee. Soms doe ik dit ook via invoegen media en audio. Kan dit dan de oorzaak zijn?
Ook sommige pps die ik ontvang via Gerda. Roosje Greetje en nog anderen is het ook zo dat ik soms de muziek hoor en andere keren niet.

Dit heb ik gelezen via google " Kies Extra – Opties en ga in het dialoogvenster Opties naar het tabblad Algemeen. Hier ziet u de optie Geluid koppelen aan bestanden groter dan 100 Kb.

Dit vind ik niet terug via opties.

Toch al bedankt voor jullie reactie, laten jullie nog iets horen a.u.b.

Swatjen
 
Hallo,

In bijlage heb ik de werkwijzen toegevoegd hoe ik te werk ga.
Welke is de juiste manier of doe ik het nog verkeerd?
Alvast bedankt
Swatjen
 

Bijlagen

  • 1ste en 2de werkwijze muziek in power point.docx
    696.1 KB · Weergaven: 15
Hallo,
Ik laat wel weten dat ik de muziek van MP3 converteer naar Wave.
MP3 is soms te groot om toe te voegen en te verzenden

Hierdoor wordt het Wave -bestand veel kleiner
Swatjen
 

Bijlagen

  • converteren.png
    converteren.png
    90.7 KB · Weergaven: 5
Hiermee wil ik jullie bedanken voor de informatie die jullie me hebben laten weten.

Ondertussen heb ik van mensen gehoord die mijn power point ontvangen, er maar enkele zijn die de muziek niet horen. Weet niet wat hier de oorzaak kan van zijn.

Ik wens jullie nog een heel gezellig Paasweekend.

Swatjen
 
Oplossing
Kies Extra – Opties en ga in het dialoogvenster Opties naar het tabblad Algemeen. Hier ziet u de optie Geluid koppelen aan bestanden groter dan 100 Kb.
en
Ik laat wel weten dat ik de muziek van MP3 converteer naar Wave.
het 100 kb vinkje is, (als ik me niet vergis) gestopt na office 2007.
Dat het alleen wav files kunnen zijn is ook nog van voor office 2007.
Tegenwoordig kan je probleemloos mp3 embedden.
Als je powerpoint presentaties echt te groot zijn, gebruik een (gratis) dienst zoals WeTransfer.
De methode waar je audio files invoegt volgens je postje # 8 en beantwoord in postje #9 is perfect.
Ik gok erop(zonder uw presentaties te zien) het oudere presentaties zijn en bepaalde ontvangers, creators een oudere versie van office gebruiken.
Als er iemand een presentatie van jou ontvangt en geen geluid kan horen, moet je het geluid uit de presentatie halen en terug invoegen met de methodes beschreven in je eigen postje #8. (met jou versie van office is dat geen enkel probleem) Als jij geen audio kan horen van iemand anders moet je vragen aan de zender om de audio te embedden of de presentatie samen met het audio bestandje te versturen in een zip bestand. (als je je eigen presentaties niet wilt of kan veranderen dan moet jezelf ook het audio bestandje mee posten in een zip)
 
Ga er van uit dat als u een presentatie maakt met audio en je verstuurd dit naar meerdere personen en aan aantal horen wel en een aantal horen geen geluid dat dan het probleem niet bij u ligt maar bij de ontvanger.
Wat daar dan het probleem is, is hier vandaan moeilijk te beoordelen.
 
Hallo,

Ik wil nog even terugkomen over het probleem dat vrienden de muziek in power point niet horen.
Wanneer ze de bijlage openen in hun mail horen deze geen muziek.
Wanneer ze de power point downloaden op hun computer lukt dit wel.
Is daar een reden over en hou kan men dit oplossen?

Groetjes
Swatjen

Sorry voor de vele vragen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan