Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Er is een nieuwe testversie van Windows 10 beschikbaar. De gebruiker moet wel over een Windows Insider-account beschikken om de nieuwe versie uit te kunnen proberen.

Testversie 9926 van Windows 10, de opvolger van Windows 8.1, brengt meerdere nieuwe functies met zich mee. Zo is spraakassistent Cortana nu te gebruiken en heeft Microsoft onder meer het startmenu en het instellingenscherm vernieuwd. Ook zijn er nieuwe foto- en kaarten-apps en een nieuwe bètaversie van de Windows Store te bewonderen.

In Windows 10 wordt Internet Explorer vervangen door een nieuwe browser met de werktitel 'Project Spartan' en het bekende startmenu keert terug. Het nieuwe besturingssysteem voor pc's, tablets en smartphones werd eind september aangekondigd en deze week werd een voorlopige versie gepresenteerd.
De nieuwe build is beschikbaar via Windows Update als je al Windows 10 aan het testen was of je kan deze hier downloaden https://insider.windows.com/

 
Realiseer je wel dat er met deze testversie een Keylogger wordt geinstalleerd die alle toetsaanslagen registreert. Zoiets vind ik zorgelijk.
Microsoft beweert dat dit gedaan is om de spellingscontrole en auto aanvul te verbeteren, maar ik heb hierover zo mijn twijfels.

Zet ook een eventueel aanwezige microfoon uit via de Device manager, omdat Microsoft in de algehele voorwaarden heeft gezet dat Microsoft deze microfoon mag gebruiken. Of men zoiets doet kan ik niet beoordelen, maar de weg is voor Microsoft vrij om als de Windows 10 pc aan staat de microfoon te gebruiken en jou af te luisteren.
 
Eind juli komt windows 10 uit.
GWX: Get Windows 10
De kans is groot dat je pc al beschikt over de eerste benodigdheden voor de grote upgrade. Onlangs zat er tussen de optionele updates voor Windows 7 en Windows 8.1 een XML-bestand met belangrijke hints over een programma met de naam GWX: Get Windows 10.

De omschrijving van update KB3035583 is: “Deze update geeft Windows Update-notificaties nieuwe mogelijkheden bij meldingen voor de gebruiker. Dit is voor pc's met Windows 8.1 of Windows 7 Service Pack 1 (SP1).” Dat is de volledige omschrijving, meer staat er niet. De meeste bestanden in de update beginnen met de letters GWX, dat staat voor Get Windows 10

Bron : Windows 10 lanceert eind juli, kies zelf je updatesnelheid | ZDNet.be

GWXUXWorker.png
 
zo te lezen heeft de Windows 10 de optie meegekregen om zelfs dus een verse reset te doen zodat de bloatware van een merk pc er niet meer aanwezig is ....dit zal een herademing zijn voor meerdere gebruikers ..
ik citeer een stukje uit de tekst vermeld in de link gepost door Wawa
Hierna gebruikte ik de Reset-functie om een propere installatie van 10021 te doen.
Nadat dat gebeurt was, was alle software die HP vooraf had geïnstalleerd verdwenen, waar elk apparaat en het OS werkte zoals het moest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan